Merrie Black Caviar is Sportvrouw van het Jaar in Australië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

Re: Merrie Black Caviar is Sportvrouw van het Jaar in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:48

Haar prestaties waren ook wel extreem spectaculair. Een sportieve sportvrouw zou het een eer vinden om dan 2e te worden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:49

Ik vind het wel leuk eigenlijk. Wel een beetje een lange neus naar de mensenvrouwen maar kom op, dat paard heeft het het beste gedaan het afgelopen jaar! :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:53

Ik vind het best grappig, al snap ik de verontwaardigde reacties langs een kant ook wel. Zoiets verwacht je niet.
Mooie foto trouwens. Wat een spieren heeft dat paard.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:53

.
Laatst bijgewerkt door Dorith op 21-03-25 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:17

Anoli schreef:
xSlvna schreef:
Of ze moeten accepteren dat het paard meer gepresteerd heeft op korte tijd dan hun hebben.
'Het racepaard is al 22 wedstrijden ongeslagen. Geen ander paard presteerde de afgelopen 100 jaar beter.', verdiend (vind ik) wel een goede plek. Topvrouwen Sally of Anne maken volgendjaar ook nog kans op de plek. Vind het niet zo'n ramp.

Laten we vrouwen dan gelijk helemaal als dieren gaan behandelen _/-\o_

o kom op zeg; was het paard een hengst geweest(en dus sportMAN van het jaar), waren er hier op bokt zeker heel wat minder gepikeerde reacties geweest.

Geef die krant groot gelijk; paard heeft meer gepresteerd dan die 2 mensendames bij elkaar; er wordt tenslotte maar 1 hoogtepunt per dame genoemd. Het paard heeft een compleet jaar als sportief hoogtepunt.

Wat een fantastisch paard om te zien ook; wat een spieren op dat dier

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:23

haha, geweldig toch! Ik vind het echt heel grappig! :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:37

Wat een prachtig dier! Ze verdiend het. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:52

Beetje stom, het is een merrie, geen vrouw, maar wel leuk dat het paard in ieder geval gewaardeerd wordt haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:25

Wat een onzin!!!! Zo wordt zo'n verkiezing toch nooit meer een serieuze waardering.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:28

Tja om heel zwart-wit te kijken is een mens ook 'maar' een zoogdier, biologisch gezien.
In welk opzicht zijn wij beter dan een paard? Ja onze hersenen zijn beter ontwikkeld en wij hebben handen met duimen, dus we kunnen wat vastpakken. Daarentegen maken wij met deze beter ontwikkelde hersenen en handen meer stuk aan de wereld, elkaar enz dan een paard ooit zal kunnen doen.
Ik vind een dier en zijn/haar prestaties niet minder waard/minder belangrijk dan een mens en vanuit dat oogpunt vindt ik dit gewoon een goede uitslag. Ik vind zelfs dat dieren meer in het zonnetje gezet mogen worden, een dierenemancipatie ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:30

Jij leert je hond zeker ook autorijden en Adelinde wordt in 2013 'paard van het jaar' en mijn ex wordt 'asieldier van de maand' bij wijze van spreken. Ik vind het maar raar. :+

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:41

@ xxCYNNxx: o kom op zeg; was het paard een hengst geweest(en dus sportMAN van het jaar), waren er hier op bokt zeker heel wat minder gepikeerde reacties geweest.

Geef die krant groot gelijk; paard heeft meer gepresteerd dan die 2 mensendames bij elkaar; er wordt tenslotte maar 1 hoogtepunt per dame genoemd. Het paard heeft een compleet jaar als sportief hoogtepunt.

Oh nee hoor ik heb het over het verschil tussen mens en paard. Als een hengst/ruin ipv een man, Sportman was geworden had ik het nog steeds idioot gevonden.

@ retivi ...het blijft appel met peren vergelijken en dat kan niet! zonder een waarde oordeel te heffen aan waarde prestatie mens en dier!

Kortom je kunt geen appels met peren vergelijken!!!

Jammer van de oppervlakkigheid.....al die vrouwen die voor gelijke rechten hebben gevochten en nog steeds vechten....daar profiteren jullie ook van Bokkers (de meesten hier zijn toch vrouwen)!
Sorry maar ik vind het dan een beetje dom om te reageren "dat het grappig is......."

@ Whis_serada: er is altijd al een verkiezing ruiter en verkiezing paard van het jaar geweest...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:22

retivi schreef:
Tja om heel zwart-wit te kijken is een mens ook 'maar' een zoogdier, biologisch gezien.
In welk opzicht zijn wij beter dan een paard?

