Paard met trailer gestolen in Rilland *update: terecht*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:40

@sammie: oké...dus het is onder het zadel wel een paard met potentie...dan is het een ander verhaal.

Amy77

Re: Paard met trailer gestolen in Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:43

Ik vind het maar een vreemd verhaal...vraag me af wat de andere kant van het verhaal is?
de tijd die tussen stelen en ontdekken zit is enorm..nu zou dat theoretisch wel kunnen als ze bv op een weide staan en je maar eens pd voert bv..maar dat maak ik niet op uit het artikel?
Naar hoor! Hopelijk is het dier gauw in goede gezondheid terecht!

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:59

vreselijk hoop voor de eigenaar dat het paard snel weer terrecht is (en de trailer)..

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:37

Waar staat het op Facebook? dan zal ik het ook ff delen!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:40

Vivian__ schreef:
Wie steelt er nu een paard..?

En waarom zo een? :=

Nou ja zeg... Denk je eens in dat het je eigen dier was zeg. Wordt je toch ook niet vrolijk als we dat roepen?
Mijn paarden zijn ook niet bijzonder, maar VOOR MIJ net zo veel als anky dr paard hoor... <3

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:42

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:43

Loetie84 schreef:
Vivian__ schreef:

Nou ja zeg... Denk je eens in dat het je eigen dier was zeg. Wordt je toch ook niet vrolijk als we dat roepen?
Mijn paarden zijn ook niet bijzonder, maar VOOR MIJ net zo veel als anky dr paard hoor... <3

mooie opmerking!!! ga helemaal in je mee!!! :j

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:43

Ik vind het niet zo'n heel vreemd verhaal. Je gaat naar een stal, koppelt de trailer aan en iemand die je wat vraagt daar zeg je gewoon tegen dat je met de eigenaar afgesproken hebt dat.....Je moest eens weten waar brutale mensen mee weg komen. In dit geval kwam de dief niemand tegen, dat was mazzel.
Ik kan me ook voorstellen dat niet elk uur alle paarden geteld worden. Zeker op een pensionstal gebeurt het nogal dat er iemand even met zijn/haar paard op stap is. Dus dat valt helemaal niet meteen op.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:46

Caesar schreef:
Lijkt mij ook vreemd. Als ik het zo lees is het bijna iets in de "relationele sfeer" als er in die periode geen paard gemist wordt. Lijkt haast bewust meegenomen. Dat is stiekem wat ik ook hoop, en niet dat het paard door een wildvreemde meegenomen wordt om ergens anders te eindigen.. .

Dit denk ik dus ook, dat is hier laatst ook gebeurd in de buurt.
Ik werd gebeld door de buurman of ik in de buurt van mijn huis was, want er stond politie, een deurwaarder en een dierenarts aan de deur !!!
Ik naar huis gereden en daar stond heel de delegatie al te wachten, ze vroegen of we paarden hadden en of ze die even mochten zien, dus hun mee naar de stal maaar het bewuste paard stond er natuurlijk niet :+
De eigenaresse was er ook bij en ze gingen alle mensen in de buurt af die stallen hadden.
Ik heb nooit gehoord of het dier terug is gevonden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:50

Mijn stal weet het altijd als ik met trailer en paard op stap ga, om dit soort dingen te voorkomen.
Als het onverwacht is gaat er even een smsje uit: ben weg met joy daar en daar heen.
Op die manier geen staleigenaar in de stress als mijn paardje weg is.

Ook ik vind het vreemd dat er een hele dag overheen gegaan is..

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:55

erg vervelend voor de eigenaar, maar vindt het wel apart dat er een hele dag overheen gaat.

mijn paard gaat niet met vreemde mee en doet er ook drie uur over om de trailer in te gaan als je maar iets van druk uitoefend. toch nog ergens handig voor, zo'n moeilijk laadbaar paard :+

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:57

Loetie84 schreef:
Vivian__ schreef:

Zucht, zo bedoel ik het toch niet.
Ik bedoel meer, áls je nu een paard steelt, steel je toch een die wat waard is. Zeker nu de paardenmarkt op zn gat ligt.. Dan begrijp ik niet waarom je een 'simpele vos' meeneemt (wees gerust, ik heb ook 'maar een simpele vos' :Y) )

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:58

Vivian__ schreef:

nou ja zeg, wat maakt het uit hoe een paard eruit ziet. die eigenaar zal heel verdrietig zijn. mijn paarden zijn ook geen "anky van grunsven paarden" hoor..
en zou ze toch voor geen miljoen willen verkopen.
vindt het er ook uitzien als een heel lief paard.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:59

De stal eigenaar kan weg zijn en dan als ie terug is kan ie denken o eigenaar van het paard ff weg met de trailer.. En dan over een paar uur ja dan ga je twijfel bedenken dan snap ik het wel

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:13

inderdaad een vreemd verhaal, ik krijg bijna het idee dat een bekende van de eigenaar gedaan heeft.
Misschien iets in de relationele sfeer?
Maar goed, dat zijn ook maar mijn speculaties.

