Kittel niet aanwezig op Duits Forum vanwege kritiek rijstijl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:44

Molfre schreef:
Ik had het ook alleen over de piaffe en ja ik vindt deze piaffe beter dan de piaffe die op die andere video getoont wordt. En wat mij betreft, nee het maakt niet uit of dat bij iemand op een veld of in een bak wordt gedaan. Ook nee, ik zeg nergens dat dit "AR" is, ik zeg dat ik die piaffe beter vind.

Daarnaast vind ik dat ik heel redelijk gereageerd heb en vervolgens wordt ik hier afgebrandt. Bevestigd nog maals dat als jouw mening niet de gangbare is je beter je bek kan houden.

Mijn vraag was serieus bedoeld hoor...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:54

Molfre schreef:
Ik had het ook alleen over de piaffe en ja ik vindt deze piaffe beter dan de piaffe die op die andere video getoont wordt. En wat mij betreft, nee het maakt niet uit of dat bij iemand op een veld of in een bak wordt gedaan. Ook nee, ik zeg nergens dat dit "AR" is, ik zeg dat ik die piaffe beter vind.

Daarnaast vind ik dat ik heel redelijk gereageerd heb en vervolgens wordt ik hier afgebrandt. Bevestigd nog maals dat als jouw mening niet de gangbare is je beter je bek kan houden.

Zo....

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:20

Mooi zo. Hoe negatiever de geluiden uit de samenleving, hoe sneller maatregelen getroffen worden.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:32

Molfre schreef:

Pardon?! Kan het ook wat fatsoenlijker?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Kittel niet aanwezig op Duits Forum vanwege kritiek rijstijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:45

Ah, wanneer was dat? Want dan kan ik hem mooi bellen of ie nog een uurtje over heeft voor een privéles. Zou graag bij hem lessen....

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:56

Ja mr. Kittel... Eigen schuld dikke bult zullen we dan maar zeggen...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:19

DaphneG schreef:

>;)

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:28

Nynke1 schreef:
DaphneG schreef:

>;)

Mijn mening, als je een omstreden trainingsmethode gebruikt kun je moeilijkheden verwachten..

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:35

De hengst Scandic, het paard van Patrick Kittel had eens tijdens het losrijden op de wijze van losrijden op het voorterrein van een concours bloed aan zijn mond.
Het zou zomaar kunnen dat dat ook mede heeft gespeeld....

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:38

Dat kan DaphneG en jouw goed recht om te vinden. Het gaat mij meer om het principe. Ze wisten hoe hij rijdt/traint dus dan hadden ze hem nooit moeten vragen.

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:39

Nynke1 schreef:
Dat kan DaphneG en jouw goed recht om te vinden. Het gaat mij meer om het principe. Ze wisten hoe hij rijdt/traint dus dan hadden ze hem nooit moeten vragen.

Dat is waar..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:43

piepenfiets schreef:
Gini schreef:
Ik ben ook niet de grootste fan van Kittel, maar monddood maken is nooit de oplossing. Ik vind het verontrustend dat mensen maar wat hard moeten roepen en de organisatie buigt. Dit kan een zeer gevaarlijk precedent worden en komt de paardensport, waar sowieso al veel oogkleppen dragen, niet ten goede.

Monddood? Welnee;hij zou uitgenodigd worden om te spreken en is nu vervangen wegens controverse rond zijn trainingsmethode waar MB zich niet mee gelieerd wil zien.
Daarbij gaat een dergelijk concern echt niet overstag door "een paar schreeuwers".
De motivatie zal dezelfde zijn als de reden waarom Kittel rijdt zoals hij rijdt :centjes.
Het word hiet weer een stuk spannender gemaakt dan het is.
Bemelmans komt nu ten tonele;imo een betere keus,
+:)+ MB

Volgens jou traint Bemelmans paardvriendelijker?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:43

Anne_GTI schreef:
Ah, wanneer was dat? Want dan kan ik hem mooi bellen of ie nog een uurtje over heeft voor een privéles. Zou graag bij hem lessen....

