. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Tat_jana schreef:Tsja,, miss hien ook een wijze les voor de ouders om beter op het kind te letten ? Als mijn zoon achter een paard gaat staan dan krijgt ie er ook van langs hoor maar dan van mij...
Hij is nu 2 en gaat zo nu en dan mee naar de paarden en heb hem geleerd niet achter het paard langs te lopen ( natuurlijk krijgt hij hier niet eens de kans voor ) door filmpjes van youtube te laten zien hoop ik hem te leren dat hij altijd voorzichtig moet zijn.
Dat de ruiter doorrijdt is inderdaad heel fout en daarvoor zou hij ook een boete/schade vergoeding moeten betalen... Maar rijverbod lijkt me wat ver gaan ?
Kuggur schreef:Tat_jana schreef:Tsja,, miss hien ook een wijze les voor de ouders om beter op het kind te letten ? Als mijn zoon achter een paard gaat staan dan krijgt ie er ook van langs hoor maar dan van mij...
Hij is nu 2 en gaat zo nu en dan mee naar de paarden en heb hem geleerd niet achter het paard langs te lopen ( natuurlijk krijgt hij hier niet eens de kans voor ) door filmpjes van youtube te laten zien hoop ik hem te leren dat hij altijd voorzichtig moet zijn.
Dat de ruiter doorrijdt is inderdaad heel fout en daarvoor zou hij ook een boete/schade vergoeding moeten betalen... Maar rijverbod lijkt me wat ver gaan ?
Haha, bokt op z´n smalst...
Kuggur schreef:Het gaat om een dronken ruiter, die doorreed na het veroorzaken van ernstige verwondingen bij een acht jarige. En dan halen jullie het in je hoofd de (gedeeltelijke) schuld bij het kind cq de ouders te leggen?
Zou je dat óók hebben gedaan als deze dronken bestuurder in een auto had gezeten?
Kuggur schreef:Het gaat om een dronken ruiter, die doorreed na het veroorzaken van ernstige verwondingen bij een acht jarige. En dan halen jullie het in je hoofd de (gedeeltelijke) schuld bij het kind cq de ouders te leggen?
Zou je dat óók hebben gedaan als deze dronken bestuurder in een auto had gezeten?
Ayasha schreef:Kuggur schreef:Het gaat om een dronken ruiter, die doorreed na het veroorzaken van ernstige verwondingen bij een acht jarige. En dan halen jullie het in je hoofd de (gedeeltelijke) schuld bij het kind cq de ouders te leggen?
Ja, want wat doet een kind op de weg zonder toezicht?
MariekeB schreef:Je weet niet eens of het kind op de weg speelde, dat nemen jullie aan.
Dat het vaag is snap ik. Als je als 8 jarige in je gezicht wordt getrapt kan ik me voorstellen dat je de feiten niet meer op een rijtje hebt.
Ook als je denkt dat het wel meevalt rijdt je niet door.
Kwestie van fatsoen.
Als ik iemand ( met glad weer )van zijn fiets zie vallen stop ik ook, altijd. Je weet nooit hoe erg het is.
Echt heel bizar dat mensen het voor deze persoon opnemen, hij zat fout. Ik zeg niet dat hij de misdadiger van de eeuw is, maar wel heel onfatsoenlijk en fout.
tamary schreef:Verhaal klopt niet, eigenlijk zijn er slechts 3 dingen zeker in dit verhaal:
1. meisje komt thuis met flinke, bloedende hoofdwond
2. ruiter rijdt in het zelfde tijdvak door de straat waar ze woont
3. ouders trekken de conclusie dat de ruiter (of althans zijn paard) de schuldige is van de hoofdwond van hun dochter.
Verder zijn er geen sluitende feiten uit de krantenberichten te halen.
tamary schreef:Verhaal klopt niet, eigenlijk zijn er slechts 3 dingen zeker in dit verhaal:
3. ouders trekken de conclusie dat de ruiter (of althans zijn paard) de schuldige is van de hoofdwond van hun dochter.