Paardencrematorium gaat zwaarlijvige mensen cremeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:39

Ik vind het een goed plan, hoe moet je anders die dikke mensen gaan cremeren? Die is dan zoooo kolosaal.

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:53

Shirley schreef:
Waarom "maar" tot 300 kilo ?
Meeste paarden wegen meer ...

Er stond hier in de krant dat er een speciale oven komt, dus ze gaan dan niet die voor de paarden gebruiken voor mensen. De nieuwe oven zal wel niet groot genoeg zijn voor mensen voor boven de 300 kg..

pipo

Re: Paardencrematorium gaat zwaarlijvige mensen cremeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:01

Geweldig initiatief . 300 kg over zeg globaal 1.70 is vele malen meer dan 700 kg over 180 lang en 1.50 hoog.
De propoties zitten helemaal anders.
Wist niet eens dat ze zulke ronde kisten hadden :o
Zouden ze wel in dezelfde oven komen.. wat maakt dat uit? fik is fik en daarna asla legen en klaar is...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:07

Als de urn van opa gaat hinniken dan is er vast iets mis gegaan :')

binky

pipo schreef:
Zouden ze wel in dezelfde oven komen.. wat maakt dat uit? fik is fik en daarna asla legen en klaar is...

Nee er word een hele nieuwe installatie {oven} gebouwd hier voor dus deze mensen worden niet samengevoegd met het as van de paarden.Tenminste zo stond het hier in de krant.

Pieter25

Melisding schreef:
Stiekem moest ik wel lachen om de titel :o

Ik ook :=

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:16

Melisding schreef:
Stiekem moest ik wel lachen om de titel :o

Ik stiekem ook, maar moet zeggen dat ik het wel een heel goed initiatief vind!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:16

binky schreef:
pipo schreef:

Nee er word een hele nieuwe installatie {oven} gebouwd hier voor dus deze mensen worden niet samengevoegd met het as van de paarden.Tenminste zo stond het hier in de krant.

Ja had ik gelezen, maar zo niet is t toch ook niet erg.. misschien stonk de vorige overledene wel erger of was vele malen viezer dan het paard voor je.. ik weet wel waar ik voor zou kiezen ;)

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:20

Geweldig initiatief, Westerhout heeft een hele mooie accomodatie.
Daar wil ik ook wel gecremeerd worden. Wat kan mij dat uitmaken of er voor of na mij een paard in diezelfde oven wordt verbrand. :o

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:49

pipo schreef:
Geweldig initiatief . 300 kg over zeg globaal 1.70 is vele malen meer dan 700 kg over 180 lang en 1.50 hoog.
De propoties zitten helemaal anders.
Wist niet eens dat ze zulke ronde kisten hadden :o

Ze zijn zelfs online te bestellen:

http://www.goedkoopstegrafkist.nl/assor ... fkist.html

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:54

Gowlan schreef:
Wist voorheen niet dat zulke zware mensen niet gecremeerd konden worden in Nederland..
Vond het eerst wel een apart idee, maar het is toch een enorme uitkomst!

Jouw woordkeuze bevalt me wel :D _/-\o_ :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:56

Goed idee *\o/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:06

Anoli schreef:

Goh.. kom ik toch nog een cm of 13 tekort om mijn man in een kist te frommelen.. ga s achter extreem lange kisten aan.. kijken wat t kost. ;)

Voor de natuurliefhebbers vind ik eikenfineer niet echt een optie, doe mij maar een kartonne doos of zo, maar daar ging het niet over. Maar het is wel iets om het over te hebben. (zeker als je net als ik een hartklepoperatie moet -O- ) maar goed vandaar ook mijn intresse denk ik ;)

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:18

Ik heb er ook geen moeite mee! Westerhout is een mooi crematorium. Ik heb mijn paard er 3 maanden terug laten cremeren en alles was super geregeld, dus dan ga ik ervan uit, dat dat ook bij de mensen zo zal gaan. Niets mis mee dus.

