Waarschuwing: paard aangevallen door hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:52

het is ongelooflijk rot voor de eigenaar en moet er nou elke keer over worden gevallen? In dit geval is het dus geen poedel of labrador geweest (!) de eigenaresse geeft ook aan; het ligt aan de eigenaar! Heeft verdorie een gewond paard op stal staan en... Wat gebeurd er? Juist; ras wordt verdedigd, terwijl dat helemaal niet nodig is hier. Het gaat om die hond, niet het hele ras. En ja de honden eigenaar is volledig verantwoordelijk, dat geeft de eigenaresse ook nog aan :+
Moet ze haar woorden zelfs nog verdedigen terwijl haar paard is aangevallen :+ gekke wereld zo!

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:54

Lees dan ff de reacties onder t bericht, word t miss wat duidelijker

"gevaarlijke hondenrassen.nl"

????????

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:54

Je meent het. :o

Heb het idee dat de eigenaren van dit ras net zo opvliegerig zijn als het ras zelf.

Oja dat mag je niet zeggen. Foeiii
Laatst bijgewerkt door cam op 05-01-13 15:56, in het totaal 3 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:55

Ja, dat mag ze vinden :j en ja dat mag ze best neerzetten :j

Haar paard is aangevallen en zelfs hier worden over haar woorden gevallen... Terwijl ik het niet eens zo schokkend getypt vind.

Drx

Re: Waarschuwing: paard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:56

In de reacties gaat t totaal neit over haar paard en of ze er zorgen over maakt.
Het gaat er dus wel over het ras. Anders stonden die dingen er toch niet? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:58

Maar de reacties van de andere mensen gaan ook niet echt over bezorgdheid over haar paard, of wel? ;) ze wordt naïef genoemd en dat ze vooroordelen heeft. Tja.

En ja als je hoog in emotie zit omdat je paard is aangevallen door een krachtige hond, kan ik mij goed voorstellen dat je daar toch iets over zegt :) (en ik vind dat ze zich netjes heeft verwoord)
Een Jack russel veroorzaakt nu eenmaal niet zo'n wond :+

Krachtige hond heeft een goede aanpak nodig, maar moet de eigenaar er wel zin in hebben :+ en niet alleen een stoere hond willen, voor het stoere imago.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-01-13 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:00

Een labrador ook niet.
Die is gefokt om de prooi zo onbeschadigd mogelijk af te leveren bij zijn eigenaar.
En zal dus zelden doorbijten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:01

Wellicht dat de bijtwond van een JR wat lager zit :))

Wat je hier in de omgeving heel vaak ziet is dat de mensen die altijd op het strand komen met hun hond geen problemen geven, de mensen met de wat 'gevaarlijkere' hondentypes of mensen uit de omgeving die hun hond niet los kunnen laten gaan niet naar het strand en zoeken andere plekken om hun hond uit te laten.

De honden waar je hier last van hebt zijn van mensen die 2 keer per jaar met hun hond naar het strand gaan en er dan achter komen dat ze het dier niet meer onder controle hebben (en tegen de tijd dat jij het zand van je hebt afgeklopt, je paard weer gevangen en weer terug bent gereden om even verhaal te halen zijn ze natuurlijk nergens meer te bekennen :roll: )

@cam: ik heb ook nog weleens een paard met gaten terug zien komen na een kennismaking met zo'n chocoladebruine lab :=

chantalxoxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:02

Het maakt niet uit wat voor een hond het was, het had niet mogen gebeuren.
Hoop dat het al wat beter gaat met het paardje.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:04

chantalxoxox schreef:
Het maakt niet uit wat voor een hond het was, het had niet mogen gebeuren.
Hoop dat het al wat beter gaat met het paardje.

precies.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:06

Hahaha.. 'Nou zeg.. ze scheert wel alle honden over een kam!'
Verplaats je even in haar schoenen.. Hoe zij reageert is nog niks.. Ze hadden mij niet tegen moeten komen, dan had hier heel veel 'poedersuiker', 'banketstaaf' en nog heel veel andere zoetigheden gestaan :P .
Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo reageert als zo'n enorme hond in het been van je paard hangt en als de baasjes van de hond dan ook nog zo slap hebben gereageerd, zoals het in haar ogen overkwam..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:10

Ik heb ook wel eens 2 swifferhondjes in mijn paard gehad, ze hingen in haar staart en benen. Stond ook iemand met een drup aan de neus stom toe te kijken..... strontvervelend.

