Overleden paard uit sloot gehaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Overleden paard uit sloot gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:39

Nee je opmerking over die boete gok ik maar zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:40

Nee ik doelde op het stukje dat alle kosten maar op de eigenaar verhaald moeten worden, net of die zijn paarden met opzet in de sloot gooit..

Edit: en de boete idd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:49

Dat was gebaseerd op de verhalen die ik lees over de uitspraken en de situatie ter plekke.

Niemand gooit zijn dieren expres in de sloot, maar mijn broek zakt af en toe af van dit soort berichten.

Dieren die op de weg komen en verongelukken, dieren die verdrinken of omkomen door dit soort nalatigheden :n

Sorry, dan kan ik toch echt geen medelijden of sympathie voor de eigenaren opbrengen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:54

De verhalen dat er 2 in de sloot lagen? Ja de eerste hebben ze er uit gehaald en toen ze die op stal gingen zetten ging de rest er achteraan waarbij de 2e in de sloot belandde, om je uitspraken op verhaaltjes te baseren lijkt me niet handig in dit geval, dan weet je dus gewoon niet waar je het over hebt..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:00

Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt :)

En ik denk ook dat niemand hier er verder bij is geweest .. of jij wel toevallig ?

Vind het gewoon bijzonder sneu dat dieren op dit soort manieren om het leven moeten komen ...

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:20

Sjongejonge, meteen gemekker over draadjes en grove nalatigheid en dus geen goed draadje als er wel draad stond en het dier er toch doorheen is gegaan... Ongelukken gebeuren nou eenmaal... Heel triest maar zo is het helaas wel. Ze zetten ook niet alle sloten af langs de weg omdat er mensen in een sloot kunnen rijden...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:42

Fred_Kroket schreef:
Sjongejonge, meteen gemekker over draadjes en grove nalatigheid en dus geen goed draadje als er wel draad stond en het dier er toch doorheen is gegaan... Ongelukken gebeuren nou eenmaal... Heel triest maar zo is het helaas wel. Ze zetten ook niet alle sloten af langs de weg omdat er mensen in een sloot kunnen rijden...

Als je die vergelijking dan echt wilt maken moet je schrijven 'Ze zetten ook niet alle sloten af langs de weg omdat er mensen in een sloot kunnen rennen...'

En dan zie je zelf ook wel dat die vergelijking totaal mank gaat.

(hoop ik dan toch)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:49

Shirley schreef:

En ik denk ook dat niemand hier er verder bij is geweest .. of jij wel toevallig ?

Vind het gewoon bijzonder sneu dat dieren op dit soort manieren om het leven moeten komen ...

Als je het filmpje had gezien dan had je geweten dat de paarden vlak na elkaar de sloot in gingen, ene paard zouden ze op stal zetten, de rest gaat er achteraan en 1 valt de sloot in, als een groep paarden gaat rennen kijken ze gewoon minder goed uit en zeker met de sneeuw kunnen er ongelukken gebeuren, draad of niet.. Als ze door de draden gaan staan ze ook niet meteen stil..
Imo is hier ook geen verschil tussen 1 of 2 paarden in de sloot want ze hadden het zo snel niet op kunnen lossen, ze hadden de kans niet eens om de eerste op stal te zetten, laat staan voorzorgsmaatregelen nemen..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:56

Ik heb al eerder gemeld dat ik het filmpje niet kan zien .. en de voorzorgsmaatregelen waar Jolliegirl op doelt hadden dus voor dit gebeuren plaats moeten vinden ( daarom heet het ook voorzorg ;) ) die sneeuw kwam echt niet op een zonnige zomerdag ineens uit de lucht vallen, toch ?

