Ponymoordenaar krijgt 142 dagen voorwaardelijk *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:53

lisaislisa schreef:
Veel te weinig weer, waar zijn we mee bezig? :=

De dader 'belonen' en de slachtoffers bang maken dat zoiets weer gebeurd?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:23

Ja, daar zal hij wel van leren, die paar daagjes in de cel en een therapie'tje.. :n
Te triest voor woorden dit.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:45

In 1 woord belachelijk. Het zou me niet verbazen als hij het de volgende keer zo weer doet. Gewoon niet te begrijpen dat iemand 2 onschuldige beesten zo om het leven kan brengen :n

Jniena

Re: Ponymoordenaar krijgt 142 dagen voorwaardelijk en therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:48

wat een belachelijke lage staf..

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:50

Zit hier bijna te kokhalzen, belachelijk.. :r :r
Zo'n ontzettende gek zijn en dan zo'n ontzettende lage straf..

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:51

Jeetje.. lekker de doodstraf.. Als eigenaar moet je daar toch niet aan denken! En het kwam zelfs nog door hun relatie. Waar gaat het heen met deze wereld.

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 19:55

:n :n Sja en dan lees ik in de krant dat loekie nog een uur geleeft heeft, maar ook nog een uur in paniek was.En dat laatste wist ik nog niet.Tegen mij hadden ze gezegd dat loekie in coma lag en niks heeft gevoeld meer.
Zo maf , ik heb ook een heel erg gevoel van alleen hierin.Mijn maag draait alsmaar rondjes. :n :n

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:49

Ik denk niet dat je de krant wat dat betreft kunt geloven. De pony zal veel bloed verloren hebben en dan worden ze snel heel zwak en raken ze in een coma.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:20

Belachelijke straf. Ik ken inmiddels veel jagers en maar weinig (lees bijna geen een) zou een paard met een mes de keel kunnen doorsnijden.

Dat een beschonken man dit uit woede naar een ex doet is bizar en ik vind dat de rechter een grote fout heeft gemaakt.

Therapie had ook TBS moeten zijn! Deze man is gevaarlijk.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 05:21

Zo'n trieste straf, hij mocht best wel een jaartje of 100 zitten van me

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:11

En dan vinden ze het nog vreemd als iemand het recht in eigen hand wil/gaat nemen :( . Die therapie krijgt die zeker ook gratis aangeboden (terwijl er andere mensen zijn die het graag willen maar er geen geld voor hebben).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:21

xyvonnex schreef:
:n :n Sja en dan lees ik in de krant dat loekie nog een uur geleeft heeft, maar ook nog een uur in paniek was.En dat laatste wist ik nog niet.Tegen mij hadden ze gezegd dat loekie in coma lag en niks heeft gevoeld meer.
Zo maf , ik heb ook een heel erg gevoel van alleen hierin.Mijn maag draait alsmaar rondjes. :n :n

Maak jezelf niet gek. Kranten maken het graag nog wat bloederiger dan het al is. Jammer genoeg is een lichte toets sensatie af en toe nodig om de aandacht te trekken. Alsof het leed niet groot genoeg is als het maar een pony is die de keel werd doorgesneden.
Maak jezelf niet gek hiermee! De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Kate2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:30

Wat een belachelijk lichte straf voor de feiten!! Ik word hier echt misselijk van!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:39

Zo'n daad is toch ook niet te bestraffen? Natuurlijk is het vreselijk, mensen kunnen soms compleet door het lint gaan. Dat is erg voor iedereen. Opvang en steun voor ieder die daar last van heeft lijkt me heel belangrijk. De roep om strenge straffen geeft alleen weer nieuwe haat en nieuwe trauma's. Die hardheid naar een dader spat hier van de bladzijden af, we weten allemaal dat die daad niet meer goed te maken is, help elkaar dus daarmee! Want ook jij, ik, wij allen kunnen een dader zijn, als de druk hoog genoeg wordt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:41

josien_m_ schreef:
Zo'n daad is toch ook niet te bestraffen? Natuurlijk is het vreselijk, mensen kunnen soms compleet door het lint gaan. Dat is erg voor iedereen. Opvang en steun voor ieder die daar last van heeft lijkt me heel belangrijk. De roep om strenge straffen geeft alleen weer nieuwe haat en nieuwe trauma's. Die hardheid naar een dader spat hier van de bladzijden af, we weten allemaal dat die daad niet meer goed te maken is, help elkaar dus daarmee! Want ook jij, ik, wij allen kunnen een dader zijn, als de druk hoog genoeg wordt.

