AaronYve schreef:@ joukje-04 Ik vind de taakstraf er goed en zou het liefst zien dat ze ergens terecht komt waar haar wordt uitgelegd hoe het wel moet en wat een dier nodig heeft. Soort verplichte cursus dierenwelzijn. Daarbij vind ik dat er een levenslange stok achter de deur moet zijn, daarmee bedoel ik geen celstraf maar bij herhaling een verbod op houden van dieren levenslang.
En zodra ze dieren aanschaft verplicht zijn om dit te melden bij de instanties, waardoor er controle blijft.
@ tasserd, zie hier mijn oplossing voor een stok achter de deur. Deze vrouw is niet in orde, of ze werkt weet ik niet. Van de buurt gehoord dat het niet een hele sociale vrouw is dus of het haar wat doet dat ze 2 maanden ze cel ingaat? Ze zal het toch voor de dieren moeten doen en niet omdat er kans is dat ze 2 maanden de cel in moet. lost totaal niks op, die stok zoals die nu wordt gebruikt.
Wat betreft dat niet-sociaal zijn: denk je niet dat het nog minder zal worden als je haar opsluit? Stel je voor: 24 uur per dag op 6 vierkante meter met een toiletpot en een matrasje. Je wordt echt gek, lees er maar boeken over. Dan hebben we het nog maar over 24 uur. Je hebt geen eigen omgeving, niet eens spullen van jezelf. Weggerukt uit je veilige omgeving.
Over die cursus: volgens mij mag de rechter dat niet opleggen als de officier van justitie dat niet heeft geëist
.