Justitie legt zich neer bij vonnis paarden Aadorp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:04

winia4ever schreef:
als je bij ons kijkt kan je ook alle paarden mee nemen, ja ze staan 1 week in hun eigen mest, en ja soms komt de hoefsmid om de 12/14 weken ipv 8, en ja ze staan in containers omdat we aan het verbouwen zijn, en ja ze komen in de winter niet buiten..

Zijn ze nu slecht verzorgt? nee vind ik niet, ze krijgen alle liefde en benodigheden die ze moeten krijgen.

Maar dan heb je van die mensen die dat zielig vinden, gaan bellen, en de hogere mensen zullen jou even al je lief en leed mee nemen!..
en je staat met de rug tegen de muur want je hebt niks in te brengen over je eigen dieren op je eigen terrein.

Mwoah, kan ook niet zeggen dat het de schoonheidsprijs qua verzorging verdient wat mij betreft.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:34

Maar vergeet nooit dst deze man ze ook slecht.gekochy kon hebben als.voorbeeld.
En sommige kunnen ool 30 jaar wezen en daarom mager sijn.
Want deze verhalen ken ik ook.
Ponys helpen die verwaarloost waren en zelf de schuld krijgen wij niet hoor andere mensen.
Terwijl ze wouden helpen. Of paardje is al ouder dan 30 jaar en iedereen weet dat deE paarden minder uit.gaan zien wat je er ook aan doet.
En denk ook dat als je een koppel paarden in het land heb krijg je vaak net nat weer blubber bende. Wel moet ik eerlijk zijn dat sommige het echt erg hebben en denk ik ook van Et se paarden in een ander stuk

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:59

Nikka schreef:
winia4ever schreef:
als je bij ons kijkt kan je ook alle paarden mee nemen, ja ze staan 1 week in hun eigen mest, en ja soms komt de hoefsmid om de 12/14 weken ipv 8, en ja ze staan in containers omdat we aan het verbouwen zijn, en ja ze komen in de winter niet buiten..

Zijn ze nu slecht verzorgt? nee vind ik niet, ze krijgen alle liefde en benodigheden die ze moeten krijgen.

Maar dan heb je van die mensen die dat zielig vinden, gaan bellen, en de hogere mensen zullen jou even al je lief en leed mee nemen!..
en je staat met de rug tegen de muur want je hebt niks in te brengen over je eigen dieren op je eigen terrein.

Mwoah, kan ook niet zeggen dat het de schoonheidsprijs qua verzorging verdient wat mij betreft.

volledig met nikka eens...als ik bij jou op pension had gestaan had ik van ellende me paard ergens anders neer gezet...
shame on you dat jij je paarden zo durft te houde...ookal ben je aan het verbouwen...

on-topic: ik vind het belachelijk...het moet allemaal veel sneller gaan als het om dieren draait...
ik vind het ronduit belachelijk en dom dat het schijnbaar zo lang moet duren dat ze voortijdig alle paarden al door verkopen of zelfs slachten.

of de beste man nou wel of niet in zijn recht staat volgens sommige, ik heb de paarden niet gezien maar geef de beste man groot gelijk dat hij schadevergoeding op eist...

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:15

Kim: wij hebben er hier 12 staan, en uitmesten is gewoon iets waar we niet dagelijks aan toe komen
Ze worden 2 x daag's dik opgestrooit ze staan we in hun eigen mest maar wel droog.
Ook doen we dat niet omdat wij putten onder de stallen hebben en daarom de urine gelijk in de put stroomt, en dus de stallen droog blijven.

ik veil ze zelf bij, daarom doe ik ze 1 x in de 10 / 12 weken aangezien ze gewoon niet lang worden.

De paarden komen elke dag in de bak, alleen niet in de wei, dat bedoelde ik er mee.

elke dag rij ik er een paar, of ze worden aan de longe gezet. maar dat gaat momenteel niet in een bevroren bak, de bak slepen wij voor het gaat vriezen daarom kunnen ze wel naar buiten.

Ik was snel met typen vanmiddag dus een beetje krom er neer gezet.

Foto is in november gemaakt. De vacht is nu nog zo kort!.
http://imm.io/T54R

superwoman

Re: Justitie legt zich neer bij vonnis paarden Aadorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:19

Die foto is niet van de stallen,dus is imo nutteloos om je punt te maken. Echter waar je het nu over hebt is een potstal. Zolang ze op schoon stro staan, is het toch goed....

Ik geloof echt niet dat die beesten er geweldig bij gestaan hebben. Paarden in de blub zonder droge stukken vind ik ook niet goed. Een verhard stuk aanbrengen bijv is een kleine aanpassing en geeft groot plezier.

daarbij worden ze echt niet ineens in beslag genomen,maar heeft de eigenaar al menig gesprek gehad.
De nieuwe eigenaars hebben de paarden ter goedertrouw gekocht,dus verwacht echt niet dat deze terug moeten. Schadevergoeding zal ook die moeten dekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:51

tsjaaahhh.... je moet er de logica maar van in kunnen zien... sommige paarden zijn geslacht, die zijn daarmee vast beter af dan toen ze nog in aadorp stonden 8)7
Als die paarden hadden kunnen kiezen dan hadden ze vast gezegd... jaaaaa breng mij maar naar de slacht :roll:
Werken er alleen nog idioten bij de dierenbescherming, de caviapolitie en dat rijksonderdeel dat zich bekommert over levende have ofzo??

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:01

superwoman schreef:
Ik geloof echt niet dat die beesten er geweldig bij gestaan hebben. Paarden in de blub zonder droge stukken vind ik ook niet goed. Een verhard stuk aanbrengen bijv is een kleine aanpassing en geeft groot plezier.

bullshit, dat is voor je eigen gemoedsrust. Hier hebben de dames 6000+ m2 droog grasland en 1500m2 blubberzooi, raad waarom die blubberzooi een blubberzooi is en geen grasland meer en raad ook maar waar ze nog steeds minstens 4 á 5 uur per dag rondhangen met zn allen op een klutje...

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 05:35

In het vorige topic wat hier over liep stond een linkje naar de poitie verklaring. Hierin stond heel duidelijk wat de politie daar meerdere keren heeft aangetroffen. En ik vind paarden in de blubber en veulens die tot hun oren onder de stront zitten echt niet normaal.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 08:04

ShamalArabs schreef:
superwoman schreef:

bullshit, dat is voor je eigen gemoedsrust. Hier hebben de dames 6000+ m2 droog grasland en 1500m2 blubberzooi, raad waarom die blubberzooi een blubberzooi is en geen grasland meer en raad ook maar waar ze nog steeds minstens 4 á 5 uur per dag rondhangen met zn allen op een klutje...

Wat is er dan bullshit aan? Ik had het over droge stukken zodat de paarden niet verplicht in de blubber moeten staan. Blijbaar voldoet jouw weiland daaraan.
Blub is slecht voor de benen,dus voor eigen gemoedsrust is het iig niet.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:02

Daar was het ook niet van hoek tot hoek blubberig, ik heb geen enkel weiland/stuk grond gezien waar alleen maar blubber was en geen stukje groen.
Blubber is erg goed voor de hoeven net na het bekappen, het brengt een natuurlijke beschermlaag aan. Zomers werkt het verkoelend en 's winters isolerend. En natuurlijk schuurt het losse haren en dode huidcellen van het lijf.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:31

Blubber en blubber. Wanneer het gaat zuigen en ze diep wegzakken is het slecht voor de benen.