Toch kan ik me daar makkelijker overheen zetten, dan de talloze mensen met doodenge monsters die je tegenwoordig tegen komt.
Vroeger was een Herder, Teckel, Rottweiler of een poedel nog genoeg.... nu moet het een of andere Turkse, Italiaanse, Oostblok of Afrikaanse woesteling zijn met een bek als JAWS en een stokmaat van een meter... WAAROM?!
Mensen kiezen voor een potentieel dodelijke hond, en gezien de ellende die ik er nu al mee heb gezien (mijn eigen hond is zo'n beetj verschuerd door zo'n ding) denk ik dat het tijd wordt de boel aan banden te gaan leggen.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:14

Ninx schreef:
Vroeger was een Herder, Teckel, Rottweiler of een poedel nog genoeg.... nu moet het een of andere Turkse, Italiaanse, Oostblok of Afrikaanse woesteling zijn met een bek als JAWS en een stokmaat van een meter... WAAROM?!
Mensen kiezen voor een potentieel dodelijke hond, en gezien de ellende die ik er nu al mee heb gezien (mijn eigen hond is zo'n beetj verschuerd door zo'n ding) denk ik dat het tijd wordt de boel aan banden te gaan leggen.

_O-

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:14

Helaas snappen veel mensen niet dat het opvoeden van honden een ernstige zaak is.
Daarom zie je tegenwoordig zoveel verknipte honden( groot maar vooral klein) rond lopen.
Je herkend ze al uit de verte. Hond laat eigenaar uit zeg ik altijd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:17

cam schreef:
Helaas snappen veel mensen niet dat het opvoeden van honden een ernstige zaak is.
Daarom zie je tegenwoordig zoveel verknipte honden( groot maar vooral klein) rond lopen.

Ben ik met je eens... maar wordt jij liever aangevallen door dolle Maltheser of een Dogo/ Hondo/ Turko-terrier-shire-ding van 1:10 met een waffel waar een koelkast in past?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:17

Pff zal je maar gebeuren. EN wat voor hond het ook was het is gewoon vervelend.
Mijn pony heeft ook een flinke beenwond gehad door een JR. Gelukkig (ja sorry) was mijn pony het op een gegeven moment zat en heeft hem letterlijk een doodschop gegeven.
Dit was toen der tijd zijn beenwond en het was gewoon de stalhond dus die was paarden echt wel gewend.
https://www.mijnalbum.nl/Foto-YK8YWA7U.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto-MXZIEEDG.jpg

Maartje1990

Re: Waarschuwing: paard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:21

Naar mijn mening heeft ze het ras alleen beschreven, niet om het ras als 'slecht' af te schilderen, maar zodat mensen die in dat gebied op het strand lopen voorzichtig kunnen zijn en weten wat voor hond het is.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:23

Ik snap je wel Ninx maar veel leed zou voorkomen kunnen worden als men zou weten hoe je een hond moet opvoeden.
En dan zeker dat kleine spul.
Maar zo'n Verweggistan hond is idd mode op dit moment en daar zijn de bijt wonden idd niet grappig van.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:26

Ninx schreef:
Daphne__ schreef:
''Het is mij geheel duidelijk dat dit meer aan de eigenaar ligt dan aan de hond! Maar feit blijft wel dat deze hond gisteren grote schade heeft aangericht aan mijn paard, en het had nog veel erger kunnen zijn als ik er niet in rengalop vandoor was gegaan!''

Het publiek dat dergelijke honden kiest zijn meestal geen Hoogleraar Kunstwetenschappen aan de universiteit met een bandplooibroek.
Er zijn vast hele leuke mensen die voor zo'n monster kiezen, ik kom ze hier nooit tegen. Kwam ik ze hier maar tegen, dan scheet ik niet iedere keer in mijn broek. Hier zie ik alleen trainingsbroeken, peroxide-haar en kunstnagels lopen met zo'n hond.
Ik vind het een ramp dat er overal van die veel te grote enge beesten uit 'god weet ik waar' gehaald worden. "Ze zijn zo lief voor de kinderen".... prima, een poedel ook.

