Burger King verkoopt paardenburgers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:48

dakota schreef:
Verder ben ik het met Chroosje eens; huisdieren hoor je niet te eten! Mensen die hun huisdier (paard, eendje, konijn of wat dan ook) voor menselijke consumptie laten slachten hebben, volgens mij, een kronkel in hun kop of zijn gewoon harteloze wezens waar ik geen respect voor heb.

Aardig hoor, voor al die mensen die hun paard durven laten slachten. Lees je eens een beetje in!
Mijn toppony heeft na haar dood nog nut gehad als premium biefstuk. Veel beter eerbetoon dan afvoeren met de grijper van Rendac me dunkt.

Wat niet wegneemt dat de kern van de discussie me niet koud laat. Je hoort inderdaad te weten wat je eet. Iedereen moet geïnformeerd zijn eigen keuzes kunnen maken.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:09

paard wordt overal doorheen vermalen, big deal...nou klaar met het gezeur erover. iedereen eet het jaren lang en dan ineens is het niet meer te vreten omdat ze weten wat erin zit....

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:24

Moet in eens denken er stond eerst een paard in pension whopper. Die mensen konden niet meer voor hem zorgen en verkochten hem aan de manege. Nu heet hij bij mac. Verder ik eet zelf geen paardenvlees of konijnen vlees.het zijn toch dieren waarmee je een band hebt. Ik heb geen band met koeien en varkens. Ik wil ook niet weten wat ik bij de mac eet, mijn cheese burger vind ik lekker dus... En ik heb nog nooit bij de burger king gegeten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:26

foxy80 schreef:
dakota schreef:
Verder ben ik het met Chroosje eens; huisdieren hoor je niet te eten! Mensen die hun huisdier (paard, eendje, konijn of wat dan ook) voor menselijke consumptie laten slachten hebben, volgens mij, een kronkel in hun kop of zijn gewoon harteloze wezens waar ik geen respect voor heb.

Aardig hoor, voor al die mensen die hun paard durven laten slachten. Lees je eens een beetje in!
Mijn toppony heeft na haar dood nog nut gehad als premium biefstuk. Veel beter eerbetoon dan afvoeren met de grijper van Rendac me dunkt.

Wat niet wegneemt dat de kern van de discussie me niet koud laat. Je hoort inderdaad te weten wat je eet. Iedereen moet geïnformeerd zijn eigen keuzes kunnen maken.

Ik had dit oom graag met mijn paard gedaan willen hebben maar vanwege koliek en de medicijnen kon dat niet. Maar alsnog eet ik het niet...

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:26

dakota schreef:
Wat veel opmerkingen weer dat mensen het helemaal niks interesseert |( .

Ik vind het wel een heel ernstige en kwalijke zaak. Het moet gewoon duidelijk zijn wat de ingredienten zijn van een product... vlees of wat dan ook. Ik vind het echt niet kunnen dat paarden verwerkt zijn in runderburgers zonder dat het van te voren bekend is. Als het wel bekend is zodat men kan kiezen het wel of niet te eten oke. De naam runderburger moet verboden worden voor burgers waar ander vlees in zit dan rund, noem het dan rund/paard burgers, nu is het pure misleiding! Ik vind dat mensen recht hebben op 'schade'vergoeding, zal helaas wel niet haalbaar zijn. Dan maar degenen die 'betrapt' zijn of worden zo'n grote boete opleggen (zowel verkopers als fabriekanten) dat ze failliet gaan en het nog jaren voelen!

Wat een opmerking dat het jou niet interesseert dat al die miljoenen medewerkers op straat staan mocht het gaan zoals jij zegt. Medewerkers die er totaal geen weet van hebben!

Dat het onvermeld gedistribueerd word is not done.
Dat mensen vinden dat een paard niet gegeten mag worden want het is een huisdier, sorry maar dat is een koe ook.
Dat je er een emotionele band mee hebt en het niet wilt eten is heel anders, of het gewoon niet lekker vind.
Het heeft mij de burger niet anders om laten smaken van de zomer, al heb ik pas een paar maal BK gegeten want die is hier niet.
Is het vermeld, dan kunnen mensen de keuze maken.

Maar hoeveel % vlees zit er eigenlijk in een burger van de mac of BK? Volgensmij nooit niet veel. Proef meer parneermeel :).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:39

Woogy schreef:
paard wordt overal doorheen vermalen, big deal...nou klaar met het gezeur erover. iedereen eet het jaren lang en dan ineens is het niet meer te vreten omdat ze weten wat erin zit....

Het gaat er niet om dat het niet te eten is, het gaat er om dat men verplicht is duidelijk aan te geven wat er in een product zit en dat er nu mensen voorgelogen worden.
ben wel met je eens dat als het om kip in de burger zou gaan het veel minder nieus zou zijn. Maar ook dat vind ik dus echt schandalig en not done

Woogy

Re: Burger King verkoopt paardenburgers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:46

wat de ingrediënten lijst betreft wel natuurlijk vooral omdat ze overal pronken met 100% beef, maar het maakt me geen barst uit wat erin zit.

probleem is voor mij wel als het om andere producten gaat het link kan zijn als je allergiën hebt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:49

Ik vind het erg gevaarlijk, echt schandalig dat het niet is vermeld. Je zou maar allergisch zijn of een intolerantie hebben :n

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:53

dakota schreef:

Zeg, ga jij eens even wieberen! _-:(

Paardenburger bij de BurgerKing. Lekker :j
Maar niet als 't er in wordt gestopt terwijl er wordt gezegd dat het er niet in zit (en dit zelfs ten stelligste wordt ontkend!)
en al helemaal niet als het afkomstig is uit Polen................ :n

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:00

JoyCiej007 schreef:
dakota schreef:

Zeg, ga jij eens even wieberen! _-:(

Vind het inderdaad behoorlijk gewaagde uitspraak. Hoop dat je beseft dat je veel mensen kwetst hiermee...