Zullen we een uurtje delen? *\o/*

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:58

Molfre schreef:

Dat is bokt hoor. Hier moet je als een dom schaap met de rest van de kudde meeblaten, anders wordt je idd afgebrandt. :j Maar even serieus ik ben het met je eens, AR of niet, de piaffe in het tweede filmpje is idd veel beter dan op het eerste filmpje. Maar wat wil je, als je je paard de helft van de tijd in 'zeepaardjes'-houding door de bak rijdt, wordt het moeilijk hem werkelijk te laten zakken in de achterhand. Wat goed dat er protest is gekomen, zoals al eerder gezegd is eigen schuld dikke bult voor de desbetreffende ruiter. :(:)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:11

Als het filmpje van de "goede piaffe" iets bewijst dan is het wel dat een barok paard met talent voor de piaffe dat zelfs zal doen met slechte training. Ik mag toch hopen dat zelfs de meest grote leek aan de appuyementen kan zien dat dit paard rijtechnisch niet voor elkaar is in welke discipline dan ook, of het nu AR KR LDR of enig andere R is....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:27

:j je kan het altijd zo lekker duidelijk neerzetten horseyfries

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:53

horseyfries schreef:
Vind het echt heel erg dat zo'n organisatie niet achter de ruiter blijft staan, en zich laat beïnvloeden door een aantal hardroepers. Als zo'n forum het goede van paardensport moet benadrukken, dan lijkt me dat juist reden om hem wél te laten komen en zijn verhaal te laten vertellen, zoals dat op het Global Dressage Forum gebeurt is.
Een blamage van deze organisatie!

Helemaal mee eens!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:55

horseyfries schreef:
Anne_GTI schreef:

:Y) Best een goed idee want ik houd zo'n privéles toch geen uur vol. Kunnen we elkaar een beetje afwisselen en tussendoor op adem komen. :D

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 06:00

Over afbranden gesproken, bij dit soort onderwerpen komen de voor en tegenstanders gelijk in opstand. Toevallig wordt er dan een bizar slecht voorbeeldfilmpje neergezet waarop in mijn ogen terecht commentaar komt. Daarbij is de doel van de dressuur de harmonische samenwerking tussen paard en ruiter. En die is in het filmpje heel ver te zoeken. Paard is bang voor de hulpen. Afbranden? Nee, het is gewoon héél erg slecht gereden. En om dan gelijk beginnen dat we ons bek maar moeten houden? Ik hoop dat er met wat meer respect wordt paard gereden..
Daarbij blijf ik het in het algemeen toch wel "bijzonder" vinden dat er op bokt zoveel experts zitten, die vooral op de mensen die heel wat bereikt hebben zoveel commentaar hebben, terwijl ik zeker weet dat het gros van de tegenstanders niet eens weet wanneer ze op het verkeerde been lichtrijden. (Uitzonderingen daargelaten!) Steek eerst eens hand in eigen boezem, hoeveel van jullie hebben ooit een wedstrijd gereden, hoeveel van jullie hebben ooit een wissel gereden? Hoeveel van jullie weten écht waar jullie het over hebben? Kom op zeg, laten we gewoon eens genieten van een fijn gereden paard waar het plezier en harmonie van afstraalt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 07:41

femiaans schreef:
Over afbranden gesproken, bij dit soort onderwerpen komen de voor en tegenstanders gelijk in opstand. Toevallig wordt er dan een bizar slecht voorbeeldfilmpje neergezet waarop in mijn ogen terecht commentaar komt. Daarbij is de doel van de dressuur de harmonische samenwerking tussen paard en ruiter. En die is in het filmpje heel ver te zoeken. Paard is bang voor de hulpen. Afbranden? Nee, het is gewoon héél erg slecht gereden. En om dan gelijk beginnen dat we ons bek maar moeten houden? Ik hoop dat er met wat meer respect wordt paard gereden..
Daarbij blijf ik het in het algemeen toch wel "bijzonder" vinden dat er op bokt zoveel experts zitten, die vooral op de mensen die heel wat bereikt hebben zoveel commentaar hebben, terwijl ik zeker weet dat het gros van de tegenstanders niet eens weet wanneer ze op het verkeerde been lichtrijden. (Uitzonderingen daargelaten!) Steek eerst eens hand in eigen boezem, hoeveel van jullie hebben ooit een wedstrijd gereden, hoeveel van jullie hebben ooit een wissel gereden? Hoeveel van jullie weten écht waar jullie het over hebben? Kom op zeg, laten we gewoon eens genieten van een fijn gereden paard waar het plezier en harmonie van afstraalt.

