Adelinde Cornelissen wint Kür in Mechelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:43

Anoniem

Re: Adelinde Cornelissen wint Kür in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:52

Ziet er goed uit!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:52

Marga schreef:
Tijdens zowel de Grand Prix als de Kür viel op dat Parzival zich steeds meer als balletdanser door de piste beweegt dan als krachtpatser. "Ik ben er blij mee dat het opvalt, want daar hebben we de afgelopen maanden heel veel aandacht aan besteed in de training. Lichtheid, harmonie en gedragenheid waren voor mij daarbij de sleutelwoorden", aldus Cornelissen. Toch werd dat in de Grand Prix door de juryleden niet naar waarde geschat. "Ik was ook verbaasd dat de punten niet hoger waren en heb daar dan ook navraag naar gedaan. Jurylid Mariëtte Withages was duidelijk in haar oordeel. Ze had waardering voor wat we hadden laten zien, maar miste net even de power.

Ik vind het schandalig dat Withages nog jureert.
Ze is altijd sterk bevooroordeeld geweest en ze heeft allang haar tijd gehad.
Heel knap van Adelinde dat ze niet bij de pakken neer gaat zitten maar zichzelf revancheert ze is een top sportvrouw +:)+ .

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:02

Nou ik weet niet zoveel van Withages af sarabande maar ik schat in ieder geval haar denkvermogens niet erg hoog in. Zij heeft indertijd ingevoerd dat de percentages tot op drie cijfers achter de komma werden berekend, dit zou volgens haar de jurering verbeteren. Dat is natuurlijk een giller als je ziet hoeveel haar eigen percentages vaak afwijken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:11

Ik ken haar en al heel lang heb haar zelf nog zien rijden op een afgericht indertijd onvoorstelbaar duur paard, maar laat ik :x

Dat ze in eigen land nog voorzitter van een jury op dit niveau is, zegt veel over het dressuurgevoel in België, maar dat zie je ook aan de onrustige omgeving waarin de combinaties moeten presteren, ik vind het knap van ze.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:19

Het dressuurgevoel in België ontbreekt nogal, dat is zeker zo, ook bij het publiek. Ik heb me zo geërgerd aan de mensen die continu op en van de tribune gingen en lawaai maakten, terwijl men volop bezig was.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:20

ik vind het er netjes uit zien, net filmpje bekenen.. wauw heel mooi *\o/* en wat leuk dat ze een cap opheeft :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:21

Ik ben blij dat Adelinde haar best doet om meer lichtheid in haar rijden en proefen te krijgen. Ik zie dit alweer veel liever dan voorheen. Van mij mag ze door gaan op de ingeslagen weg en kijken of het nog lichter kan hier en daar. ;)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:24

Was vroeger super fan van Adelinde maar nu... Ik vind haar zo "hangen" aan de teugels...

Maar jammer dat ik morgen pas naar Mechelen moet, had haar graag zien rijden!

PLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:42

Ik vind dat Adelinde een mega goede kur heeft neergezet! Ik vind t fijn om te zien dat ze werkt aan de lichtheid en harmonie. Ik vond het en zeer fijn om te zien! Ook vind ik het zeer fijn om te zien dat ze een cap draagt.

Ik vind het echt heel jammer dat er mensen zijn die alleen maar commentaar leveren. Ik zie het ze zelf niet doen....

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:45

Mij leek het echt niet dat Adelinde aan de teugels hing hoor, ik zie haar toch liever rijden dan een aantal van onze belgische ruiters die om twee passen een flinke snok in de mond zitten te geven en daar nog zo'n hoge scores voor krijgen...

De jurering was inderdaad wel weer wat bedenkelijk...Uta Gräf met Le Noir had zo van mij toch een aantal plaatsjes hoger mogen staan ook!

En de muziek die tot twee keer toe uitviel was inderdaad schandalig... Ik zei toen nog "En nu denken alle Nederlanders weer van 'Jeetje, wat een amateurs in België!'" :') groot gelijk! (zo ook voor het intermezzo van het bwp-dressuurkader...)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:26

vond dat ze het allebei heel goed gedaan hadden, maar pff ik schrok wel even toen het geluid het niet deed en er werd gebeld bij Helen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:38

PLM schreef:
Ik vind dat Adelinde een mega goede kur heeft neergezet! Ik vind t fijn om te zien dat ze werkt aan de lichtheid en harmonie. Ik vond het en zeer fijn om te zien! Ook vind ik het zeer fijn om te zien dat ze een cap draagt.

Ik vind het echt heel jammer dat er mensen zijn die alleen maar commentaar leveren. Ik zie het ze zelf niet doen....

Er mag dus alleen commentaar geleverd worden door mensen die op dat niveau rijden.

Ik vind het er nu zo nu en dan een beetje gehaast uitzien. Vooral in de appyementen. Maar voor de rest vind ik het er beter uitzien dan voorheen.

