Aantal afgegeven startpassen KNHS in 2012 afgenomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:19

De meeste leden bij de KNHS zijn komen uit de basissport en/of recreactieruiters en die mogen meebetalen voor de top.
Zie wat de KNHS in Ermelo op dit moment allemaal nieuw voor miljoenen euro`s aan het realiseren is.(bouwen/ verbouwen)
U alle mogen daar als leden fijn aan meebetalen. dus ik vrees goedkoper wordt het niet meer, eerder nog duurder!

Poeltje

Re: Aantal afgegeven startpassen KNHS in 2012 afgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:22

Prijzen reizen de pan uit bij de KNHS. Bij vele wedstrijden betalen wij nu al 25 euro startgeld en dan krijg je er weinig voor terug als je in ze prijzen zit. Verder kosten de startpassen nu ook al aardig wat en de nieuwe regels zijn ook niet echt bevordelijk.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:26

Neem een FNRS paspoort, kost 15 euro per jaar en de punten worden genoteerd in je paspoort.
Inschrijfgeld is per manege verschillend en de proeven gaan t/m M niveau. Ik heb ook nog maar 1 startpas, het werd gewoon te duur.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:35

Ken zo tien mensen die dit jaar geen wedstrijden meer gaan rijden omdat het niet meer te betalen is, paardensport is weer een sport voor mensen met ( ruim) geld geworden. Erg jammer want als je financieel weer wat beter bij kas zou zitten dan ga je echt niet weer wedstrijden rijden want dan zie je pas wat je bespaart als je geen lid meer bent van de knhs of rijvereniging.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:49

Ach aan de andere kant, er zijn legio ander leuke dingen die je kunt doen op zondag. Neem een extra les want zonder wedstrijden haal je het z nivo ook wel, ga met je stalgenoten naar het bos, laat je paard eens uitrennen op het strand of organiseer op je stal een onderinge wedstrijd.

linda412

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:59

Vindt het niet gek
Want als je ergens HC wil starten heb jeook een startpas nodig
Voorheen was dit niet.
Wilde een keer HC starten met paard die haar been gebroken heeft (genezen) en wlde graag kijken hoe het gaat op wedstrijd.
dus zelfs dit is niet mee mogleijk zonder kosten

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:02

Cowgirl schreef:
Citaat:
Voor de andere daling gaan we onderzoeken wat exact de reden is”,

Jaaaaa onderzoeken!!!! Wat dacht men van de CRISIS?

Lijkt me raar, de crisis is al sinds 2008. Waarom zou dan al die jaren het aantal startpassen niet zijn afgenomen, en nu opeens wel (terwijl we nu niet eens op het dieptepunt van een crisis zitten)?

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:03

Ik vind het ook BELACHELIJK duur. Ik start maar een paar wedstrijdjes per jaar. Wilde eerst officeel gaan starten maar toen mijn vader de kosten zag moest hij met toch telleurstellen. Dit is echt niet betaalbaar meer voor de gewone klasse. Ik kom uit een gezin met 3 kinderen en een vader met een normale baan. Ik start als ik dan al op wedstrijd ga onderling. Maar die wedstrijden zijn ook niet veel meer te vinden.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:07

44Myrthe44 schreef:
Lijkt me raar, de crisis is al sinds 2008. Waarom zou dan al die jaren het aantal startpassen niet zijn afgenomen, en nu opeens wel (terwijl we nu niet eens op het dieptepunt van een crisis zitten)?

Omdat mensen hun reserves nu inmiddels wel verbruikt hebben. De crisis gaat steeds dieper, dus alles wordt nog steeds minder. Mensen realiseren zich steeds bewuster dat deze crisis geen "tijdelijk dingetje" is. Net wat je zegt, het dieptepunt is er nog niet eens.. De kosten zijn sinds 2008 nog wel een poepie gestegen, lonen vrijwel gelijk gebleven. Tja en dan ga je dat als KNHS in 2012 wel merken en laten we het dan nog maar niet over 2013 hebben. Denk dat de startpassen en het aantal starts het aankomende jaar nog eens drastisch gaan teruglopen..

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:13

Ophelia schreef:
44Myrthe44 schreef:

Omdat mensen hun reserves nu inmiddels wel verbruikt hebben. De crisis gaat steeds dieper, dus alles wordt nog steeds minder. Mensen realiseren zich steeds bewuster dat deze crisis geen "tijdelijk dingetje" is. Net wat je zegt, het dieptepunt is er nog niet eens.. De kosten zijn sinds 2008 nog wel een poepie gestegen, lonen vrijwel gelijk gebleven. Tja en dan ga je dat als KNHS in 2012 wel merken en laten we het dan nog maar niet over 2013 hebben. Denk dat de startpassen en het aantal starts het aankomende jaar nog eens drastisch gaan teruglopen..

Ik bedoelde juist, het dieptepunt is al geweest :P.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:14

44Myrthe44 schreef:
Ophelia schreef:
Ik bedoelde juist, het dieptepunt is al geweest :P.

Neehoor, dieptepunt moet nog komen ;)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:15

Het wordt idd gewoon allemaal veel duurder (inschrijfgeld, startpas, onderhoud paard). Ik denk dat dat voor veel mensen een reden is om minder te starten of zelfs hun startpas op te zeggen.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:17

Omdat de kosten met de overgang van startkaart naar startpas, enorm gestegen zijn.
En die overgang was 1 januari 2011 meen ik. Dus hoe zou het dan komen dat er in 2011 minder startpassen afgegeven zijn? Juist ja...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:18

schoentje schreef:
Ik heb daar op Facebook zojuist iets over geschreven, wat de KNHS mij waarschijnlijk niet in dank af gaat nemen. Maar dat maakt me niet zo veel uit, want ik ben er inmiddels achter dat je bij de KNHS eigenlijk alleen iets gedaan krijgt via de (social) media.

