Eirikur schreef:Het lijkt mij in ieder geval een buitengewoon goede zaak als het toezicht houden op en het opsporen en bestrijden van misstanden mbt. het houden van dieren, in het geheel in de portefeuille van de nVWA/AID zou komen, waar wel professionals werken die snappen waar het over gaat.
juist, ik hoop alleen dat de politiek dat eens gaat begrijpen.
Zolang het in Twente zo is dat boeren inmiddels kreupele koeien op stal moeten houden vanwege de angst van aangifte aan de dierenpolitie terwijl de dierenarts beweging voorschrijft gaat er iets enorm mis hier in Nederland. Misstanden moeten aangepakt worden, daar zijn wij het allemaal over eens denk ik maar dan wel graag door professionals met verstand van zaken. die kunnen door hun expertise dan ook gericht aansturen op verbetering van een situatie voordat er allerlei maatregelen worden genomen welke overdreven zijn.
wat mij tevens erg tegenstaat is dat enkele paarden in beslag zijn genomen die eigendom van derden waren. Dit door de eigenaren is aangegeven en dit door het OM bewust genegeerd is en de paarden simpelweg geslacht zijn. Dit heeft enorm veel verdriet opgeleverd en was totaal onnodig. Hier zou door een commissie eens onderzoek naar moeten worden gemaakt.