Grappig, dan kan ik dus niet meer met mijn (kruising) staffords en de Am. Bulldog de straat of het strand op.
Ik héb namelijk lichtblond haar én loop graag in mijn trainingsbroek op mijn vrije dag omdat ik de rest van de week netjes gekleed ben (nette broek incl. colbertje). Ik mis alleen de kunstnagels.

Feit is echter wel dat ik mijn honden alléén loslaat als ik geen andere honden of dieren zie. Anders altijd aangelijnd. Gelukkig zijn de onze paarden gewend en lopen ze altijd los op stal.

Xxjonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:31

OH ;o,
Wat raar dat die hond dat ineens doet!

En Wat een wond!
Hopelijk word het paard stel de oude!

Wat een verschrikking zeg!

Sterkte! met je paard!

ellend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:34

Pffff, wat een onnozele reacties van sommige zeg.....moest jezelf maar eens overkomen met je eigen paard!!! Ik hoop dat het paard snel en volledig hersteld. En het ras van de hond maakt niet uit, de eigenaren, die moeten aangepakt worden! Ze zouden met mij nog niet klaar zijn! En het kan zo zijn dat de ene hond van een "gevaarlijk" ras, de andere niet is, maar mijn inziens ligt dit toch echt aan de eigenaar, precies zoals TS aangeeft. Heb zelf een hond die gefokt is op bewaking en pakwerk, en dit is geen kleintje, maar IK ben verantwoordelijk voor het gedrag, en gehoorzaamheid van mijn hond, en die neem ik dan ook, en zal ALTIJD voor 100% zorgen dat mijn hond geen schade aan andere mensen en/of dieren aanbrengt. Behalve als je ongeoorloofd mijn spullen wil meenemen!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:36

cam schreef:

Absoluut!

Zo liep ik net met mijn zeer sexy woestaantrekkelijke vuilnisbakken reu een zaak binnen, even een vest bekijken die ik in de etalage zag.. En twee van keffertjes waren binnen met een vrouw die ook geinteresseerd was in de kleding en jahoor.. Allebei sloegen ze aan en niet zo'n beetje ook. En wat deed madame? NUL KOMMA NUL! Helemaal niks!! Ik snap dat niet. Corrigeer ze even ofso?!
Nu reageert mijn reu er niet op en kijkt nog lekker loom om zich heen en vraagt zich af waarom al die mensen hier zo gezellig bijeen zijn gekomen.. Maar dan nog.. Ik heb er last van en vind het hoogst irritant, want een van de keffertjes kwam zo dichtbij, dat hij wel even in de lip van mijn hond wilde hangen. Ik ben weg gegaan, heb de vrouw boos aangekeken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:36

Ninx schreef:
cam schreef:

Ben ik met je eens... maar wordt jij liever aangevallen door dolle Maltheser of een Dogo/ Hondo/ Turko-terrier-shire-ding van 1:10 met een waffel waar een koelkast in past?

Tja als ik moet kiezen wordt ik ook liever geslagen door een dwerg dan een reus van 2 meter....

Mijn dochter is flink in haar hand gebeten door een onopgevoede, veredelde rat.
Mijn paard is ook gebeten in haar achter benen door een zwarte labrador.

Thuis heb ik een hond met formaat bek waar een kat met gemak inpast.
En ja hij komt uit het Oostblok... en hij doet zelfs onze (loslopende) konijnen niets.

Xxjonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:39

Ben ik met je eens... maar wordt jij liever aangevallen door dolle Maltheser of een Dogo/ Hondo/ Turko-terrier-shire-ding van 1:10 met een waffel waar een koelkast in past?[/quote]
Tja als ik moet kiezen wordt ik ook liever geslagen door een dwerg dan een reus van 2 meter....

Mijn dochter is flink in haar hand gebeten door een onopgevoede, veredelde rat.
Mijn paard is ook gebeten in haar achter benen door een zwarte labrador.

Thuis heb ik een hond met formaat bek waar een kat met gemak inpast.
En ja hij komt uit het Oostblok... en hij doet zelfs onze (loslopende) konijnen niets.[/quote]

Dat is goed afgericht!
Ze moeten ze zijn!
Net zo als mijn hond,
Maar die speelt alleen op kleine vogeltjes in de tuin maar zal ze nooit grijpen of pijn doen