Is er helemaal niemand hier op bokt die meer hierover weet?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:20

Het is inderdaad een vreemd verhaal. En inderdaad waarom dan precies dit paard? Tuurlijk is hij dierbaar voor iemand, maar hij ziet er niet uit als een waardevol toppaard. Waarom zou iemand overdag dan zo de gok wagen? Zal wel een heel verhaal achter zitten

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:41

Vivian__ schreef:
Vivian__ schreef:

Ik bedoel meer, áls je nu een paard steelt, steel je toch een die wat waard is. Zeker nu de paardenmarkt op zn gat ligt.. Dan begrijp ik niet waarom je een 'simpele vos' meeneemt (wees gerust, ik heb ook 'maar een simpele vos' :Y) )

Volgens mij snap je het niet helemaal hoor. Een gestolen paard is geen ruk waard :P
Ook al steel je er eentje van € 1.000.000 op dat moment is hij nog minder dan de slachtprijs waard wegens het ontbrekende papier/paspoort.
Dus hoe simpel, duur of goedkoop je paard ook mag zijn zonder de bijbehorende papieren mag hij net aan (illegaal) door het kattenvoer gedraaid worden.
Daarbij is je woordkeuze niet helemaal gepast. Zoals gezegd, ik heb ook geen toppers maar je zou mij echt krenken door zoiets te roepen.
Je eigen paarden zijn toch altijd de beste die er zijn, maar laat een ander zijn dieren ook in hun waarde :j

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:49

Judith_VB schreef:
Citaat:

Volgens mij snap je het niet helemaal hoor. Een gestolen paard is geen ruk waard :P
Ook al steel je er eentje van € 1.000.000 op dat moment is hij nog minder dan de slachtprijs waard wegens het ontbrekende papier/paspoort.
Dus hoe simpel, duur of goedkoop je paard ook mag zijn zonder de bijbehorende papieren mag hij net aan (illegaal) door het kattenvoer gedraaid worden.
Daarbij is je woordkeuze niet helemaal gepast. Zoals gezegd, ik heb ook geen toppers maar je zou mij echt krenken door zoiets te roepen.
Je eigen paarden zijn toch altijd de beste die er zijn, maar laat een ander zijn dieren ook in hun waarde :j

ik denk dat hier ook wel een maniertje voor is hoor om hem gewoon te kunnen verkopen.
en slacht zal bij sommige ook geen probleem wezen,
je hoort ook vaker als je je paard naar de slacht brengt dat hij daar gewoon nog even verkocht word.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:03

Citaat:
Volgens mij snap je het niet helemaal hoor. Een gestolen paard is geen ruk waard

Dus een shetlander van 25 jaar is net zoveel waard als een zeer sterk en correct gebouwde KWPN merrie van 1.70 6 jaar die ZZ springt?

Ook al zal die KWPN voor een habbekrats verkocht worden omdat hij geen papieren heeft, hij zal altijd interessanter zijn om te stelen dan de shetlander

En als je al door zo'n uitspraak gekrenkt wordt :')

DressageDiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:24

Och jeetje, dat is niet zo best. Brrrr, ik hoop dat het paard snel terecht bij zijn eigenaar.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:34

:x

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:28

Het wordt steeds gekker in Nederland!

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:29

Wat vreselijk. Succes met het terug vinden van haar :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:37

Lekker makkelijk dat gespeculeer hè!
Ik ken deze vrouw persoonlijk en zij heeft momenteel een aantal stallen die ze verhuurd, ik denk dat het betreft een van haar klanten want op haar eigen Facebook staat er niks over.
En ik weet dat hun altijd goed voor de paarden zorgen, maar geef eerlijk toe niemand staat 24/7 bij z'n paard te kijken of ie niet gestolen word, kom op hè.
Dit is pure pech voor de mensen en hoop dat het paard snel terecht komt want deze vrouw en kinderen geven alles voor hun paarden!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-13 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:40

Judith_VB schreef:
Vivian__ schreef:

Ik snap deze reactie wel hoor en ze heeft gelijk ook nog.
Dat een gestolen paard per definitie in het kattenvoer eindigt is niet zo, daar weten ze echt wel papieren voor te ritselen.
Dat ze dit zegt is omdat een paard op het moment niets waard is en van alle kleurtjes, vossen het minst, daarbij is het idd niet een bijzonder paard om te zien.
Dat was ook het eerste wat ik dacht; waarom dit paard stelen?
Daarom denk ik ook dat het iets in relationele sfeer zal zijn.