Gizeppie schreef:Tsja en daarom ben ik vegatrisch
Ilsaaaa schreef:Gizeppie schreef:Tsja en daarom ben ik vegatrisch
jupp ik ook
Jullie zijn planten?
[/flauw]Vegetarisch betekent dat je niet van vlees bent.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lifaya schreef:Ik ben niet vies van paardenvlees maar ik koop het zelden, puur omdat die kogelbiefstuk van de trouwe slager toch beter smaakt![]()
Betreft dat het gruwelijk is voor paarden omdat het vluchtdieren zijn, als ze geslacht worden zoals in NL, dan zie ik er geen gruwelijkheden aangaan heel snel en paard is weg voor die het weet
Teunelientje schreef:Ik ben opgegroeid met het slachten van onze "huisdieren" en ik moet zeggen, dat ik het heel zonde vind dat we door alle wetten omtrent het hele gebeuren (niet het slachten, maar het houden van, vervoer e.d.) deze mogelijkheid niet meer hebben.
Wij haalde elk half jaar 2 biggetjes weg bij een groot boeren bedrijf, ze kregen een naam, gaven ze lekker te eten, elke dag een wandeling, mee naar school voor spreekbeurten ik heb er zelfs als kleine meid ritjes op gemaakt en vervolgens brachten we ze samen naar de slacht..Heel veel mensen vinden dat zielig om te horen maar als ik dan 2 keer na denk eet ik veel liever het vlees van de "huisdieren" dan het vlees wat nu bij de winkels in de schappen ligt.
Misschien ligt dat ook aan de manier hoe je ermee groot gebracht bent geworden, maar als ik mocht kiezen at ik liever mijn biggetje Tarzan op..
Natuurlijk worden er veel te veel paarden en genoeg andere dieren geslacht op onjuiste manieren..maarja ik vraag me af of dat ooit zal veranderen als je het mij vraagt niet..natuurlijk zou ik het graag anders willen zien ik ben een grote dierenvriend maar wie ben ik

Teunelientje schreef:Ik ben opgegroeid met het slachten van onze "huisdieren" en ik moet zeggen, dat ik het heel zonde vind dat we door alle wetten omtrent het hele gebeuren (niet het slachten, maar het houden van, vervoer e.d.) deze mogelijkheid niet meer hebben.
Wij haalde elk half jaar 2 biggetjes weg bij een groot boeren bedrijf, ze kregen een naam, gaven ze lekker te eten, elke dag een wandeling, mee naar school voor spreekbeurten ik heb er zelfs als kleine meid ritjes op gemaakt en vervolgens brachten we ze samen naar de slacht en lagen ze even later op ons bord..Heel veel mensen vinden dat zielig om te horen maar als ik dan 2 keer na denk eet ik veel liever het vlees van de "huisdieren" dan het vlees wat nu bij de winkels in de schappen ligt.
Misschien ligt dat ook aan de manier hoe je ermee groot gebracht bent geworden, maar als ik mocht kiezen at ik liever mijn biggetje Tarzan op..
Natuurlijk worden er veel te veel paarden en genoeg andere dieren geslacht op onjuiste manieren..maarja ik vraag me af of dat ooit zal veranderen als je het mij vraagt niet..natuurlijk zou ik het graag anders willen zien ik ben een grote dierenvriend maar wie ben ik
xSlvna schreef:Teunelientje schreef:Ik ben opgegroeid met het slachten van onze "huisdieren" en ik moet zeggen, dat ik het heel zonde vind dat we door alle wetten omtrent het hele gebeuren (niet het slachten, maar het houden van, vervoer e.d.) deze mogelijkheid niet meer hebben.
Wij haalde elk half jaar 2 biggetjes weg bij een groot boeren bedrijf, ze kregen een naam, gaven ze lekker te eten, elke dag een wandeling, mee naar school voor spreekbeurten ik heb er zelfs als kleine meid ritjes op gemaakt en vervolgens brachten we ze samen naar de slacht en lagen ze even later op ons bord..Heel veel mensen vinden dat zielig om te horen maar als ik dan 2 keer na denk eet ik veel liever het vlees van de "huisdieren" dan het vlees wat nu bij de winkels in de schappen ligt.
Stel die wetten waren er niet... Schaap kopen, lam slachten in de keuken... Ja lekker joh, weet je hoeveel dieren dan alsnog een slechte dood kregen
xSlvna schreef:Teunelientje schreef:
Stel die wetten waren er niet... Schaap kopen, lam slachten in de keuken... Ja lekker joh, weet je hoeveel dieren dan alsnog een slechte dood kregen
EliseBrouwer schreef:Ze heeft het toch over het houden van het dier, waarna het slachten in een slachthuis gedaan wordt door gekwalificeerde slachters. Zie ik niks verkeerds aan, doen wij ook (schaap en rund (rund samen met veehouder) )
Inderdaad het slachten is altijd op een nette manier gebeurt en daar waren ook helemaal geen onzinnige regels aan verbonden. Ik weet alleen dat mijn ouders ermee gestopt zijn om dat alle wetten en regels omtrent het houden van zo een ongelofelijk gezeur werd dat het niet eens meer leuk was om te houden.
xSlvna schreef:Stel die wetten waren er niet... Schaap kopen, lam slachten in de keuken... Ja lekker joh, weet je hoeveel dieren dan alsnog een slechte dood kregen
tamary schreef:xSlvna schreef:Waarom is dit kinderachtig gedoe? Dieren verweg laten slachten? Snap ik echt niet. Bij mij in de stad is een slachthuis, lijkt me sterk dat daar vee uit het noorden van nederland word geslacht. Heb wel eens gekeken als geslacht werd, althans als het vee nog buiten in de rij stond, wat een rust, een voor een weer een koe minder maar geen gemep od. ook hoe ze binnen komen, oke weinig ruimte, maar niet overdreven weinig.
Snelheden liggen hier veel lager dan in bv Amerika waar de horror verhalen vandaan komen.
Net als voorbeeld nijkerk, daar worden misschien 10 paarden in 1 uur geschoten maar in Amerika ligt de snelheid op minstens 100 dieren per uur. Dan is er geen tijd om bloed weg te spuiten, dieren tot rust te krijgen en dus altijd stressvrij en in 1x goed te schieten.
44Myrthe44 schreef:Veel vee mag hier niet geslacht worden, maar in het buitenland, waar soepelere regels zijn, wel.