Over welk fijn gereden paard heb je het? Toch niet over die van Anky? Zo kun je ook zien, dat zelfs een slecht gereden Barok een piaffe kan laten zien die correcter is dan die van Anky. Genieten is imo persoonlijk. Want het achterbeen gebruik mist dan wel en het paard is rijtechnisch niet 100%, maar het ging immers om de piaffe, en niemand kan me wijs maken dat die huppeltjes op de plaats van Anky rijtechnisch beter zijn dan dat wat de in het tweede filmpje getoont wordt. Zelfs een pagina tekst kan me daar niet van overtuigen, wellicht krijg ik les met een invloed die me verhinderd te zien wat er goed is aan de piaffe van Anky, dat kan natuurlijk ook.

Daar is overigens ook het beroemde anti-argument weer. Als je zelf niet op dat niveau rijd heb je niks te zeggen. Komop hoeveel mensen rijden wel niet thuis omdat ze simpelweg het geld en/of de tijd niet hebben om op wedstrijd te gaan? En een aanzienlijk deel datgene wat op wedstrijd rondhuppeld had beter thuis kunnen blijven. Maakt het anti-argument nog minder overtuigend.

Molfre schrijft:

Bevestigd nog maals dat als jouw mening niet de gangbare is je beter je bek kan houden.

Dat is met betrekking op haarzelf. Een beetje begrijpend lezen zou sommigen hier geen kwaad doen.

Maargoed we gaan wel heel erg offtopic.....

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:13

Het valt mij altijd op dat als er een topic is wat verwijst naar LDR. Er altijd door de tegenstanders word gepraat over hoe slecht piaffes van de door LDR gereden paarden zijn en dan word er altijd een filmpje geplaatst van (in hun ogen) een geweldige piaffe gereden met een PRE, Andalusier etc. Daarna word er altijd een slecht filmpje geplaatst van iemand die bekend staat om zijn/haar moderne dressuur. De grand prix dressuur bestaat uit meer dan alleeen piaffe en passage..

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:12

Ik heb geen naam genoemd , ik heb het over een fijn gereden paard in het algemeen. Ik ben dus geen aanhanger van wie dan ook, maar ik kan alleen genieten als ik een fijn gereden paard zie. (En die zie ik sowieso niet in het tweede filmpje. Over het eerste filmpje laat ik me niet uit, het tweede is namelijk als voorbeeld neergezet hoe het zogenaamd zou moeten, terwijl dat een regelrechte aanfluiting is)
Verder vind ik het persoonlijk zeer onbeschoft dat de term "bek houden" maar blijft vallen.
En ja, ik blijf het vreemd vinden dat talentloze hobbezakken zoveel kritiek hebben op mensen die (misschien op hun eigen wijze) hun ziel en zaligheid in de paarden leggen. (wederom, uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk zijn er mensen die goed en fijn kunnen rijden.Maar als mensen een voorbeeld nemen aan het tweede filmpje als zijnde zo vreselijk goed, verteld mij dat genoeg over het beeld van bepaalde mensen)
Verder distantieer ik me maar weer uit dit topic, ik heb altijd een beetje een "sekte"gevoel als er op zo`n grove manier de AR wordt verdedigd.
:evaw:

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:09

Ik heb meerdere trainingen gezien van deze ruiter en Scandic en kan niks aan commentaar over hem geven wat slecht zou zijn. Jammer dat hij zich niet mag uiten.
Het is al vaker gezegd maar foto's en moment opnames die er zo uitzien kan je van elke ruiter maken. Ik zie liever 100 x kittel dan menig hobbyruiter.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:12

horseyfries schreef:
Anne_GTI schreef:

En ik dan :P

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:18

mimp3 schreef:
Het valt mij altijd op dat als er een topic is wat verwijst naar LDR. Er altijd door de tegenstanders word gepraat over hoe slecht piaffes van de door LDR gereden paarden zijn en dan word er altijd een filmpje geplaatst van (in hun ogen) een geweldige piaffe gereden met een PRE, Andalusier etc. Daarna word er altijd een slecht filmpje geplaatst van iemand die bekend staat om zijn/haar moderne dressuur. De grand prix dressuur bestaat uit meer dan alleeen piaffe en passage..

Klopt helemaal, maar de piaffe/passage zijn wel onderdeel van het einddoel, daar gaat jaren training aan vooraf. Je basis MOET goed zijn om de PI/PA goed uit te kunnen voeren, als die niet goed worden uitgevoerd kan je maar tot een conclusie komen: de basis is niet goed.