Maar ik heb het ook over andere omstandigheden: zoals ondeugdelijke heiningen waardoor dieren op de openbare weg belanden en verongelukken... het gaat mij niet alleen om dit specifieke trieste geval :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:57

dees_daan schreef:
Shirley schreef:

Als je het filmpje had gezien dan had je geweten dat de paarden vlak na elkaar de sloot in gingen, ene paard zouden ze op stal zetten, de rest gaat er achteraan en 1 valt de sloot in, als een groep paarden gaat rennen kijken ze gewoon minder goed uit en zeker met de sneeuw kunnen er ongelukken gebeuren, draad of niet.. Als ze door de draden gaan staan ze ook niet meteen stil..
Imo is hier ook geen verschil tussen 1 of 2 paarden in de sloot want ze hadden het zo snel niet op kunnen lossen, ze hadden de kans niet eens om de eerste op stal te zetten, laat staan voorzorgsmaatregelen nemen..

VOORZORG... Dus VOORDAT de paarden het weiland in zouden gaan hadden ze dat al moeten regelen!
Komop.. iedereen weet dat het ging sneeuwen!

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:57

Denk dat Fred-kroket een mooie vergelijking maakt. En is het misschien niet eens een idee om maar eens te stoppen met altijd maar kritiek op een ander te hebben. Iedereen hier op Bokt heeft er een mening over en iedereen weet het altijd beter. De een nog negatiever dan de ander.

Paarden lopen in sommige situaties door alle afzettingen heen en ook echt door houten afzettingen (met dodelijke afloop), dus dit zal ook echt niet de oplossing geweest zijn. De personen van wie dit paard is zitten echt niet te wachten op allemaal negatieve reacties en zullen met de beste bedoeling de paarden verzorgen.

Kan me hier zo aan irriteren! Hou het allemaal respectvol naar elkaar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:07

dees_daan schreef:
n zeker met de sneeuw kunnen er ongelukken gebeuren, draad of niet..

Je slaat de nagel op de kop. Ik denk dat iedere paardenliefhebber nu wel maatregelen neemt voor zijn paarden (buiten of niet, hoe lang?, is de bak/wei vlak genoeg etc etc).
Met de auto kan je nu ook niet rijden zoals je in de zomer zou doen.
Ongelukken...ja...dat is een mooi woord, maar soms kunnen ongelukken echt wel vermeden worden en zou ik het eerder nalatigheid noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:09

Wie zegt dat er geen draden zaten? Met voorzorgsmaatregelen bedoel ik bijv de paarden binnen halen (met meerdere mensen zodat je ze tegen kan houden) of de paarden in een ander stuk land zetten zodat het geen 2e keer gebeurd.
Wij weten helemaal niks van de eigenaar en de paarden, misschien zaten er wél draden, heeft hij de paarden daar al jaren lopen en is er nooit iets gebeurd, had hij wel voorzorgsmaatregelen genomen maar zijn ze toch in de sloot beland?
Ik wil jullie wel eens horen als er wat met een paard van jezelf gebeurd en er komen meteen negatieve reacties terwijl je er wel alles aan gedaan hebt om het te voorkomen en er toch een ongeluk gebeurd is.. Het heet niet voor niets een ongeluk.. Toch knap dat jullie meteen kunnen oordelen dat dit nalatig is, zelfs uit een stukje tekst en andere reacties, dus zonder beeld erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:11

Gini schreef:
dees_daan schreef:
n zeker met de sneeuw kunnen er ongelukken gebeuren, draad of niet..

Je slaat de nagel op de kop. Ik denk dat iedere paardenliefhebber nu wel maatregelen neemt voor zijn paarden (buiten of niet, hoe lang?, is de bak/wei vlak genoeg etc etc).
Ongelukken...ja...dat is een mooi woord, maar soms kunnen ongelukken echt wel vermeden worden en zou ik het eerder nalatigheid noemen.

Ik denk dat je spijker bedoeld?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:17

Amaris schreef:
Fred_Kroket schreef:

Als je die vergelijking dan echt wilt maken moet je schrijven 'Ze zetten ook niet alle sloten af langs de weg omdat er mensen in een sloot kunnen rennen...'

En dan zie je zelf ook wel dat die vergelijking totaal mank gaat.

