jury schreef:
Leuk! Weer eens wat andere foto's dan normaal.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Helabitha schreef:Ik was op de keuring en iemand die ik sprak vertelde dat de apache x Hitchcock maar 1 bal heeft.
PrimaDonna schreef:Ik zelf eigenaresse van een Ampere nakomeling ben natuurlijk erg blij met deze uitslag! Moet wel zeggen dat mijn voorkeur meer uitging naar de Ampere x Zeoliet. Die vond ik net even iets meer er uitspringen. Ik heb de lijn ook even bekeken van de kampioen en moet zeggen dat het wel gewaagd gefokt is ja. Betreft de bewegingen... is er in het begin ook niet een behoorlijke ophef geweest over Ampere zelf? Liep hij niet koehakkig en was daar ook niet veel over gezegd, ik heb wel altijd in deze hengst geloofd en als ik dan zo de nakomelingen bekijk van Ampere vind ik het wel een echte vererver en een vaderpaard en een winst voor de fokkerij. Als ik mijn eigen merrie bekijk moet ik zeggen dat ik erg blij mee ben met het eind resultaat. Ampere is zeker een aanvulling geweest op mijn merrie en erft hij zijn sterke bewegingen echt wel door. Verders vond ik de Apache's nakomelingen ook mooie en opvallende paarden. Vooral de Apache x Metall (353) maar ook van de Apache x Hitchcock was ik erg van onder de indruk. De Bordeaux x Rhodium vond ik een imposante hengst (372) de Jazz x Negro (401) de Vivaldi x Havidoff (489) de Vivaldi x Ferro (499) Ziesto x Ferro (521) waren voor mij de meest opvallende hengsten die er tussen liepen.
Ik heb me vrijdag in ieder geval prima vermaakt met al het mooie spul, ik vond echt wel dat er een hoop kwaliteit tussen zat dit jaar met toch ook een aantal uitspringers er tussen.
Charmeur trouwens ook door de baan zien gaan, jeetje zeg wat kan die door de baan heen gaan. Een 10 voor zijn draf, wat heb ik genoten van zijn optreden!
PrimaDonna schreef:Verders vond ik de Apache's nakomelingen ook mooie en opvallende paarden.
Whupidu schreef:Ik heb niet veel verstand van fokken, maar ik vond de bloedlijn inderdaad wel apart van deze hengst...
Zoals ik Veehandel Musterd ken, is het eerder een vermeerderaar dan een gepassioneerd fokker.
Jammer voor de eigenaren, maar dat deze hengst is uitgeroepen tot kampioen vind ik niet terecht, want hij is verre van correct, zowel qua afstamming, bouw en beweging.
Whupidu schreef:Nou gelukkig was de keuze dan gemaakt door Nico Witte om de Ferro merrie met Ampere te dekken.Ik heb niet veel verstand van fokken, maar ik vond de bloedlijn inderdaad wel apart van deze hengst...
Zoals ik Veehandel Musterd ken, is het eerder een vermeerderaar dan een gepassioneerd fokker.