Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

enomis123 schreef:paarden die inbeslag zijn genomen worden vaak dezelfde week nog doorverkocht...
dan komt er een hele tijd later pas een rechtzaak, en als de uitspraak in het voordeel is van de eigenaar, dan moet hij maar genoegen nemen met het bedrag wat voor de paarden is gekregen,
wat meestal maar een fractie van de echte waarde betreft...want doorgaans belanden de paarden bij de slager... en in nederland wordt eerst het paard geslacht en daarna de eigenaar financieel... in belgie leveren de slachtpaarden t dubbele op ten opzichte van nederland.
texelse schreef:Er zijn een paar mensen van wie ik een pb gekregen heb met de vraag om wie het gaat. Ik kan me voorstellen dat men nieuwsgierig is, zeker als je paardenmensen of fokkers hier op het eiland kent of eaar mee te maken hebt. De naam geef ik niet, dat werd me niet in dank afgenomen, er is ook iemand die dat kinderachtig vindt. Ken je fokkers hier op het eiland en wil je weten of het deze persoon betreft of niet, pb dan maar de naam door van degene die je kent, dan weet je snel genoeg of het klopt ja dan nee, maar ik ga dus niet lukraak aan jan en alleman een naam doorgeven, en ik hoop dat anderen die weten om wie het gaat dat ook niet doen. Voegt niets toe, en de paarden worden er niet beter van.
ik krijg sinds gisteravond tientale pb's met de vraag dat ik de naam wil noemen maar nogmaals dat doe ik dus niet

Foss schreef:Klopt niet paarden worden hier de dupe van aangezien de eigenaar een afstandverklaring moet tekenen en wat doen ze vervolgens rechtstreeks naar een handelaar of slacht en dit noemen ze dierenbescherming.
Vandaar dat ik het vroeg omdat er paarden staan op texel die ik graag had willen redden en ik weet dat ze er slecht aan toe zijn dus zo kinderachtig is het niet maar wil ze graag redden.