(hoop ik dan toch)

Nee natuurlijk niet, verklaar jij jezelf dan nader... er gebeuren altijd ongelukken en je bent geen dierenbeul of iemand die op een grove nalatige manier dieren houd als je paard in een sloot valt. Het kan ook 's nachts in de zomer gebeuren dat een paard uitglijd en niet meer uit een sloot kan komen en kan komen te overlijden.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:23

Weer van die berichten met een ronduit valse ondertoon. Denk je dat de eigenaren zich nu helemaal te gek voelen? Dat ze fluitend naar stal gaan straks? Mochten ze deze teksten ooit onder ogen komen dan hoop ik maar dat ze kunnen relativeren en de walgelijke 'eigen schuld' berichten niet letterlijk nemen.
Heeft 1 van jullie wel eens een ongeluk veroorzaakt? Of een ongeluk gehad waarbij je het zelf had kunnen voorkomen? Ik wel, en behalve dat je jezelf voor je kop kunt slaan en er weken slecht van slaapt en er ziek van kan zijn, krijg je daar bovenop altijd te maken met mensen die van een afstandje keihard gaan roepen dat je dom, gevaarlijk en achterlijk bent. Want zoiets zou hen noooooit overkomen. Nee misschien dat specifieke ongeluk niet, maar niemand is perfect, hoewel de 'veroordelers' in dit topic het wel zo willen doen voorkomen, maar er gebeurd hen weer wat anders waarvan een ander denkt 'dat had mij nooit kunnen gebeuren'. Wil jij dan horen dat je geen dieren verdient en een egoist bent? Terwijl jij iedere dag door weer en wind voor je beesten zorgt en het hen aan niets ontbreekt? Gatver.
Doet het pijn om te reageren met "wat vreselijk voor het dier en zijn eigenaren, sterkte, hopelijk letten andere eigenaren nu nog beter op zodat hen niet hetzelfde overkomt, toch maar een extra draadje plaatsen of wat verder van de sloot af". Want daarin hebben jullie gelijk, maar de manier waarop getuigt van het inlevingsvermogen van een pantoffel. Succes daarmee.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:33

Ahh vreselijk weer zoiets :(

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:35

Bonita_Bon schreef:
Weer van die berichten met een ronduit valse ondertoon. Denk je dat de eigenaren zich nu helemaal te gek voelen? Dat ze fluitend naar stal gaan straks? Mochten ze deze teksten ooit onder ogen komen dan hoop ik maar dat ze kunnen relativeren en de walgelijke 'eigen schuld' berichten niet letterlijk nemen.
Heeft 1 van jullie wel eens een ongeluk veroorzaakt? Of een ongeluk gehad waarbij je het zelf had kunnen voorkomen? Ik wel, en behalve dat je jezelf voor je kop kunt slaan en er weken slecht van slaapt en er ziek van kan zijn, krijg je daar bovenop altijd te maken met mensen die van een afstandje keihard gaan roepen dat je dom, gevaarlijk en achterlijk bent. Want zoiets zou hen noooooit overkomen. Nee misschien dat specifieke ongeluk niet, maar niemand is perfect, hoewel de 'veroordelers' in dit topic het wel zo willen doen voorkomen, maar er gebeurd hen weer wat anders waarvan een ander denkt 'dat had mij nooit kunnen gebeuren'. Wil jij dan horen dat je geen dieren verdient en een egoist bent? Terwijl jij iedere dag door weer en wind voor je beesten zorgt en het hen aan niets ontbreekt? Gatver.
Doet het pijn om te reageren met "wat vreselijk voor het dier en zijn eigenaren, sterkte, hopelijk letten andere eigenaren nu nog beter op zodat hen niet hetzelfde overkomt, toch maar een extra draadje plaatsen of wat verder van de sloot af". Want daarin hebben jullie gelijk, maar de manier waarop getuigt van het inlevingsvermogen van een pantoffel. Succes daarmee.

