Volgens eigenaar al drie jaar dode pony in beslag genomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Volgens eigenaar al drie jaar dode pony in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 09:08

Belachelijk, dat het mogelijk is, dat een dier zo verwaarloosd kan worden.
Als er buren, buurtbewoners, familie of wie dan ook in de buurt van het dier zijn geweest/ hem hebben kunnen zien staan, dan vind ik deze net zo schuldig als de eigenaar!
In dit geval heb je gewoon een sociale meldplicht vind ik!
Mocht de eigenaar aan één of andere ziekte lijden, dan nog blijft hij schuldig, maar dat maakt zijn omgezing dan alleen maar meer schuldig.

Maar nu even iets wat jullie misschien heel hard vinden....
Wat vinden jullie, dat er met de pony moet gebeuren?
Persoonlijk denk ik:
Het dier heeft vergroeide voeten, is verwaarloosd, vol wormen, dus heeft sowieso pijn. Geef dit dier een spuitje en verlos het uit zijn lijden.
Er zijn te veel paarden in Nederland, moeten we dan koste wat kost de weldoener zijn en deze in leven houden, omdat ie zo zielig is.
Of hem juist uit zijn lijden verlossen, omdat hij zo zielig is.
Ik vind het laatste.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:28

Wel een beetje mee eens, maar ik vind eigenlijk ook dat het arme dier een kans moet krijgen.. Hij heeft veel leed achter de rug en het zou super voor hem zijn als hij er boven op komt en dan weer helemaal overnieuw kan beginnen, lekker in de wei met veel vriendjes en veel liefde krijgen van mensen die wel van hem houden!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:16

wat een domme smoes. dacht dat hij al 3 jaar dood was :S

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:26

bizar verhaal, ook een beetje raar om een paard van 19 een andere naam te gaan geven.

Gibbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:43

garm paard !! :O je ziet toch wel als er een paard inje tuin loopt ?! mijn paardje loopt ook in mijn tuin en i kzie hem gwn overal -___- ik vind dat wel echt een slechte smoes :S het paard word vast beter en word nu vast goed verzorg ... wie noemt z'n hengst nou roosje ? :P

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:24

Citaat:
In Sinaai, België is zaterdag een zwaar verwaarloosde pony opgehaald. De eigenaar van de hengst beweerde dat hij dacht dat het dier al drie jaar dood was. De pony van negentien jaar oud liep in een niet afgebakende weide achter de woning van de man.

:)* Misschien is de echte Roosje idd al drie jaar dood en is deze pony daar gedumpt of aan komen lopen en is de man daarom in de war?

:')

Okee, nu even serieus. Zoals sommigen hier al schreven kan het zo zijn (en even van deze enkele uitspraak uitgaand) dat de man dementerend oid is. De schuld ligt dan niet helemaal aan hem maar ten dele ook aan onverschilligheid van familie, vrienden of buren. Dan is er ook grote kans dat hij ook zichzelf verwaarloosd. En, als er al jaren eerder problemen waren met verwaarlozing, waarom is daar daarna nooit meer wat mee gedaan?

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:32

Hoe kun je dat denken? Je weet dat best dat dat lieve beesje daar nog is.
Geef die man ook eens 3 jaar geen eten.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:11

Dat van dat rattengif kan ook een fout zijn... Ik ken jachthonden die doodt zijn gegaan door gif, dat in een worstje zat, die bedoeld was voor vossen... Nouja, dat denkt iedereen want er lopen daar vossen rond. En dat is dan niet meteen mishandeling, honden eten best veel.. :X Maar een paard dat loopt, dat ie doodt is? :S

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:53

geerke schreef:
hadden ze niet eerder kunnen controleren dan na drie jaar?
Iemand die zijn dieren verwaarloosd blijft dat vaak doen...

Daar dacht ik ook meteen aan!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:02

Vreemd verhaal zo. Er zijn zoveel mogelijkheden die hier van toepassing zijn. Een tuin en een tuin zit een groot verschil in. Als de tuin een niet afgebakende weide genoemd wordt kan het zo maar zijn dat het grenst aan open land. En het dier al lang niet zichtbaar bij huis is geweest.

De man kan idd in de war zijn, maar de mogelijkheid van eerder paard overleden en iemand anders dumpt een dier. Wat toevallig daar gaat lopen als de boel idd niet afgebakend is. En rattengif kan je zo oplopen. Vreemde aan dat verhaal is dat de man de hond brengt die vol gif zit. Waarheen heeft hij hem dan gebracht?

Of de man denkt met een leugen weg te komen met verwaarlozing. Wat de reden ook is het verhaal is vreemd.

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:38

Volgens mij kloppen er wel meer dingen niet dan een man die mogelijk liegt, allerlei ziektes heeft of wat voor dingen dan ook.

Ik bedoel bijv, hoe relevant is het nou om een hengst van 19 die roosje heet een andere naam te geven en dat in het bericht te melden?
Zouden de mensen van de opvang of de melding/die hebben gezocht na aanleiding van de melding(als die er al geweest was...) ook dingen achterwege hebben gelaten ofzo?

In ieder geval een raar verhaal.

Ik hoop maar dat het goed afloopt met het paard, of ze m nou oplappen of in laten slapen.