Friese dressuurhengst verkocht naar Zuid-Afrika

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:34

CK88 schreef:
Ragdollcat schreef:
Hmmmm Zuid Afrika? gaat ie over 2 jaar heen? is toch niet meest paardvriendelijke land/continent.

Jammer dat goede fokproducten niet gewoon blijven ter fok en promotie, om het ras goed en gezond te houden.

Het is juist gezond voor de fokkerij dat niet alle hengsten hier blijven, en in Afrika is een heel groot verschil tussen arm en rijk. De armen leven echt in hutjes en de rijken in grote landhuizen, dus dat paard krijgt het wel goed hoor! :j

Ik mag hopen dat die friezen nooit daar in de verkeerde handen terechtkomen bij arm Afrika (afdankertjes/ te oud/ niet vruchtbaar meer en noem maar op) en ja dat wordt lijden he.

Heus ze houden ze niet allemaal tot aan hun overlijden hoor, net als hier.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:37

ragdol: Denk je serieus dat die mensen een paard kunnen houden als ze zich zelf amper op de been kunnen houden?.

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:13

de rijkdom in afrika is gewoon heel slecht verdeeld.. De rijken zitten daar echt heeeeel goed bij kas hoor maak je daar maar geen zorgen over :+ Of dacht je dat die graatmagere arme afrikaantjes die je op tv ziet een miljoenenpaard zouden laten overvliegen? :')

Dat er in nederland veel meer kwaliteitsfriezen zijn is misschien ook omdat er daar veeeeel meer friezen gefokt worden :o?
Op 1000 friezen heb je al sneller kans op 5 toppers niet?? :)*

Maar bon, ik vind het ook wel beetje jammer hoor, daar niet van..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:34

winia4ever schreef:
ik zeg niet dat ze NIET kunnen fokken, ik zeg alleen dat de kwaliteiten( mijn mening) hier beter zijn.
Het type spreekt mij meer aan.

Maar dat is mijn smaak, misschien vinden andere het wel helemaal geweldig.

Nee, je zegt dat ze "nog niet zover zijn om zo'n hengst te fokken". Besef je wel dat bijv. een hengst als Doaitsen ook een buitenlands fokprodukt is? Er zijn ondertussen al heel veel hengsten goedgekeurd die in het buitenland zijn gefokt, en een heel aantal staan ondertussen weer in Nederland, wat absoluut een teken is dat er mensen van hun kwaliteiit overtuigd zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:36

Ragdollcat schreef:
Ik mag hopen dat die friezen nooit daar in de verkeerde handen terechtkomen bij arm Afrika (afdankertjes/ te oud/ niet vruchtbaar meer en noem maar op) en ja dat wordt lijden he.

Heus ze houden ze niet allemaal tot aan hun overlijden hoor, net als hier.

Hoe vaak ben je al in Afrika geweest dat je dat allemaal zo goed weet?
Ik begrijp dat je bezorgd bent, maar het is absoluut niet nodig.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:43

En vergeet ook de hoge prijzen in het buitenland niet. Ik keek even naar de advertenties op de usa friezen site en kwam daar 1 veulen onder de 10.000 tegen, de rest er allemaal ver boven. Dat maakt importeren, ook al is de postzegel prijzig, erg interessant