Nou inderdaad.
Het eerste paard was een haflinger die ongeveer een half uur in de sloot heeft gelegen en niks mankeerde. Tijdens het naar binnen brengen rende de rest van de kudde jolig mee waarbij er een ander paard in de sloot viel, die liet na 10 minuten het hoofd hangen. Het is een verschrikkelijk ongeluk en het is zo makkelijk om van achter je computer te wijzen naar mensen en te vertellen hoe ze het dan goed hadden moeten doen.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:55

Wat een gezeur weer.
Paard is overleden, eigenaren vast niet trots.
Kan gebeuren, ongeluk. Er stond schrikdraad voor, dus er waren voorzorgs maatregelen.
Je hebt te maken met levende beesten, geen tamme beesten. Kan dus van alles gebeuren ook al hqd er en dik hek gestaan.
Vine dat jullie weer uitermate aan t zeuren zijn, en heel erg respectloos doen tegenoverde eigenaar en staleigenaar.
Jullie eten half niet wat er pre cies gebeurd is.
Zal jullie ff PBe wanneer jullie paard.overleden is wat JULLIE dan allemaal fout hebben gedaan.
Want iedereen weet t altijd allemaal.beter.

Sorry hoor :p frustreerd me nogal

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:57

Bonita_Bon schreef:

Prachtig verwoord.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:59

Mijn paard heeft jarenlang in een 'natuurgebied' gestaan met o.a. water als natuurlijke afzetting. Nooit iets gebeurd, ze wisten precies waar het water zat en daarbij lag het weiland niet veel hoger dan het water zelf. Dus volgens velen hier ben ik nalatig? Hmmm, er was geen beginnen aan om dat af te zetten. Ik zie het in dit geval als een vreselijk ongeluk. Afschuwelijk dat het gebeurd is, ik denk dat de eigenaren hier al genoeg verdriet van hebben..........

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:01

dees_daan schreef:
Gini schreef:

Ik denk dat je spijker bedoeld?

Nee, nagel. Is synoniem van spijker en wordt hier vaak gebruikt in dit spreekwoord.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:04

vreselijk het zal je maar gebeuren

ook al staat er draad als ze uitglijden dan gaan ze er gewoon doorheen
jammer van al de vooroordelen
ik ben er niet bij geweest en ik denk de meesten hier ook niet
ik weet ook niet hoe de vork in de steel zitmaar
sterkte voor de eigenaar van het paard

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:07

dees_daan schreef:
Wie zegt dat er geen draden zaten? Met voorzorgsmaatregelen bedoel ik bijv de paarden binnen halen (met meerdere mensen zodat je ze tegen kan houden) of de paarden in een ander stuk land zetten zodat het geen 2e keer gebeurd.
Wij weten helemaal niks van de eigenaar en de paarden, misschien zaten er wél draden, heeft hij de paarden daar al jaren lopen en is er nooit iets gebeurd, had hij wel voorzorgsmaatregelen genomen maar zijn ze toch in de sloot beland?
Ik wil jullie wel eens horen als er wat met een paard van jezelf gebeurd en er komen meteen negatieve reacties terwijl je er wel alles aan gedaan hebt om het te voorkomen en er toch een ongeluk gebeurd is.. Het heet niet voor niets een ongeluk.. Toch knap dat jullie meteen kunnen oordelen dat dit nalatig is, zelfs uit een stukje tekst en andere reacties, dus zonder beeld erbij.

Ik heb niets gezegd over draden. Voorzorgsmaatregelen kunnen bij mij ook zeer ruim zijn (bv. wat jij zegt).

Ik veroordeel deze eigenaar niet. Ik veroordeel de zovele ongelukken die weggemoffeld worden onder het mom ongeluk, maar eigenlijk nalatigheid zijn.
Hoe dikwijls hoor je het de laatste tijd niet van paarden uitgebroken die op de weg lopen, paarden die in sloten belanden en dergelijke. Tuurlijk is het hier en daar echt een puur ongeluk, maar soms moet je jezelf als eigenaar eens achter de oren krabben. Is mijn weiland ten allen tijde veilig voor mijn paard? Waar liggen mogelijke pijnpunten? etc. Laat ons uit dit voorval leren. Dat zijn we onze paarden toch verplicht?

Ik vind het vreselijk voor de eigenaar om je paard op zo een nare manier te moeten verliezen, dat staat buiten kijf.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:08

Jeetje verschrikkelijk dit!
Respectloos hoe sommige het weer eens beter weten.
Dit is al erg genoeg voor de eigenaresse (s)
:\