Paardensport zit nieuwe Koning in de genen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: Paardensport zit nieuwe Koning in de genen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:09

Volgens mij is onze nieuwe koning al tijden niet meer zo'n paardenvriend.
Zo hebben ze op hun trouwdag een Friese stermerrie kado kunnen krijgen van het FPS maar dat heeft men geweigerd.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:15

Dees schreef:
Zo hebben ze op hun trouwdag een Friese stermerrie kado kunnen krijgen van het FPS maar dat heeft men geweigerd.

Daar zou ik nou geen nee tegen zeggen.. :D

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:29

Haha wat leuk, dat filmpje ook!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:36

Dees schreef:

Beetje lastig een merrie, als je alleen maar hengsten en ruinen op stal heb staan: geeft zoveel onrust :D .
Laatst bijgewerkt door janouk op 30-01-13 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:37

Dees schreef:

Misschien deden ze dat wel omdat het protocol hen het verbood. Of omdat ze vinden dat ze zelf paarden genoeg hebben. :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:40

WimLex zette anders afgelopen zomer meneer Smeets nog aardig op zijn nummer wat betreft de paardensport.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:41

petraaken schreef:
Misschien deden ze dat wel omdat het protocol hen het verbood. Of omdat ze vinden dat ze zelf paarden genoeg hebben. :)
Ja, of omdat het slechte PR is als het dier bij hen op stal de moord steekt, wegens één van de vele mogelijke inwendige erfelijke gebreken waar friezen aan kunnen lijden en die soms pas na verloop van jaren aan het licht komen: slokdarmverwijdingen, aortarupturen, etc.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:08

franka75 schreef:
Ach hier in Den Haag zijn ze wel wat gewend daar loopt ze regelmatig in cognito. Maar ook gewoon herkenbaar heb ik begrepen, zo is er ook een plek ergens in een heel smal steegje waar hij vlak voor de officiele naamsbekendheid van een van de prinsesjes een uur daarvoor nog had gegeten, en toevallig kwam ik daar ook en toen hoorde ik dat. Hij scheen er vaker te komen puur omdat je echt moet weten waar het zit.

Maxima en Beatrix komen ook regelmatig in Wassenaar bij een bakker daar.. en een vriendin van mij stond een tijdje terug tussen de zelfde kleding te snuffelen als Maxima.. Herenkleding ;)

Ook op het strand heb ik ze vaak gezien en voor dat ze het strand op gingen in Katwijk. Ze Gingen vaak op zaterdagmorgen lekker even uitwaaien op het strand.. Dan reden ze van Katwijk naar Wassenaar en daar stond dan de vrachtwagen weer klaar.. Ik heb toen W.A., Beatrix, Claus, Margriet enz. gezien.. Ze houden trouwens wel van snelheid hoor ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:46

Ja, ik denk dat de gemiddelde bokker de Majesteit niet bijhoudt op het strand :D Ze houdt van tempo rijden _/-\o_

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:08

Dat denk ik inderdaad ook.. maar met passeren gaan we wel netjes in stap.. En je wordt ook gegroet..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:11

Knakker schreef:
ja joh, ik zie Alex nog zo rond rijden in de cross, zoals dat vroeger heette......

idem hier. Ik heb nog een (hele slechte) foto van hem in Chaam op een van de Autumn paarden van Eddy Stibbe.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:31

haha leuk om te zien, dat filmpje.
Mijn (auto) rij-instructeur heeft bij de koningin op stal gewerkt en vertelde dat hij regelmatig met (de toen nog kleine) Alexander de bossen in ging :j

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:53

DesireeK schreef:
.... Ik heb toen W.A., Beatrix, Claus, Margriet enz. gezien..

Je anekdote is duidelijk van wat jaartjes geleden...

Ik geloof er geen bal van dat W.A. anno 2013 zich nog maar een sikkepit interesseert voor de paardensport.
Waar zijn moeder nog regelmatig bij hippische evenementen te vinden is, zie je W.A. zelden tot nooit.
Wel bij de OS, maar wellicht had dat meer met Nederlanders-met-medaille-kansen of zijn functie als OC-lid te maken dan met iets anders.

Het past wel bij Bokt-bezoekers om te willen geloven dat de troonopvolger van NL een liefhebber is van paardensport ;)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:56

Laatst vertelde Maxima wel bij Blauw Bloed dat ze in Argentinië met de kinderen gingen rijden. Dus ik denk dat ze het toch nog wel doen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:58

Tja, zo gaat iedereen die op vakantie gaat naar een ver land wel eens op een zgn 'ezeltje-excursie'.
Dat wil nog niet zeggen dat het echte paardenliefhebbers zijn.
Maar ze hebben 3 dochters - er is natuurlijk wel een grote kans dat daar een nieuw penny-meisje tussen zit :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:59

Denk Dees dat je niet helemaal op het goede spoor zit

In Argentinië
Afbeelding

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:02

WA was 2 jaar geleden nog op t CHIO, dus buiten de zakelijke kant zal t m vast nog wel iets interesseren.
Overigens was Bea er dat jaar ook op t EK samen met Amalia, die vond t prachtig.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:03

Dat was inderdaad al een tijdje geleden.. Al heb ik ze in de afgelopen jaren ook nog wel gezien hoor.. Bea en Maxima sowieso.. En hoorde laatst (volgens met prinsjesdag) dat Bea nog steeds fanatiek zou rijden..
Wat W.A. betreft valt het inderdaad wel op dat hij niet heel veel bij paardensporten te zien is.. maar dat zegt niet dat hij zelf ook niet meer rijdt natuurlijk ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:05

Ik ben de koningin regelmatig tegen gekomen op het strand te paard :-)

Zij rijdt dan voorop met naast haar degene met wie ze rijdt (een gast), daarachter twee beveiligers te paard en daar weer een heel stuk achter een jeep met beveiligers.
Afhankelijk van hoe de wind staat (wind in de rug) rijdt ze van Katwijk naar Scheveningen of andersom.

Altijd groet ze vriendelijk en passeert andere ruiters in stap (hoewel ik ook weleens heb aangegeven dat ze gewoon door kon draven, toen bedankte ze ook daarvoor).

WA weet ik niet, die ben ik nog niet tegen gekomen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:08

janouk schreef:
Denk [naam verwijderd] dat je niet helemaal op het goede spoor zit

In Argentinië
[ Afbeelding ]

Hihi, en dan moet je eens lezen hoe bokt-lezers vallen over meer dan 80kg ruiter op een KWPN-er van 1.70m.
Zie dan die forse vent op dat Argentijnse bloedje :D

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:13

Wat leuk dat zij ook rijden. in het filmpje zie je hun ook bijna nooit stappen! maar een cap zou mischien wel veiliger zijn maarja.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:19

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:21

Een vriendin van mij had het verzoek om haar new forest pony te verkopen voor Amalia. Ze heeft het niet gedaan. Er kwam speciaal iemand van de koninklijke stallen naar stal om haar te spreken. Ze hadden de pony gezien tijdens een wedstrijd.

jorindez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:24

Echt grappig om die foto's te zien.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:35

Bijna 30 jaar geleden had mijn moeder een nest Labradors. Toen belde iemand van het KH met de vraag of ze een pup wilde schenken als kado aan W-A. Heeft ze niet gedaan.. :D