Zo dacht ik er dus ook over. Mensen voelen zich vaak verheven. Dat mag ook omdat ze een paar hersencellen meer hebben, maar we blijven als soort ook maar een "dier"soort. :D (Heb het tussen aanhalingstekens gezet aangezien soms mensen zich door dit soort uitspraken op de tenen getrapt voelen :+ )

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:28

Lante schreef:
Jij leert je hond zeker ook autorijden en Adelinde wordt in 2013 'paard van het jaar' en mijn ex wordt 'asieldier van de maand' bij wijze van spreken. Ik vind het maar raar. :+

Zo kun je het ook bekijken. :D Maar hopen dat het niet zover gaat komen. :D
Ach....ik denk dat ze Australië even wakker wilden schudden dat ze toptalenten te kort komen bij de vrouwen. Misschien krijgen ze er nu wat meer die gaan presteren. Je laat je als sporter toch niet op de kop zitten door een paard? :):)

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:24

Terecht!! Ik heb het paard de tweede keer in Adelaide zien winnen, wat een paard!
Echt een celebrity aan het worden, een levende legende. 22 races gelopen en ze allemaal gewonnen!!
Daarvoor vind ik het een zeer verdiende prijs! Prachtige foto ook!

Jokester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:11

Nebraska schreef:
belachelijk! Een paard is geen mens en dan moet je die ook geen sportvrouw van het jaar maken maar sportdier van het jaar!
Ik vind het een eigenlijk een belediging voor de vrouwen.
De prestaties van dit paard zijn fenomenaal maar het is en blijft een dier....!!!!!
als we een paard voor de vrouw gaan zetten waar blijven we met alle emancipatie??

-:(-

Als je echt geëmancipeerd was zou je er niet van wakker liggen wat die krant schrijft. Wat maakt het uit? Het is weer eens wat anders en wel grappig, dus laat het toch...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:24

Nebraska schreef:
@ xxCYNNxx: o kom op zeg; was het paard een hengst geweest(en dus sportMAN van het jaar), waren er hier op bokt zeker heel wat minder gepikeerde reacties geweest.

Oh nee hoor ik heb het over het verschil tussen mens en paard. Als een hengst/ruin ipv een man, Sportman was geworden had ik het nog steeds idioot gevonden.

@ retivi ...het blijft appel met peren vergelijken en dat kan niet! zonder een waarde oordeel te heffen aan waarde prestatie mens en dier!

Kortom je kunt geen appels met peren vergelijken!!!

Jammer van de oppervlakkigheid.....al die vrouwen die voor gelijke rechten hebben gevochten en nog steeds vechten....daar profiteren jullie ook van Bokkers (de meesten hier zijn toch vrouwen)!
Sorry maar ik vind het dan een beetje dom om te reageren "dat het grappig is......."

@ Whis_serada: er is altijd al een verkiezing ruiter en verkiezing paard van het jaar geweest...

ok tuurlijk is het aan de ene kant raar dat een dier is gekozen, maar het is overduidelijk dat de krant een sneer naar de menselijke sporters heeft willen doen met deze keuze, want zeg nu zelf: vind jij 1 sportief hoogtepunt echt goed genoeg om verkozen te worden tot sportvrouw ( of voor mijn part man als black caviar een hengst zou zijn geweest)? Dat zou net zo triest zijn geweest en had net zo goed de waarde van de titel naar beneden gehaald.
Mijn mening dan. En blijkbaar ook van die desbetreffende krant. Die heeft duidelijk de ogen van de topsporters in hun land willen openen. Jammer dat praktisch niemand de overduidelijke hint snapt.

En maakt het des te ergelijker dat er dames hier zwaar gepikeerd reageren en er emancipatie erbij gaan halen etc. Er niet zo zwaar aan tillen zeg; het is overduidelijk een boodschap aan de australische topsporters en verder niks; de boodschap ofc is; jullie presteren te weinig om sportvrouw/man van het jaar te mogen zijn.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:28

wat een mooi paard en zeker wel verdiend (gezien met een beetje humor) wat een prestaties heeft zij geleverd!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 07:16

ach ik vind dat ze het helemaal verdiend heeft! ik snap ook niet zo goed waarom mensen gelijk beginnen over emancipatie, ik vind dat het best gewaardeerd mag worden als een paard zo'n geweldige prestatie heeft geleverd, vooral als de echte vrouwen dat niet zo hebben gedaan.