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:41

Heel goed gedaan Adelinde Cornelissen. Zou zij ook bokt hebben :) !!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:53

Ik denk wel dat zij bokt leest, waarom denk je anders dat ze steeds zoveel beter gaat rijden??? Komt vast door al die tips en opmerkingen hier.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:59

ireika schreef:
Mij leek het echt niet dat Adelinde aan de teugels hing hoor, ik zie haar toch liever rijden dan een aantal van onze belgische ruiters die om twee passen een flinke snok in de mond zitten te geven en daar nog zo'n hoge scores voor krijgen...

De jurering was inderdaad wel weer wat bedenkelijk...Uta Gräf met Le Noir had zo van mij toch een aantal plaatsjes hoger mogen staan ook!

En de muziek die tot twee keer toe uitviel was inderdaad schandalig... Ik zei toen nog "En nu denken alle Nederlanders weer van 'Jeetje, wat een amateurs in België!'" :') groot gelijk! (zo ook voor het intermezzo van het bwp-dressuurkader...)

wat was er met het bwp dressuurkader? Ik heb het niet gezien was aan de lunch bezig. Ribbekes met frietjes. :9

Het is bij mijn weten de eerste keer dat het gebeurde dat muziek weg viel tijdens een kur.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:01

Elisa2 schreef:
Nou nou..volgens mij werkt ze daar nu juist aan,aangezien ze ook wat commetaar daarover had op de OS..ik ben/was ook geen fan van haar rijden daar maar het feit dat ze daar nu aan werkt toont karakter en de wil om het goed te doen..zo iemand verdiend respect en dan hoef je echt niet direct fan van dr te zijn.

Ik kan inderdaad zien dat ze gewerkt heeft aan bepaalde punten, helemaal super. Maar ze rijdt geloof ik al heel wat jaren mee, en ik ken genoeg combinatie's die het (imo) beter doen. En dan bedoel ik niet alle dressuur/wedstrijdtoppers.

Daarnaast worden er (imo) fouten gemaakt die niet nodig zijn, zo als een paar maanden terug met een bloedende mond, enzovoorts. Dus, respect heb ik zeker. Voor het doorzettingsvermogen van Adelinde en de bereidwilligheid van het paard, niet voor het soort proeven dat ze produceren.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:01

The_Stig schreef:
Ik denk wel dat zij bokt leest, waarom denk je anders dat ze steeds zoveel beter gaat rijden??? Komt vast door al die tips en opmerkingen hier.

:))

Goed gedaan! Ook van Patrick trouwens.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:06

Het zag er super uit bij adelinde. Ik had nog naar de kur van Nadine gekregen, en ik schrok echt van wat ik zag. Ik vond het slecht, en dan krijgt ze ook nog hoge punten.... het spijt me zeer. Ik kreeg echt kippevel van sommige dingen, zoals de wissels om de pas. Jammer hoor. Ik ben wel beniewd naar de kur van Helen. Ik word altijd wel blij als ik haar en Damon Hill zie.

Sorry voor de typfouten. Ik zit op mijn mobiel.

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:31

petraaken schreef:
wat was er met het bwp dressuurkader? Ik heb het niet gezien was aan de lunch bezig. Ribbekes met frietjes. :9

Het is bij mijn weten de eerste keer dat het gebeurde dat muziek weg viel tijdens een kur.

De paarden van het bwp-dressuurkader leken beloftevol! Alleen was de presentatie ervan niet zo schitterend vond ik, ze werden wel één voor één afgeroepen, maar van wat er gezegd werd kon ik niet veel verstaan en bovendien kon ik niet volgen over welk paard ze het hadden doordat de cijfers klein waren (ik zat halfweg de tribune) en doordat de paarden allemaal door elkaar heen liepen, soms met te veel tegelijk.
De meeste ruiters/amazones waren best oké ook, maar bij een paar had ik echt iets van 'als ik dat paard was, had ik haar er al lang afgesmeten!'... Best jammer dus!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:47

The_Stig schreef:

:')
Ze moet niet alleen meelezen maar ik geef haar als tip om onmiddellijk een eigen account aan te maken. Dan kan ze temmen op al die aanvallende berichten want dan zijn ze persoonlijk en dat mag niet. En misschien kan ze zelfs nog wel een instructeur vinden op Bokt die wel weet hoe het moet. ;)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:55

Ik snap niet wat er mis is met die foto, kan iemand dat uitleggen?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:09

Sorry dat ik het zeg maar cap en slipjas ziet er toch niet mooi uit..... -O-

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:10

Adelinde was gisteren de beste en heeft verdiend gewonnen vind ik, ook al ben ik geen echte fan.

Ik vond de rit van Damon Hill vriendelijker ogen, maar die miste wat power. Schandalig van de muziek trouwens. Dat moet echt slecht geweest zijn voor de concentratie van ruiter en paard maar ze hebben toch nog een prachtige proef gereden

Uta Gräf vond ik ook heel fijn rijden, ik was onder de indruk van haar en Le Noir

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:23

Afbeelding

Afbeelding

Het was een mooi proef, zij en nummer 2 ( ben de naam kwijt) waren samen de beste
Hierbij 2 foto's die ik genomen heb -O-