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:03

Brainless schreef:
Citaat:

Fijn voor je oordeel.... >;)

ik heb ook ooit m'n paard naar de slacht gebracht..
en ik denk dat hij daar beter af was dan dat ik hem in leven had gehouden.
zoals ik al eerder heb gezegd, ik vindt je opmerking nergens op slaan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:08

Zal wel een alles redder zijn...

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:09

Even in de reacties op mij: Dit was mijn mening, niet die van jullie, ik heb ook respect voor jullie meningen, waarom jullie dan niet voor die van mij?

#' Je kán je paard naar de slacht brengen na zijn dood, maar je kan hem ook laten cremeren, en dat je zijn as bewaard.. Dat vind ik persoonlijk veel fijner, dan dank je dat hij toch nog een beetje bij je is. Anders dan denk ik altijd: Nu zit iemand anders heerlijk mijn allerliefste paardje op te eten.
Nee, dankjewel, mijn paardjes verdienen beter..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:11

Chroosje schreef:
Even in de reacties op mij: Dit was mijn mening, niet die van jullie, ik heb ook respect voor jullie meningen, waarom jullie dan niet voor die van mij?

#' Je kán je paard naar de slacht brengen na zijn dood, maar je kan hem ook laten cremeren, en dat je zijn as bewaard.. Dat vind ik persoonlijk veel fijner, dan dank je dat hij toch nog een beetje bij je is. Anders dan denk ik altijd: Nu zit iemand anders heerlijk mijn allerliefste paardje op te eten.
Nee, dankjewel, mijn paardjes verdienen beter..

jouw mening is subtiel en normaal gebracht...die van 'dakota' wordt erg fel en aanvallend gebracht

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:15

Woogy schreef:
jouw mening is subtiel en normaal gebracht...die van 'dakota' wordt erg fel en aanvallend gebracht

Hmm, ja, daar heb je gelijk in.. Ik bedoel dit trouwens allemaal alleen maar goed!
Laatst bijgewerkt door Chroosje op 02-02-13 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:16

Chroosje schreef:
Woogy schreef:

Hmm, ja, maar de reacties op mijn eerste bericht waren ook nogal fel, vind ik, hihi.. :?

Waar emotie om de hoek komt kijken, wordt de ratio wel eens verdrongen :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:17

wat een gemuts zeg mijn hemel...

Wat denk je dat er in de burgers van de AH zitten? ook niet alleen maar rundvlees...Kwalijke zaak dat t er niet bij vermeld staat. Maar verder soo what. Een paard is een beest wat je kan eten, net als een koe, varken kip of lam.... Heel jmmr dat paardje een huisdier is, maar dat zijn alle andere ook.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:21

@vuurneon:
Ja, daar heb je gelijk in, maar ik vind gewoon dat mijn paardjes veel beter verdienen dan de slacht, ze hebben je tot het eind van hun leven gediend, vrolijk gemaakt, etc. En om het dan naar de slacht te brengen, hmm, daar voel ik me dan niet fijn bij, dan voel ik me alsof ik ze hem bedrogen ofzo, en daar kan ik heel slecht tegen.. :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:22

Chroosje; ik bedoelde daar meer mee dat het dit soort onderwerpen snel reacties/tegengas/felheid oproepen. Dus vandaar dat ook op jouw bericht reacties kwamen :)

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:23

malih schreef:
wat een gemuts zeg mijn hemel...

Wat denk je dat er in de burgers van de AH zitten? ook niet alleen maar rundvlees...Kwalijke zaak dat t er niet bij vermeld staat. Maar verder soo what. Een paard is een beest wat je kan eten, net als een koe, varken kip of lam.... Heel jmmr dat paardje een huisdier is, maar dat zijn alle andere ook.

Nou, ik zie een koe, varken, kip of schaap niet als huisdier, als ik eerlijk ben.. Natuurlijk, het is ook zielig, maar ik heb er niks mee, dusja.. Ik kan er niet zo veel over zeggen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:25

Misschien niet, maar t zijn toch echt beesten. Begrijp niet zo goed waar de opstand vandaan komt tegen over paarden vlees... Kijk naar t leven van een paard en naar een varken/koe. Dan heeft een paard zo veel beter leven gehad. Dat ik eigenlijk zieliger vind om een koe/varken te eten.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:26

vuurneon schreef:
Chroosje; ik bedoelde daar meer mee dat het dit soort onderwerpen snel reacties/tegengas/felheid oproepen. Dus vandaar dat ook op jouw bericht reacties kwamen :)

Oh okee, haha, maar ik bedoel, we zijn het volgensmij allemaal eens; het is niet de bedoeling dat paarden in een rundvlees burger horen, (en eigenlijk ook überhaubt in een burger/salade ed..) dus ik snap niet waarom ze hier zo'n probleem van maken?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:27

malih schreef:
Misschien niet, maar t zijn toch echt beesten. Begrijp niet zo goed waar de opstand vandaan komt tegen over paarden vlees... Kijk naar t leven van een paard en naar een varken/koe. Dan heeft een paard zo veel beter leven gehad. Dat ik eigenlijk zieliger vind om een koe/varken te eten.

dat is dus precies wat ik ook vindt! :j
en dan ben je dierenbeul als je je paard naar de slacht brengt..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:27

Welk dier er geslacht is boeit mij niet zoveel; maar ik wil dat het wél vermeld staat :)
Of het nou een piept, knort, hinnikt of loeit ( of alles in 1 burger :+) zolang ik het maar weet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:28

Lekker boeiend nieuwsbericht :') Kan me dus echt helemaal niks schelen. Al zat er konijn in :+