Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoli schreef:xSlvna schreef:Of ze moeten accepteren dat het paard meer gepresteerd heeft op korte tijd dan hun hebben.
'Het racepaard is al 22 wedstrijden ongeslagen. Geen ander paard presteerde de afgelopen 100 jaar beter.', verdiend (vind ik) wel een goede plek. Topvrouwen Sally of Anne maken volgendjaar ook nog kans op de plek. Vind het niet zo'n ramp.
Laten we vrouwen dan gelijk helemaal als dieren gaan behandelen
retivi schreef:Tja om heel zwart-wit te kijken is een mens ook 'maar' een zoogdier, biologisch gezien.
In welk opzicht zijn wij beter dan een paard?
(Heb het tussen aanhalingstekens gezet aangezien soms mensen zich door dit soort uitspraken op de tenen getrapt voelen
) Lante schreef:Jij leert je hond zeker ook autorijden en Adelinde wordt in 2013 'paard van het jaar' en mijn ex wordt 'asieldier van de maand' bij wijze van spreken. Ik vind het maar raar.
Maar hopen dat het niet zover gaat komen. 
Nebraska schreef:belachelijk! Een paard is geen mens en dan moet je die ook geen sportvrouw van het jaar maken maar sportdier van het jaar!
Ik vind het een eigenlijk een belediging voor de vrouwen.
De prestaties van dit paard zijn fenomenaal maar het is en blijft een dier....!!!!!
als we een paard voor de vrouw gaan zetten waar blijven we met alle emancipatie??
Nebraska schreef:@ xxCYNNxx: o kom op zeg; was het paard een hengst geweest(en dus sportMAN van het jaar), waren er hier op bokt zeker heel wat minder gepikeerde reacties geweest.
Geef die krant groot gelijk; paard heeft meer gepresteerd dan die 2 mensendames bij elkaar; er wordt tenslotte maar 1 hoogtepunt per dame genoemd. Het paard heeft een compleet jaar als sportief hoogtepunt.
Oh nee hoor ik heb het over het verschil tussen mens en paard. Als een hengst/ruin ipv een man, Sportman was geworden had ik het nog steeds idioot gevonden.
@ retivi ...het blijft appel met peren vergelijken en dat kan niet! zonder een waarde oordeel te heffen aan waarde prestatie mens en dier!
Kortom je kunt geen appels met peren vergelijken!!!
Jammer van de oppervlakkigheid.....al die vrouwen die voor gelijke rechten hebben gevochten en nog steeds vechten....daar profiteren jullie ook van Bokkers (de meesten hier zijn toch vrouwen)!
Sorry maar ik vind het dan een beetje dom om te reageren "dat het grappig is......."
@ Whis_serada: er is altijd al een verkiezing ruiter en verkiezing paard van het jaar geweest...