Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Fred_Kroket schreef:Sjongejonge, meteen gemekker over draadjes en grove nalatigheid en dus geen goed draadje als er wel draad stond en het dier er toch doorheen is gegaan... Ongelukken gebeuren nou eenmaal... Heel triest maar zo is het helaas wel. Ze zetten ook niet alle sloten af langs de weg omdat er mensen in een sloot kunnen rijden...
Shirley schreef:Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt
En ik denk ook dat niemand hier er verder bij is geweest .. of jij wel toevallig ?
Vind het gewoon bijzonder sneu dat dieren op dit soort manieren om het leven moeten komen ...
) die sneeuw kwam echt niet op een zonnige zomerdag ineens uit de lucht vallen, toch ?
dees_daan schreef:Shirley schreef:Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt
En ik denk ook dat niemand hier er verder bij is geweest .. of jij wel toevallig ?
Vind het gewoon bijzonder sneu dat dieren op dit soort manieren om het leven moeten komen ...
Als je het filmpje had gezien dan had je geweten dat de paarden vlak na elkaar de sloot in gingen, ene paard zouden ze op stal zetten, de rest gaat er achteraan en 1 valt de sloot in, als een groep paarden gaat rennen kijken ze gewoon minder goed uit en zeker met de sneeuw kunnen er ongelukken gebeuren, draad of niet.. Als ze door de draden gaan staan ze ook niet meteen stil..
Imo is hier ook geen verschil tussen 1 of 2 paarden in de sloot want ze hadden het zo snel niet op kunnen lossen, ze hadden de kans niet eens om de eerste op stal te zetten, laat staan voorzorgsmaatregelen nemen..
dees_daan schreef:n zeker met de sneeuw kunnen er ongelukken gebeuren, draad of niet..
Gini schreef:dees_daan schreef:n zeker met de sneeuw kunnen er ongelukken gebeuren, draad of niet..
Je slaat de nagel op de kop. Ik denk dat iedere paardenliefhebber nu wel maatregelen neemt voor zijn paarden (buiten of niet, hoe lang?, is de bak/wei vlak genoeg etc etc).
Met de auto kan je nu ook niet rijden zoals je in de zomer zou doen.
Ongelukken...ja...dat is een mooi woord, maar soms kunnen ongelukken echt wel vermeden worden en zou ik het eerder nalatigheid noemen.
Amaris schreef:Fred_Kroket schreef:Sjongejonge, meteen gemekker over draadjes en grove nalatigheid en dus geen goed draadje als er wel draad stond en het dier er toch doorheen is gegaan... Ongelukken gebeuren nou eenmaal... Heel triest maar zo is het helaas wel. Ze zetten ook niet alle sloten af langs de weg omdat er mensen in een sloot kunnen rijden...
Als je die vergelijking dan echt wilt maken moet je schrijven 'Ze zetten ook niet alle sloten af langs de weg omdat er mensen in een sloot kunnen rennen...'
En dan zie je zelf ook wel dat die vergelijking totaal mank gaat.
(hoop ik dan toch)
Bonita_Bon schreef:Weer van die berichten met een ronduit valse ondertoon. Denk je dat de eigenaren zich nu helemaal te gek voelen? Dat ze fluitend naar stal gaan straks? Mochten ze deze teksten ooit onder ogen komen dan hoop ik maar dat ze kunnen relativeren en de walgelijke 'eigen schuld' berichten niet letterlijk nemen.
Heeft 1 van jullie wel eens een ongeluk veroorzaakt? Of een ongeluk gehad waarbij je het zelf had kunnen voorkomen? Ik wel, en behalve dat je jezelf voor je kop kunt slaan en er weken slecht van slaapt en er ziek van kan zijn, krijg je daar bovenop altijd te maken met mensen die van een afstandje keihard gaan roepen dat je dom, gevaarlijk en achterlijk bent. Want zoiets zou hen noooooit overkomen. Nee misschien dat specifieke ongeluk niet, maar niemand is perfect, hoewel de 'veroordelers' in dit topic het wel zo willen doen voorkomen, maar er gebeurd hen weer wat anders waarvan een ander denkt 'dat had mij nooit kunnen gebeuren'. Wil jij dan horen dat je geen dieren verdient en een egoist bent? Terwijl jij iedere dag door weer en wind voor je beesten zorgt en het hen aan niets ontbreekt? Gatver.
