Draver Derek is terecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Draver Derek is terecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 07:28

Vind dat er een net stalletje gemaakt is en een nette omheining daar mogen sommige eigenaren wel een voorbeeld aan nemen.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 07:45

Ik vind dat je van dieren af moet blijven met grappen en dit soort stunten ... En wat weten wij en zó n oudjaarverenig nu hoe de castratie is verlopen misschien had hij wel medische verzorging nodig .. Nee een erg slechte stunt dit jaar vind ik !!!! "

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 08:14

Ik vind dit eigenlijk niet iets om grappen mee te maken. Steel dan een auto of zo maar toch geen dier.

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 08:25

Traditie, grap.....blijf gewoon met je tengels van andermans bezittingen, zijn gewoon ordinaire dieven!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 08:30

Hij was al meer dan een maand geleden gecastreerd....................... niet "net" dus.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 08:34

linky schreef:
Hij was al meer dan een maand geleden gecastreerd....................... niet "net" dus.

Dat was de vraag die ik in mijn hoofd had. Beestje heeft dus niets geleden.

Vind hem wel grappig. Bij het bericht ddat die draver weg was moest ik overigens direct aan deze club denken. :')

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 08:43

Wij ook................ ;)

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:10

Een maand na de castratie is een paard wel hersteld hoor. Ik vindt het wel een ludieke grap en beide paarden staan er prima bij. Zal me niet verbazen als de beide eigenaren van de paarden er gewoon vanaf wisten.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:27

Dit soort stunts zijn daar normaal, ze zijn dan ook zuinig op dat genen wat ze gepikt hebben. En als er gewoon goed voor de paarden bezorgt is zie ik het kwaad er niet van in. Door juist dit paard te pakken, krijgt het juist extra aandacht, en dat is juist de bedoeling. Als er goed voor de dieren bezorgt is, zal er verder ook geen consequenties hebben. En dan de casteratie, vaak geeft dit geen problemen, en is het een redelijk eenvoudigen ingreep, dus dat zal vast niet zo een groot probleem geven.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:48

en tóch, het zou net bij hun zijn dat Derek iets overkomt ofzow.
Als 1 van mijn paarden, al is het de grootste rotzak.. zou weggehaald worden als grap nou dan ga maar opzij want dan word hemel en aarde bewogen dat weet ik zeker :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:00

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:46

Ik vindt het een leuke actie. Derek is goed verzorgd en heeft echt niet hele tijd langs de doorgaande weg gestaan. Bovendien kon uit de eerdere berichten en filmpjes zo doorheen geprikt worden. Zijn eigenaren / trainster wisten er echt wel vanaf. Dan is het naar mijn mening dus ook niet echt jatten....

Waarom dan zo moeilijk doen over een actie waarbij Derek ook nog eens meer media aandacht krijgt waar ze toch naar op zoek zijn. Je kan hem immers ook sponsoren;-)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:21

Er zijn mensen die dit serieus goedpraten en normaal vinden?? Een beeld van zijn sokkel stelen en na een paar dagen terugzetten vind ik nog grappig maar dit soort dingen slaat nergens op. Het zogenaamde statement komt bij mij in ieder geval op deze manier niet over.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:24

Ik vind het grappig :j
Je kan mij niet wijsmaken dat de eigenaren/stalhouder/verzorger etc er niets van af wist :D hilarisch toch die Twitterberichten van Derek! Echt briljant :j

Geweldige stunt! Super gedaan voor de publiciteit enne de deken die hij om heeft is echt te briljant :D

Dik compliment voor die vereniging +:)+
(En eerlijk is eerlijk, ik had niet anders verwacht dan dat hun erachter zaten dus lijkt mij stug dat de eigenaar het ook niet wist)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:28

Ryan2209 schreef:
Traditie, grap.....blijf gewoon met je tengels van andermans bezittingen, zijn gewoon ordinaire dieven!

Nee hoor, dat is gebruikelijk hier in deze regionen :)
Iedereen weet het, voor niemand is het een verrassing dus 'diefstal' is wel een groot woord. Het hoort gewoon hier :j en het wordt fantastisch goed voorbereid en met veel zorg uitgevoerd.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:46

Je hebt niet alleen werkpaarden en sierpaarden,
maar ook mensen en rare mensen, ik denk dat deze mensen tot de laatste categorie behoren xd

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:07

Hier in de omgeving zijn heel wat paarden echt gestolen geweest een aantal jaar geleden. Ook 2 paarden hier in het dorp van mensen van onze ruitervereniging. De daders zijn gepakt, maar hun paarden hebben ze nooit terug gezien |( , terwijl ze wel enkele atributen die ook gestolen (en teruggevonden) waren meenden te herkennen op de foto's.

Ik geloof echt niet dat zo'n stunt hier in de omgeving in goede aarde zou vallen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:08

pillow schreef:
Joscaa schreef:
Ik vind het belachelijk, doe zulke dingen niet met dieren. Bah.

Moet je ook niet met paarden naar conours gaan. Die dieren staan ook dagen in vrachtwagens en vreemde stallen. Lijden die dan ook?

Neehoor, ik doel gewoon op het principe van " paarden weg halen", dat ze daar "ten toon gesteld staan" maakt me echt niet uit. :Y)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:09

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:12

44Myrthe44 schreef:
Waar zie je dat aan?

Hij heeft een knap stalletje, warm dekentje op, daar zal 't niet aan gelegen hebben.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:21

Vala schreef:
Er zijn mensen die dit serieus goedpraten en normaal vinden?? Een beeld van zijn sokkel stelen en na een paar dagen terugzetten vind ik nog grappig maar dit soort dingen slaat nergens op. Het zogenaamde statement komt bij mij in ieder geval op deze manier niet over.

Helemaal gelijk!
Al vind ik dat je altijd van andermans eigendommen af moet blijven. Ik ken genoeg voorbeelden van beelden, karren, boten etc. die door een oudjaarsstunt flink zijn beschadigd. De kosten daarna verhalen is vaak een heel erg moeilijk verhaal.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:43

Het jatten van spullen als oudejaarsstunt of studentenstunt vind ik sowieso raar... maar ik weet dat het in Dereks regio al jaren gebeurd en dat de spullen altijd weer netjes terugkomen (kunnen ze in andere regio's nog wat van leren). En ik denk dat Derek niet meer "geleden" heeft onder zijn blijkbaar goed geregisseerde ontvoering dan een wedstrijdpaard dat een keertje de trailer in moet.

annekeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:47

volgens mij hebben ze welgewoon overlegt met elkaar, want je gaat toch niet zomaar een paard stelen/lenen zonder te vragen!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:58

annekeh schreef:
volgens mij hebben ze welgewoon overlegt met elkaar, want je gaat toch niet zomaar een paard stelen/lenen zonder te vragen!

Precies! :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:35

jeetje wat wordt hier zwaar aan getild....

Toen ik het artikel zo las dacht ik ook: moet je niet doen.

Maar als dan blijkt dat de eigenaren er vanaf wisten is het toch gewoon een kwestie van een paar dagen uitlenen? So what?
Stonden er beide prima bij, en zullen nog hun eigen voer gehad hebben ook. Wat is er dán nog zo erg aan?

Of is het op vakantie gaan met je paard ook erg 'oh hemel, dan staat hij ook een paar dagen op een andere plek'. Nounou... wat een rampzalige toestand...