Belgische ruiter die meisje gewond achterliet voor rechter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:16

Varekaj schreef:
Als ik me niet vergis is die splitsing een kruispunt, dus als er geen bord staat mag je er 90 TENZIJ er voorheen aanduiding was dat je daar in bebouwde kom zit, dan is het 50. Ziet er in elk geval zo'n straat uit waar ze sowieso flink op de gas gaan staan. Draai en keer het hoe je wil, zelfs bij 50km/u zie je daar niet wat er zich achter de bocht afspeelt dus kinderen die daar op straat spelen zijn gewoon gevaarlijk bezig. Je verwacht daar geen kinderen, er horen daar geen kinderen en als je daar een kind op straat niet ziet ben je blind.

Mijn insziens lijkt het me aannemelijker dat de kinderen van een oprijlaan vandaan achter de paarden aan zijn gehold. Hier zeggen we ook wel eens "op straat" als we ook de stoep meetellen. Dat is voor interpretatie vatbaar.

Vind het wel ziek dat die ouders elk ook nog eens zo'n bedrag eisen.

70 denk ik, voor 90 moet er een doorlopende berm zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:30

Nee, dat is bij 120 en een 4-vaksbaan. Normaal als er na een kruispunt buiten de bebouwde kom niets aangegeven staat is het 90, ook als je een voorgaande snelheidszone hebt die doorstreept is en er volgt geen bord met een nieuwe snelheid op. Heb even gespeeld met de street view en als je voorbij de Wolvenstraat de Beekstraat volgt kom je wel aan een zone 30 wegens een school (of toch bordje "overstekende kinderen"). Om die reden hebben ze onlangs in de straat van mama een bord "70" gezet vlak na het doorstreepte bordje "50" omdat er nogal last was van laagvliegers en ook zulke flauwe maar onoverzichtelijke bochten.

Een paard dat bijt én slaat... Da's dan toch ook erg snel van voor naar achter. Als die man echt kwade wil had waren die al lang in draf er vandoor gegaan of omgekeerd of weet ik veel wat. En een paard bijt niet zomaar. Als dat kind bij het hoofd kon heeft ze:
a) ofwel op zijn minst gevraagd of ze bij het paard mocht komen
b) zonder vragen het paard genaderd en een onveilige actie uitgevoerd op eigen risico

In elk geval kan je niet bij een hoofd komen zonder gezien te worden lijkt me en dan had de eigenaar van het paard wel zijn verzekering aangesproken.

Ik zie ook niet in waarom je een ambu zou bellen en daarna zelf naar het ziekenhuis rijden? Heb je de kosten van een nutteloze oproep aan je been, want ze komen sowieso toch ter plekke kijken als je afbelt.
Er staat ook bij dat het buitenlanders zijn die al x jaar in de buurt wonen en zich goed integreren en bla bla bla. Dat heeft er nu toch echt geen bal mee te maken? Al was het een marsmannetje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:15

Varekaj schreef:
Nee, dat is bij 120 en een 4-vaksbaan. Normaal als er na een kruispunt buiten de bebouwde kom niets aangegeven staat is het 90, ook als je een voorgaande snelheidszone hebt die doorstreept is en er volgt geen bord met een nieuwe snelheid op. Heb even gespeeld met de street view en als je voorbij de Wolvenstraat de Beekstraat volgt kom je wel aan een zone 30 wegens een school (of toch bordje "overstekende kinderen"). Om die reden hebben ze onlangs in de straat van mama een bord "70" gezet vlak na het doorstreepte bordje "50" omdat er nogal last was van laagvliegers en ook zulke flauwe maar onoverzichtelijke bochten.

Een paard dat bijt én slaat... Da's dan toch ook erg snel van voor naar achter. Als die man echt kwade wil had waren die al lang in draf er vandoor gegaan of omgekeerd of weet ik veel wat. En een paard bijt niet zomaar. Als dat kind bij het hoofd kon heeft ze:
a) ofwel op zijn minst gevraagd of ze bij het paard mocht komen
b) zonder vragen het paard genaderd en een onveilige actie uitgevoerd op eigen risico

In elk geval kan je niet bij een hoofd komen zonder gezien te worden lijkt me en dan had de eigenaar van het paard wel zijn verzekering aangesproken.

Ik zie ook niet in waarom je een ambu zou bellen en daarna zelf naar het ziekenhuis rijden? Heb je de kosten van een nutteloze oproep aan je been, want ze komen sowieso toch ter plekke kijken als je afbelt.
Er staat ook bij dat het buitenlanders zijn die al x jaar in de buurt wonen en zich goed integreren en bla bla bla. Dat heeft er nu toch echt geen bal mee te maken? Al was het een marsmannetje.

:n voor 90 moet er minstens een grasberm zijn, 2 vakken per richting... Voor 120 moet er een vangrail zijn. Buiten bebouwde kom zonder aangegeven beperking met 1 rijstrook in de richting = 70.

Anoniem

Re: Belgische ruiter die meisje gewond achterliet voor rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:43

Een geluk dat ik dan nooit geflitst ben :))

Ayasha
Blogger

Re: Belgische ruiter die meisje gewond achterliet voor rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:22

CD&V heeft dat in 2010 oid veranderd. ;) Vroeger was het idd zoals jij zei.