Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zimbabwe schreef:Hmmke..das nog eens wat anders...hoe groot moet je eigenlijk zijn
om niet met een 18 inch zadel weg te komen? Ben zelf echt zwaar te noemen, maat 46 maar kom echt geen ruimte te kort in een 18 inch zadel...
KoudbloedKim schreef:Princesj; Dat heeft niks met de inch te maken.
Dan zouden de zweetbladen aangepast moeten worden.
Moratoetje schreef:Voor mensen met lange bovenbenen zijn al langer zadels beschikbaar, mijn zadel heeft ook iets langere zweetbladen dan normaal en zelfs een smallere zitting (brede boom voor mijn paard, smalle zit voor mij).
The_Stig schreef:Ik ben 1.91m heb lange benen en pas prima in een 17.5 of 18" zadel, heb extra lange zweetbladen. Lijkt mij dus niet persé voor lange mensen. Als je zo zwaar bent, of groot achterwerk hebt dat je niet meer in een normaal zadel past, dan moet je gewoon niet meer op een paard willen stappen. Moet je eens kijken hoeveel zware mensen er achter op de lepel zitten, lekker eerlijk naar je paard toe....
Chaos schreef:Mijn moeder heeft een 'zwaarder' bovenlijf. Haar benen zijn en kont zijn echter dun. Haar benen zijn abnormaal lang. Zij heeft gewoon extra lange zweetbladen laten maken. Extra zitruimte heeft zij niet nodig omdat ze alleen 'dikker' is op haar buik. Ledematen en kont zijn slank. Ze zal een 80/85 wegen denk ik? Ze is 1.83m.
Heb iemand als lesklant die 'wat zwaarder is'. Grote bovenbenen en grote kont. Sowieso heel groot en lang gebouwd. Zal een 85kg wegen? Die past prima in een vlak Wintec Zadel 17.5inch. In mijn echte dressuur met diepe zit past ze dan weer niet.
Ik vraag me dus echt af hoe groot iemand moet zijn om een 22inch nodig te hebben.....
Sabbientje schreef:zitmaten zijn leuk. Maar de ene 18" is de andere 18" niet.
We hebben verschillende zadels geprobeerd.
Een 19" Massimo trek, die viel echt klein.
Een 18" Rosner America veelzijdigheids, die viel een stuk groter kwa zitmaat. (als 18,5 zeg maar)
En ik heb een 18" Euroriding Titan, die valt vervolgens weer als een 17.5"
22" klinkt in ieder geval wel erg groot. En 22" op een kussenbasis van een 18" lijkt me een rare verhouding worden. maar het ligt er dus geheel aan hoe een zadel valt.
DaphneG schreef:22 inch?!
Arme paarden.. Laat die mensen maar afvallen, dit leidt alleen maar tot meer mensen boven de 120 kilo die paardrijden... 'T zou verboden moeten worden