Ik hoop dat jullie de link kunnen openen, want ik plaats het met m'n mobiel, dus de fb pagina is ook mobiel. Lukt het niet, wijzig dan de m. voor facebook.nl in www.

http://m.facebook.com/home.php?__user=5 ... 0&__user=0

De link werkt (bij mij) helaas niet, maar kan ook geen reactie van vandaag vinden?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:19

Suzanne F. schreef:
Cowgirl schreef:
Jaaaaa onderzoeken!!!! Wat dacht men van de CRISIS?

Plus de enorm toegenomen kosten en startgelden!!
Vroegah kostte het 7,50 gulden voor een proefje of hooguit 10 gulden voor grotere wedstrijden.

gulden was da? vergeet je niet dat er toch heel wat jaartjes inflatie bij is komen kijken?

Ben zeker met je eens dat het duurder is geworden,.. maar die eeuwige vergelijking met die gulden. Neem aan dat je inmiddels ook meer verdient!

* Niet gemeen bedoelt hoor*

en ja ook ik heb startkaart ingeleverd. Ik rijd te weinig, waardoor het idd echt te duur (in euro's :D )wordt.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:24

@djilna, zoeken in openbare berichten op KNHS?
Anders plaats ik straks thuis op de pc de link nog wel een keer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:28

Nu schijnt knhs ook nog het leuke idee te hebben dat je rechtstreeks bij hun lid kunt worden en je geen lid meer hoeft te worden van een vereniging. Klinkt in eerste instantie heel leuk, want dan heb je die kosten niet meer.

Maar het grote gevaar hiervan: verenigingen gaan massaal op de fles, want zonder leden geen inkomsten meer. Veel maneges die samenwerken met verenigingen moeten ook stoppen, omdat de kosten voor de gebouwen vaak worden gedeeld. Veel mensen zullen dan ook stoppen met lessen bij de verenigingen. Maar, geen verenigingen, dat betekent dan ook geen wedstrijden. Dat vergeten ze maar even bij de knhs. Het zijn wel de verenigingen die de wedstrijden organiseren (en daar nog voor moeten betalen ook aan de knhs. Zeker nu alles digitaal gaat, doen de verenigingen al het werk. _-:( )

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:29

*gooit even een bekende sport-uitspraak er tegenaan*

Zijn zij nou zo dom, of wij nou zo slim 8)7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:22

Dressuurgek schreef:
*gooit even een bekende sport-uitspraak er tegenaan*

Zijn zij nou zo dom, of wij nou zo slim 8)7

Amen!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:37

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:48

Sammie schreef:
Net voor de jaarwisseling blijkt uit de cijfers dat het aantal afgegeven startpassen met 1.100 is afgenomen ten opzichte van 2011. Daar tegenover is het gelimiteerd starten wel flink toegenomen.

Oftewel: misschien willen de leden wel helemaal niet elke week op concours? :)*

Wedstrijdjes rijden is serieus belachelijk duur aan het worden:
* startkaart
* startgeld
* vervoerskosten

Terwijl je deze hobby ook prima kunt beleiden zonder van start te gaan.

Hoe kan het dat de kosten van de startpas niet omlaag zijn gegaan maar vrijwel alle data tegenwoordig geautomatiseerd verloopt?
Waar is de efficiency-besparing gebleven?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:50

tine10 schreef:
Nu schijnt knhs ook nog het leuke idee te hebben dat je rechtstreeks bij hun lid kunt worden en je geen lid meer hoeft te worden van een vereniging. Klinkt in eerste instantie heel leuk, want dan heb je die kosten niet meer.

Maar het grote gevaar hiervan: verenigingen gaan massaal op de fles, want zonder leden geen inkomsten meer. Veel maneges die samenwerken met verenigingen moeten ook stoppen, omdat de kosten voor de gebouwen vaak worden gedeeld. Veel mensen zullen dan ook stoppen met lessen bij de verenigingen. Maar, geen verenigingen, dat betekent dan ook geen wedstrijden. Dat vergeten ze maar even bij de knhs. Het zijn wel de verenigingen die de wedstrijden organiseren (en daar nog voor moeten betalen ook aan de knhs. Zeker nu alles digitaal gaat, doen de verenigingen al het werk. _-:( )

Ik ben groot voorstander van kunnen starten zonder lid te hoeven zijn van een vereniging.

Laat manegehallen maar op eigen merites een concours organiseren, dat lukt ze prima en dan is er voor hen ook nog wat aan te verdienen.
En laat verenigingen zich weer bezig gaan houden met dat waarvoor ze bedoelt zijn: clubgevoel en samen met iets bezig zijn. Welke vereniging zit nou echt op leden te wachten die uitsluitend lid zijn voor de startkaart? Daar heb je als vereniging toch geen fluit aan?

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:23

Kwam je post op FB al tegen Schoentje. Goed initiatief!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:24

Die leden zijn wel je vrijwilligers voor de wedstrijden he ;)
En zonder vrijwilligers :evaw:

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:26

@Dees.. En hoe had je dat in gedachten met vrijwilligers? Wij kunnen als vereniging alleen een concours organiseren omdat de leden de longen uit het lijf lopen als vrijwilligers.. Dus als steeds meer mensen direct lid worden, kunnen wij ald vereniging geen concours meer organiseren. Zonder vrijwilligers (leden) geen concours!