Paardenhouder te Texel verwaarloost zijn dieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Re: Paardenhouder verwaarloost zijn dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:48

voor alle duidelijkheid: deze man verhuurde geen boxen, was geen pensionstalling, verhuurde geen paarden, dus nogmaals, gissen heeft weinig zin. Genoeg texelaars die niet eens weten om wie het gaat.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:51

Hmm , hoe slecht mensen wel niet voor hun beestjes zijn...

elibeest

Re: Paardenhouder te Texel verwaarloost zijn dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:03

v.w.b. opvang klopt het. Wij zijn een poosje bezig geweest of we opvang adres zouden worden voor inbeslag genomen paarden. Dit hebben we niet gedaan, omdat dieren vaak alsnog via Marktplaats of Handelaar richting slager gaan. Ga geen tijd, geld en energie in een dier steken dat daarna alsnog weg gaat voor de Salami.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:08

Ja soms vraag ik mij af waar zijn ze beter af.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:11

elibeest schreef:
Ga geen tijd, geld en energie in een dier steken dat daarna alsnog weg gaat voor de Salami.

:j

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:29

Waarom wel op Texel en niet in Rotterdam? Ik ken hier 2 mensen die een legbatterij/bioindustrie aan paarden hebben (32 paarden onder een zijltje op elkaar, pony met gebroken been in een trailer wiens been nu naar de zijkant groeit, veulen uit elkaar gescheurd door honden, paarden dood ivm omvallende schotten, ernstig vermagerd) en hier word niks aan gedaan! schande!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:40

ViefJor als dat echt zo is, toch blijven klagen bij de instanties, en zorgen dat er meer mensen gaan klagen die de situatie ter plekke persoonlijk gezien hebben (verhalen niet uit eerste hand kunnen ze niets mee).

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:44

idd viefjor, blijven bellen, mailen enz naar de instanties. liefst zoveel mogelijk getuigen dat laten doen

texelse

foto's (blijven) maken, en blijven melden. Ooit(!!!!) ondernemen ze wat

ViefJor

Ik wil niet weten hoeveel rechtzaken zij al hebben gehad. Ik weet dit omdat ze echt berucht zijn hier in Rotterdam e.o. Ze staan nu met 2 superzielige paarden bij mij op stal...

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:49

je3 leest hierboven al dat heel veel texelaars hier jaren over hebben gebeld, gemaild en gedaan.
helaas is dat hier in nl nodig eerdat er stappen ondernomen worden.
ken er ook wat waarvan ik vind dat ze beter bij de speelgoedwinkel houten hobbelpaarden kunnen houden ipv echte dieren die dus centen voer enz enz kosten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:58

Blij dat die paarden daar eindelijk weg zijn! Toch jammer dat het in Nederland vaak zo lang moet duren voordat er echt actie wordt ondernomen.

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:08

Toch vraag ik mij af, hoe kan het dat het eerst zo uit de hand moet lopen voordat er iets gebeurd?
Moeten er dan echt eerst dieren sterven voordat ze iets serieus nemen? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben blij dat de paarden in beslag zijn genomen, maar het had zoveel eerder gekunt.. Arme dieren..

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:06

Jammer dat t zo ver moet komen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:12

Er zijn een paar mensen van wie ik een pb gekregen heb met de vraag om wie het gaat. Ik kan me voorstellen dat men nieuwsgierig is, zeker als je paardenmensen of fokkers hier op het eiland kent of eaar mee te maken hebt. De naam geef ik niet, dat werd me niet in dank afgenomen, er is ook iemand die dat kinderachtig vindt. Ken je fokkers hier op het eiland en wil je weten of het deze persoon betreft of niet, pb dan maar de naam door van degene die je kent, dan weet je snel genoeg of het klopt ja dan nee, maar ik ga dus niet lukraak aan jan en alleman een naam doorgeven, en ik hoop dat anderen die weten om wie het gaat dat ook niet doen. Voegt niets toe, en de paarden worden er niet beter van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:34

Kijk daar heb ik nu respect voor +:)+ .
Het voegt idd niets toe voor ons om te weten wie het is.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:53

dank je osmo

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:01

paarden die inbeslag zijn genomen worden vaak dezelfde week nog doorverkocht...
dan komt er een hele tijd later pas een rechtzaak, en als de uitspraak in het voordeel is van de eigenaar, dan moet hij maar genoegen nemen met het bedrag wat voor de paarden is gekregen,
wat meestal maar een fractie van de echte waarde betreft...want doorgaans belanden de paarden bij de slager... en in nederland wordt eerst het paard geslacht en daarna de eigenaar financieel... in belgie leveren de slachtpaarden t dubbele op ten opzichte van nederland.

