Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cindyst schreef:SFLJ
Ik vind het geen gezeur.
Paardenvlees wordt helemaal niet zoveel gegeten (heb ik op zich geen problemen mee) maar wat de Pvdd hier aan de kaak stelt, volgens mij, is het feit dat iedere boerenl*l maar wat raak fokt met paarden waarvan de nakomelingen helemaal geen of nauwelijks potentie hebben. Dát is een reden waarom er zoveel al vroeg bij de slacht belanden.
Dus niet "ja maar anders kwijnt ie ergens achteraf weg dus is het goed dat ie geslacht wordt..." Maar: "stop a.u.b. met het vermeerderen!"
Ik erger me ook kapot aan het feit dat iedereen maar fokt 'want het is zo leuk, zo'n veulentje!'
Wat dom antwoord zeg tegenwoordig dekt niemand meer met een hengst zonder papier die zijn er echt maar zeer weinig meer en je komt een beetje jaloers over dat je dat moment van een nieuw geborenen nooit heb mee gemaakt alles wat jong is ,is mooi zo ook een veulen en ja k heb er ook 1 gefokt en het was prachtig van af het eerst moment en hoe moeder er voor gezorgd geweldig om te zien maar de consument wilt nu eenmaal allemaal op de eerst rang zitten men denkt allemaal dat ze anky zijn daar ligt het probleem hoor.
)
.
.Kendra schreef:Ik denk dat het probleem zich zelf oplost...hoe verdrietig ook, maar toch liever naar de slacht dan een leven van ellende en verwaarlozing.
ShamalArabs schreef:Vergeet niet dat de prijzen om paarden te houden weer op "luxe" nivo zitten en mensen in deze crisis dit gewoon niet meer kunnen trekken.
We hebben wat dat betreft echt luxe jaren gehad! Jaren geleden toen de economie nog niet zo geweldig was gingen paarden bijv. ook amper naar rusthuizen. Toen de economie geweldig was hadden ze lange wachtlijsten... Maar ik denk dat die wachtlijsten nu ook een stuk korter zijn geworden.