lisaislisa schreef:Veel te weinig weer, waar zijn we mee bezig?
De dader 'belonen' en de slachtoffers bang maken dat zoiets weer gebeurd?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xyvonnex schreef:![]()
Sja en dan lees ik in de krant dat loekie nog een uur geleeft heeft, maar ook nog een uur in paniek was.En dat laatste wist ik nog niet.Tegen mij hadden ze gezegd dat loekie in coma lag en niks heeft gevoeld meer.
Zo maf , ik heb ook een heel erg gevoel van alleen hierin.Mijn maag draait alsmaar rondjes.![]()
josien_m_ schreef:Zo'n daad is toch ook niet te bestraffen? Natuurlijk is het vreselijk, mensen kunnen soms compleet door het lint gaan. Dat is erg voor iedereen. Opvang en steun voor ieder die daar last van heeft lijkt me heel belangrijk. De roep om strenge straffen geeft alleen weer nieuwe haat en nieuwe trauma's. Die hardheid naar een dader spat hier van de bladzijden af, we weten allemaal dat die daad niet meer goed te maken is, help elkaar dus daarmee! Want ook jij, ik, wij allen kunnen een dader zijn, als de druk hoog genoeg wordt.
saskiakefie schreef:josien_m_ schreef:Zo'n daad is toch ook niet te bestraffen? Natuurlijk is het vreselijk, mensen kunnen soms compleet door het lint gaan. Dat is erg voor iedereen. Opvang en steun voor ieder die daar last van heeft lijkt me heel belangrijk. De roep om strenge straffen geeft alleen weer nieuwe haat en nieuwe trauma's. Die hardheid naar een dader spat hier van de bladzijden af, we weten allemaal dat die daad niet meer goed te maken is, help elkaar dus daarmee! Want ook jij, ik, wij allen kunnen een dader zijn, als de druk hoog genoeg wordt.
Huh wat een vreemde reactie