Er wordt inderdaad dan een aparte oven geplaatst voor de mensen, en ik las ook in de krant dat niet alleen zwaarlijvige mensen van deze dienst gebruik kunnen maken, maar ook mensen met een "normaal" gewicht.
Ik geloof dat het wel de bedoeling is, dat de afscheidsceremonie ergens anders wordt gehouden en niet op Westerhout, maar dan nog vind ik het wel een goed initiatief.

Nee, zo'n gek idee vind ik het nog niet!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:45

pipo schreef:
Anoli schreef:

Goh.. kom ik toch nog een cm of 13 tekort om mijn man in een kist te frommelen.. ga s achter extreem lange kisten aan.. kijken wat t kost. ;)

Voor de natuurliefhebbers vind ik eikenfineer niet echt een optie, doe mij maar een kartonne doos of zo, maar daar ging het niet over. Maar het is wel iets om het over te hebben. (zeker als je net als ik een hartklepoperatie moet -O- ) maar goed vandaar ook mijn intresse denk ik ;)

Haha dit was gewoon het allereerste wat ik vond op internet... Zullen wellicht andere kisten te vinden zijn :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:12

:= het was van de week zelfs op tv, de normale ovens zijn te klein voor zwaargewichten, er moeten speciaal grotere ovens met bredere deuren voor gebouwd worden...
ook wordt de oven veel heter bij t verbranden van een dikkerd dat die speciaal smorgens als eerste de oven in gaan ,als ie nog koud is. vond t wel interessant , sta je toch helemaal niet bij stil allemaal..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:32

is ook niet zo gek :+ leg maar eens een speklapje op de bbq kan t vet de rest van de dag op t gemak nabranden. ;) (en ja ben zelf ook aan de maat, maar nog ruim 200 kilo van de 300 verwijderd)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:57

pipo schreef:
is ook niet zo gek :+ leg maar eens een speklapje op de bbq kan t vet de rest van de dag op t gemak nabranden. ;) (en ja ben zelf ook aan de maat, maar nog ruim 200 kilo van de 300 verwijderd)

...ik voel hier een nieuwe manier van energie-opwekken aankomen :j
In Westerhout hebben ze straks allemaal gratis stroom uit hun "eigen" energiecentrale :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:03

irmaz schreef:
pipo schreef:

...ik voel hier een nieuwe manier van energie-opwekken aankomen :j
In Westerhout hebben ze straks allemaal gratis stroom uit hun "eigen" energiecentrale :D

en dat zou niet eens zo gek zijn.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:12

Mooi idee!.. :j

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:20

Lon83 schreef:
Mag je ook zonder overgewicht voor kiezen om je daar te laten cremeren? Ik denk dat menig paardenliefhebber maar wat graag tussen de paarden er tussenuit gaat... :D

ja wat 'leuk', kan mss voor alle paardengekken gebruikt worden? ook de lichtere van 60kg? :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:17

Wat ik eigenlijk nogal vreemd vind: de eigenaar van het paardencrematorium wil speciaal voor die zware mensen een extra oven gaan bouwen... omdat hij zich kan voorstellen dat mensen het een raar idee vinden de oven van de paarden te gebruiken. Dat begrijp ik,maar die eigenaar van het paardencrematorium moet speciaal voor die zware mensen een extra oven bouwen, waarom doen die andere crematoria dat dan niet?

(Zal wel weer een geldkwestie zijn, maar ja...)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:30

Dat zou inderdaad wel logischer zijn :j

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:02

Westerhout ziet er mogelijkerwijze economisch rendement in. Hij heeft een pracht van een infrastructuur, die waarschijnlijk nog niet ten volle benut wordt. En ruimte (binnen en buiten) heeft-ie ook zat ...

De Belgische mensencrematoria zijn overbevraagd en zitten met "wachtlijsten". Ik kan me inbeelden dat zij geen inkomstenbron meer bijzoeken, werk zat. Maar misschien is dit voor Westerhout nèt wel een reden, bijkomende aanvoer creëren ?! -:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:04

Een wachtlijst ?
Wat moet ik me daar nou bij voorstellen ?
Je kunt je eigen crematie toch niet inplannen :) ? ( Die van een ander is nog te regelen misschien, maar dat is dan ook gelijk een ander verhaal :P )