Huh wat een vreemde reactie :?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:53

Wat vind je vreemd er aan?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:15

Ik en het wel met je eens Josien-m-. Deze man heeft dat niet gedaan uit wreedheid jegens dieren, maar is inderdaad compleet door het lint gegaan. Niet dat je je dan af moet reageren op onschuldige dieren, dat zeg ik niet. Maar de kans dat hij dit weer doet is heel klein.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:25

Niet uit wreedheid tegen dieren ?
Wat dan ?
Wreedheid tegen de mensen en kinderen waar hij zogenaamd zo verdrietig om is ??

Nee, dit is op geen enkele wijze goed te praten, wil niet eens proberen om het te begrijpen ...
Ben je zo boos, lucht dan je woede op een betonnen muur of liever nog, op jezelf ... maar niet op onschuldige dieren :n

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:39

Nee, ik bedoel dat het niet iemand is, die voor zijn eigen plezier vreselijke dingen met dieren doet en daarmee doorgaat zodra hij de kans krijgt. En ook niet uit verdriet jegens vrouw en kinderen.

Voor de rest ben ik het volkomen met je eens.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:42

Walgelijk..en dan die voorwaardelijke straf..die gaat nergens over! Je zal haast 'blij' zijn dat er therapie opgelegd wordt..wat ik overigens een goede zaak vind, begrijp me niet verkeerd.

Sterkte voor eigenaresse, kids en jou Yvonne!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:45

En als hij mensen had vermoord, had hij dan dezelfde straf gekregen? Ik vind dieren minstens zo belangrijk als mensen; van mij had die straf véél hoger gemoeten.

jamiexdonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:21

Hij moet echt een langere en strenger straf krijgen.. Het is toch niet normaal!
Arme pony's
In ieder geval veel sterkte voor de eigenaren en verzorgers!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:22

saskiakefie schreef:
josien_m_ schreef:

Huh wat een vreemde reactie :?

Nou je gaat toch geen pony zijn keel door snijden.. doe dan die van je zelf >;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:31

http://www.omroepzeeland.nl/

De 51-jarige Axelaar die afgelopen zomer twee pony's doodde heeft van de politierechter in Middelburg een celstraf gekregen van 180 dagen, waarvan 142 voorwaardelijk. De man moet bovendien van de politierechter in therapie. De straf is even lang als de tijd die hij al in voorarrest heeft vastgezeten.

De Axelaar verklaarde woensdag in de rechtbank dat hij niet van plan was om de dieren te doden. Hij zou ten einde raad zijn geweest omdat het niet goed ging in de relatie met zijn vriendin. Zij was de eigenares van die twee pony's.

Persoonlijkheidsstoornis
Volgens zijn advocaat wilde hij zelfmoord plegen en was hij met een mes naar de wei van de pony's gegaan als een soort laatste afscheid. Waarom hij de dieren heeft ombracht, kon de Axelaar woensdag niet uitleggen. Volgens gedragsdeskundigen heeft de man een persoonlijkheidsstoornis en was hij op die dag verminderd toerekeningsvatbaar.

Ontoelaatbaar
De politierechter noemde het doden van de dieren 'ontoelaatbaar'. Bij het uitspreken van het vonnis benadrukte de politierechter dat de man zich onder behandeling moet stellen. Ook mag de man geen contact opnemen met zijn ex-partner en kreeg hij een alcohol- en drugsverbod. Volgens zijn advocaat accepteert zijn cliënt het vonnis.

Verboden wapens
Behalve een celstraf kreeg de Axelaar ook een werkstraf voor het bezitten van verboden wapens. Het gaat om een pistool dat plastic balletjes afvuurt. Dat is in Nederland verboden.

Inslapen
Eind juli trof de politie de twee pony's aan in een wei tussen Terneuzen en Hoek. De Axelaar had zichzelf even daarvoor aangegeven op het politiebureau. Eén pony al was overleden aan de verwondingen. Een dierenarts heeft de andere pony laten inslapen.

Reacties
De dood van de pony's bracht veel reacties teweeg. Zo werd de auto van de Axelaar begin augustus in brand gestoken. Die stond geparkeerd bij het politiebureau in Terneuzen toen een 40-jarige vrouw uit Terneuzen de auto in brand stak.

Raponsje

Re: Ponymoordenaar krijgt 142 dagen voorwaardelijk *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:07

Ik vind het zeer kwalijk dat er zo'n lage straf tegenover staat.

De eigenaar van deze ponies zal niet alleen veel verdriet hebben (gehad), maar ik zou persoonlijk nooit meer een pony op dat weiland durven te zetten in de angst dat deze mafkees weer langs komt.