Doet het pijn om te reageren met "wat vreselijk voor het dier en zijn eigenaren, sterkte, hopelijk letten andere eigenaren nu nog beter op zodat hen niet hetzelfde overkomt, toch maar een extra draadje plaatsen of wat verder van de sloot af". Want daarin hebben jullie gelijk, maar de manier waarop getuigt van het inlevingsvermogen van een pantoffel. Succes daarmee.
Bonita_Bon schreef:Weer van die berichten met een ronduit valse ondertoon. Denk je dat de eigenaren zich nu helemaal te gek voelen? Dat ze fluitend naar stal gaan straks? Mochten ze deze teksten ooit onder ogen komen dan hoop ik maar dat ze kunnen relativeren en de walgelijke 'eigen schuld' berichten niet letterlijk nemen.
Heeft 1 van jullie wel eens een ongeluk veroorzaakt? Of een ongeluk gehad waarbij je het zelf had kunnen voorkomen? Ik wel, en behalve dat je jezelf voor je kop kunt slaan en er weken slecht van slaapt en er ziek van kan zijn, krijg je daar bovenop altijd te maken met mensen die van een afstandje keihard gaan roepen dat je dom, gevaarlijk en achterlijk bent. Want zoiets zou hen noooooit overkomen. Nee misschien dat specifieke ongeluk niet, maar niemand is perfect, hoewel de 'veroordelers' in dit topic het wel zo willen doen voorkomen, maar er gebeurd hen weer wat anders waarvan een ander denkt 'dat had mij nooit kunnen gebeuren'. Wil jij dan horen dat je geen dieren verdient en een egoist bent? Terwijl jij iedere dag door weer en wind voor je beesten zorgt en het hen aan niets ontbreekt? Gatver.
Doet het pijn om te reageren met "wat vreselijk voor het dier en zijn eigenaren, sterkte, hopelijk letten andere eigenaren nu nog beter op zodat hen niet hetzelfde overkomt, toch maar een extra draadje plaatsen of wat verder van de sloot af". Want daarin hebben jullie gelijk, maar de manier waarop getuigt van het inlevingsvermogen van een pantoffel. Succes daarmee.
dees_daan schreef:Gini schreef:
Je slaat de nagel op de kop. Ik denk dat iedere paardenliefhebber nu wel maatregelen neemt voor zijn paarden (buiten of niet, hoe lang?, is de bak/wei vlak genoeg etc etc).
Met de auto kan je nu ook niet rijden zoals je in de zomer zou doen.
Ongelukken...ja...dat is een mooi woord, maar soms kunnen ongelukken echt wel vermeden worden en zou ik het eerder nalatigheid noemen.
Ik denk dat je spijker bedoeld?
dees_daan schreef:Wie zegt dat er geen draden zaten? Met voorzorgsmaatregelen bedoel ik bijv de paarden binnen halen (met meerdere mensen zodat je ze tegen kan houden) of de paarden in een ander stuk land zetten zodat het geen 2e keer gebeurd.
Wij weten helemaal niks van de eigenaar en de paarden, misschien zaten er wél draden, heeft hij de paarden daar al jaren lopen en is er nooit iets gebeurd, had hij wel voorzorgsmaatregelen genomen maar zijn ze toch in de sloot beland?
Ik wil jullie wel eens horen als er wat met een paard van jezelf gebeurd en er komen meteen negatieve reacties terwijl je er wel alles aan gedaan hebt om het te voorkomen en er toch een ongeluk gebeurd is.. Het heet niet voor niets een ongeluk.. Toch knap dat jullie meteen kunnen oordelen dat dit nalatig is, zelfs uit een stukje tekst en andere reacties, dus zonder beeld erbij.