JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:24

Ik vind die lange stelten van hem ook erg oncomfortabel ogen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:55

Ik heb gedeeltes gezien van zijn parcours daar op't scherm, lijkt me onwijs lastig rijden idd, knappe prestatie! _/-\o_

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:37

ook ik zat in het publiek en heb echt genoten.
wat was frank het hele weekend al goed bezig en echt ontzettend sympatiek naar zijn paarden toe.

sasika

Re: JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:50

gaaf dat hij die oude generatie der uit rijd! Was een erg mooie wedstrijd en het publiek deed zo leuk mee. maar een paard wat zo loopt zou ik toch wel een paar keer na laten kijken. Bokken en dan op zo'n vreemde manier springen? gaan bij mij toch echt vraagtekens ontstaan :?

ik zeg niet dat het paard er geen plezier in heeft dan zal het wel echt gaan staken en niks springen

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:56

Klasse!
We zagen een hele trotse Frank uit de piste komen.
We hebben het weer er voor getrotseerd!

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:26

Zoals ik al aangaf, het kan wel knappe prestatie zijn van Frank, ik blijf dit gereden parcours met dit paard vreselijk om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:00

Yvette10 schreef:
Zoals ik al aangaf, het kan wel knappe prestatie zijn van Frank, ik blijf dit gereden parcours met dit paard vreselijk om te zien.

Ik ook, gewoon ontzettend veel verzet, dat is niet echt normaal.

Blijft wel dat ik het onwijs knap vind dat hij heeft gewonnen!

En Gert-Jan met Andrea, dat is pas een aparte, die moet je niet teveel willen regelen anders pikt ze het niet. Paard raakt soms ook van slag van de paarden in het losrijterrein, wellicht dat ie daarom zo onstuimig was.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:08

Vond wel dat ze allemaal vrij krap sprongen

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:31

Joolien schreef:
Yvette10 schreef:

Ik ook, gewoon ontzettend veel verzet, dat is niet echt normaal.

Blijft wel dat ik het onwijs knap vind dat hij heeft gewonnen!

En Gert-Jan met Andrea, dat is pas een aparte, die moet je niet teveel willen regelen anders pikt ze het niet. Paard raakt soms ook van slag van de paarden in het losrijterrein, wellicht dat ie daarom zo onstuimig was.

Joolien!! Ik vind jou tips ed in topics altijd goed onderbouwt en interessant (0,0 sping kennis ik) dus ik richt mijn vraag even tot jou :+ Waarom denk je dat dit verzet is? Ik zat er met mijn neus bovenop en had echt het idee dat dit dier eerder heel erg enthousiast was. Gaat geen 1x in de staak, alleen mega snel en huppelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:39

Vooral de start doet mij aan verzet denken, paard gooit het hoofd soms ook erg omhoog en komt behoorlijk tegen de hand, de beste jongen krijgt bijna de oren in zijn neus.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:41

Joolien schreef:
Vooral de start doet mij aan verzet denken, paard gooit het hoofd soms ook erg omhoog en komt behoorlijk tegen de hand, de beste jongen krijgt bijna de oren in zijn neus.

Ja dat klopt, moest wel gelijk aan bambi denken :)

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:53

Vond het super knap van Frank dat hij gewonnen heeft, maar bij mij kwamen ook de vraagtekens van de wijze van springen/lopen van het paard, vind het ook erg op verzet lijken, Wat me wel verbaasde was dat hij in de ereronde helemaal niet bokte.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:05

Het is denk ik wel degelijk een zeer fanatiek en eigenzinnig paard als ik dat zo zie, geen simpel zieltje, en ik vind het werkelijk meesterlijk dat die knul daar zo "omheen" kan rijden! Het lijkt wel of 'ie op een pony zit, en dan toch zo stil en zo ontzettend exact kunnen sturen, grote klasse van de ruiter! Maar ik hoor ook bijna de schoftwervels tegen elkaar aan knallen iedere keer dat dat paard en kop en kont omhoog gooit... Lichaamstechnisch echt niet fijn om te zien, ook boven de sprong komt de schoft er niet uit, m'n schouders doen pijn als ik er naar kijk... Ik zou eerst mijn ostheopaat bellen om te zien door hoeveel fysieke blokkade dit paard in z'n fanatisme heen springt om dit succes te behalen... Als er dan echt nergens ook maar iets aan de hand blijkt en het is gewoon "steegs" gedrag wat zo'n dier vertoont als het onder druk staat, oké, dan is dat zo. Die Miss Montana, oohjee wie reed daar ook alweer op was dat Emile Tacken? Die sprong ook alléén maar als je d'r zelf d'r gang liet gaan, kop in de lucht, wou je daar een krul in ofzo dan groef ze vier benen in de grond en deed niks meer. Ze hebben ALLES geprobeerd met dat dier, maar het was her way or the highway... Zulke bestaan ook :P
Maar nogmaals, ik vind het RETEknap hoe deze jongen rondstuurt!

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:15

Vind het erg knap van m( en dat zeg ik niet als plaatsgenoot). Hier in Ommen is het een groot bekendheid en zijn stal ligt op een half uurtje rijden van ons huis.
Maar hij heeft gelukkig geen sterallures hoor :D

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:28

Dit paard loopt altijd zo!! Ik zie het niet als verzet maar een beetje over enthousiast!

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:03

Ik heb het parcours van Frank met dit paard ook gezien en als ik dan lees wat daarover terecht geschreven wordt "ik hoor ook bijna de schoftwervels tegen elkaar aan knallen iedere keer dat dat paard kop en kont omhoog gooit" en verder " mijn schouders doen pijn als ik er naar kijk" sluit ik mij hierbij aan.
Ik vondt dit parcours voor het paard vreselijk om te zien.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 01:38

Als zo een paard echt pijn zou hebben zou hey oo niet ze geweldig springen zou het niet

violente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:32

Tja, het blijft toch echt gissen...
Als we even terugkijken naar de afstamming, is het volgens mij echt iets dat in de lijn zit.
Vader is Numero Uno en dat is als ik me niet vergis een Libero H En wie liet er ook alweer zijn achterbenen middenin een oxer zakken om ze vervolgens vliegensvlug weer omhoog te trekken, zonder een balk te raken? En wie bokte ook regelmatig tijdens het parcours met Jos Lansink op zijn rug? Libero H. En daarachter Nimmerdor x Abgar. Bloed hoor!

Ik zie een heet, gretig, overenthousiast paard die volgens mij op die manier spanning probeert te onladen.
Maar ik kan natuurlijk niet in zijn hoofd kijken en voel niet wat hij voelt. Ik denk echter niet dat je zo'n paard kunt dwingen om met pijn zo'n prestatie neer te zetten en persoonlijk vind ik dat de ruiter erg rustig zit.
Al zie ik natuurlijk ook liever een ontspannen rondje. Maar ja, ieder dier doet het op zijn eigen manier. Dat zie je wel.
Ik vind het een waanzinnig knappe prestatie van zo'n jonge vent!