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:46

enomis123 schreef:
paarden die inbeslag zijn genomen worden vaak dezelfde week nog doorverkocht...
dan komt er een hele tijd later pas een rechtzaak, en als de uitspraak in het voordeel is van de eigenaar, dan moet hij maar genoegen nemen met het bedrag wat voor de paarden is gekregen,
wat meestal maar een fractie van de echte waarde betreft...want doorgaans belanden de paarden bij de slager... en in nederland wordt eerst het paard geslacht en daarna de eigenaar financieel... in belgie leveren de slachtpaarden t dubbele op ten opzichte van nederland.

Dit klopt niet,paarden staan in opslag,tot de eigenaar er afstand van doet.
dit kost hem alle dagen geld per dier.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:59

Klopt niet paarden worden hier de dupe van aangezien de eigenaar een afstandverklaring moet tekenen en wat doen ze vervolgens rechtstreeks naar een handelaar of slacht en dit noemen ze dierenbescherming.
Vandaar dat ik het vroeg omdat er paarden staan op texel die ik graag had willen redden en ik weet dat ze er slecht aan toe zijn dus zo kinderachtig is het niet maar wil ze graag redden.

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:43

We hoeven inderdaad niet te weten wie het is.. We hadden van het hele feit misschien niets hoeven weten..
Is het zinvol om dit soort berichten te plaatsen als toch niemand mag weten om wie het gaat?
We hebben kennis genomen van het feit dat er op Texel (is dat relevante informatie?) iemand z'n paarden heeft verwaarloosd en dat ze in beslag genomen zijn

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:57

texelse schreef:
Er zijn een paar mensen van wie ik een pb gekregen heb met de vraag om wie het gaat. Ik kan me voorstellen dat men nieuwsgierig is, zeker als je paardenmensen of fokkers hier op het eiland kent of eaar mee te maken hebt. De naam geef ik niet, dat werd me niet in dank afgenomen, er is ook iemand die dat kinderachtig vindt. Ken je fokkers hier op het eiland en wil je weten of het deze persoon betreft of niet, pb dan maar de naam door van degene die je kent, dan weet je snel genoeg of het klopt ja dan nee, maar ik ga dus niet lukraak aan jan en alleman een naam doorgeven, en ik hoop dat anderen die weten om wie het gaat dat ook niet doen. Voegt niets toe, en de paarden worden er niet beter van.

hier precies het zelfde |o ik krijg sinds gisteravond tientale pb's met de vraag dat ik de naam wil noemen maar nogmaals dat doe ik dus niet |o
het voegt in mijn ogen niks toe
mensen hou op met gissen jullie zitten er allemaal naast want jullie kennen hem niet
ze gaan namen noemen die nergens op slaan
het was zoals als eerder gezegd geen bekende fokker die paarden stalde of iets van dat

Tamamba123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:57

Jeetje verschrikkelijk , hoop dat ze god onderkomen krijgen en dat ze allemaal nog een gezond en gelukkig leven krijgen

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:31

Foss schreef:
Klopt niet paarden worden hier de dupe van aangezien de eigenaar een afstandverklaring moet tekenen en wat doen ze vervolgens rechtstreeks naar een handelaar of slacht en dit noemen ze dierenbescherming.
Vandaar dat ik het vroeg omdat er paarden staan op texel die ik graag had willen redden en ik weet dat ze er slecht aan toe zijn dus zo kinderachtig is het niet maar wil ze graag redden.

Foss ik heb je gezegd dat ik zal bevestigen of ontkennen als je met de naam komt. Dat doe je niet, dus houdt het op, of je dat nou kinderachtig vindt of niet.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:04

Arme paarden, hoop dat ze nu een beter leven krijgen!