jus schreef:Iid lopen er veel mensen/ouders die zich niet bewust zijn van gevaar , maar daar moet de stal/manege/verzorgpony eigenaar over inlichten , ik vind het ook belangrijk dat er veiligheidmaatregelen getroffen moeten worden maar ben wel benieuwd of dat de ongelukken/letsels terug gaan lopen omdat iemand een GP met een hoedje of cap rijdt
Eigenaar van een verzorgpony vind ik nogal twijfelachtig.
Persoonlijk heb ik het altijd goed getroffen, moest altijd een cap op en was zelf ook erg serieus.
Maar als ik hier eens om mij heen kijk. Meiden van 13/14 die zonder cap op een paar shetlanders door het dorp hobbelen.
Dan denk ik dat vast niet elke eigenaar van een verzorgpony de moeite neemt om de ruitertjes te vertellen dat ze er best op mogen rijden, maar dat ze wel een cap op moeten.
Charlotte Dujardin droeg een cap toen ze haar gouden medailles won. Ik denk dat zij een voorbeeld is voor heel erg veel Britse pennymeisjes, net zoals Anky dat altijd was voor de Nederlandse pennymeisjes (mijzelf incluis).
Adelinde zie je tegenwoordig ook veel met cap rijden, beslist geen onbekende naam voor de jonge ruitertjes.