Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Netje schreef:Ik vond het ook een heel naar filmpje. De manier waarop dit gedaan is kan echt niet. Heb dus een mail gestuurd aan de brandweer Friesland waar Warten onder valt (hebben een site) en aangegeven dat deze manier heel schadelijk is voor paarden en of ze hier wellicht bij de diverse teams aandacht aan kunnen geven en/of instructie hoe dit wél zou moeten. In Noord-Holland trainen brandweercorpsen voor dit soort zaken (brand op stal, paard in de sloot etc.) wel geloof ik. Brand weet ik zeker, want dat ze trainen hier in de omgeving vaak genoeg![]()
met alleen roepen hoe zielig is kom je niet zo ver! pmarena schreef:Mja, paard stond nou niet op het punt om te verdrinken ofzo, en stond er best goed voor om het wat anders aan te pakken dan dit, lijkt mij.
pmarena schreef:Ook de manier waarop hij daarna aan het halster naar de stal gesleurd wordt, komt nou niet echt over alsof men heel erg begaan is met het dier.
minajtje schreef:heel goed, gelijk actie ondernemen. heb net ook een mailtje gestuurd.met alleen roepen hoe zielig is kom je niet zo ver!
Netje schreef:minajtje schreef:heel goed, gelijk actie ondernemen. heb net ook een mailtje gestuurd.met alleen roepen hoe zielig is kom je niet zo ver!
Mijn idee ! Ik hoop alleen maar dat ze er lering uittrekken voor de toekomst. Misschien weten ze niet beter en kan dit filmpje dienen als voorlichting van hoe het niét moet. Maar dan moet iemand ze daar wel op wijzen. Ze hebben het beest natuurlijk wel gered (prima), maar het kan dus beter

unihorses schreef:het gaat zo vaak verkeerd... dat paard uit het vondelpark in amsterdam ging ook niet goed. het zou standaart verplicht moeten zijn trainingen ( nou verwacht je als stads politie ook niet een paard in je gracht.... )
mrie schreef:Jeemig zeg wat een gezeur. Ga er maar aanstaan als er zo'n beest in het water ligt. Onlangs hier een filmpje werd het paard aan het hoofd omhoog getakeld uit een kanaal. Was ook al niet goed.
Hoe ging dat verhaal ookeensweereens... Iets over stuurlui aan de wal. Schei toch uit!!
mrie schreef:Jeemig zeg wat een gezeur. Ga er maar aanstaan als er zo'n beest in het water ligt. Onlangs hier een filmpje werd het paard aan het hoofd omhoog getakeld uit een kanaal. Was ook al niet goed.
Hoe ging dat verhaal ookeensweereens... Iets over stuurlui aan de wal. Schei toch uit!!
Mindim schreef:mrie schreef:Jeemig zeg wat een gezeur. Ga er maar aanstaan als er zo'n beest in het water ligt. Onlangs hier een filmpje werd het paard aan het hoofd omhoog getakeld uit een kanaal. Was ook al niet goed.
Paard aan het hoofd eruit trekken is natuurlijk harstikke idioot, dan kan bij koeien, niet bij paarden. Dan kun je roepen, de beste stuurlui staan aan wal, maar het lijkt me nuttiger is de zeelui wat hints en tips te geven, hoe ze de dingen beter niet kunnen aan pakken. Anders ben je als eigenaar van de regen in de drup belandt met je paard.
jentel schreef:Denk dat de reacties erg overdreven zijn.. Natuurlijk is dit niet goed voor het paard!
Maar hij is eruit en lopen martelen om de touwen op de juiste manier te bevestigen kost ook tijd en dat zou zijn leven kunnen kosten.
Als het mijn paard was was ik zeer gelukkig dat hij eruit was, en hoe zou me niets uitmaken.
Netje schreef:Pff wat wordt er fel gereageerd hier... Inderdaad de beste stuurlui staan aan wal: dat geldt net zo goed voor de mensen die kritiek hebben op de mensen die kritiek hebben![]()
Mij lijkt het beter dan een berichtje te sturen naar de betreffende regio en ze uit te leggen waarom dit beter (mits er tijd voor is) anders gedaan kan worden. En dat is precies wat ik gedaan heb. Die mensen hebben goed werk verricht, maar als het beter kan: waarom dit dan niet even kenbaar maken. Iedereen kan leren van dit soort momenten en wellicht is dan een beetje uitleg beter op z'n plaats dan kritiek.
Mindim schreef:minajtje schreef:koeien kun je er ook niet aan hun hoofd uittrekken lijkt mij.. koeien voelen ook pijn, net zo als een paard.
Dat dacht ik ook altijd. Maar het schijnt dat het bij een koe wel kan. Ik zal eens kijken of ik daar wat over kan vinden.