Twee paarden achtergelaten bij Duits asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re: Twee paarden achtergelaten bij Duits asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:14

volgens mij is de helft van de duitse paarden helemaal niet gechipt

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:58

Dat klop. Dit was ook geen plicht.

Paarden voor een bepaalt geboortejaar hebben geen chipplicht maar volstaat het brandmerk.

Ik moet er ook nog steeds eentje laten chippen, deze is ook (nog) niet aangemeld.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:49

Wel een beetje jammer dat iemand reageerd dat ze naar de slacht konden.. Een paard is ook een levend dier!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 01:05

Alexandra_ schreef:
Wel een beetje jammer dat iemand reageerd dat ze naar de slacht konden.. Een paard is ook een levend dier!

En dus.................? Is het 'sielugh' om ze te slachten, en ze vervolgens lekker op te eten? :')
Kippen, koeien, vissen, varkens, zijn ook allemaal dieren. En die smaken me toch wonderwel lekker :~
Een paardenbiefstukje, of paardenrookvlees op brood (nét wat zoeter dan runderrookvlees) smaakt mij persoonlijk ook wel :j

Ingrid_92 schreef:
Misschien niet eens geld meer om de paarden te laten chippen? Dan mogen ze niet geslacht worden, toch?

Klopt, is in NL wel zo, geen idee of dat in Duitsland ook zo is, maar lijkt me wel ja.
Even niet aan gedacht, aan de mogelijkheid van 'misschien niet gechipt'.... dan wordt slachten idd lastig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:24

Alexandra_ schreef:

ow boehoe...
kip, koe, varken, eend, lammetje, kalkoen zijn gelukkig geen levende dieren, kan ik die tenminste met een gerust hart opeten...
word een beetje moe af en toe van het gedrama rondom eventuele slacht van dieren...liever op correcte wijze geslacht en alle delen gebruikt dan allerlei andere scenario's
tuurlijk is het het fijnst als de paarden gewoon bij hun baas hadden gebleven en hun leventje hadden uitgedient bij die persoon...maar feit wil nu eenmaal dat je niet ieder paard kan laten rondlopen, iets met een overschot en dat er ook geen eindeloze voorraad ruimte en voeding voor al die dieren is.
zolang mensen een beetje doelloos blijven vermeerder, met en zonder papier zonder na te denken over de markt, zullen er gewoon paarden gaan hemelen en de worst in gaan. en wat mij betreft prima, zolang het stukje tot aan de slacht maar netjes gebeurt (goed leven) en het slachten netjes en respectvol gebeurt.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:34

Tja als je van je dier houd, misschien hoop je toch dat ze ergens anders nog een goed leven krijgen. Bij de slacht is dat in ieder geval niet meer nodig. Een dierenasiel neemt vaak ook de verantwoordelijk voor een goede nieuwe plek...

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:35

onley schreef:
volgens mij is de helft van de duitse paarden helemaal niet gechipt

voor paarden geboren voor 2009 ,bestaat geen chipplicht ;) alleen een paspoort is plicht

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:44

Wat is die schimmel mooi zeg,die mogen ze wel bij mij komen dumpen :j
Maar even serieus, wat mensen allemaal wel niet in hun hoofd halen!
Al is dit beter dan ze te laten verhongeren.
Maar ik zou ze nou niet direct naar de slacht brengen.
Die beestjes hebben(misschien,weet niet hoe oud ze zijn)
nog een heel leven voor zich! /3

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:18

Als die belasting doorzet dan zullen meer paarden dit overkomen. Hier is best onrust in het paardenwereldje. Voor veel mensen is dit gewoon teveel. Voor ons ook. Ben blij er twee verkocht te hebben maar nog altijd 2 staan die met pensioen zijn en om daar 2 x 700 euro belasting voor te betalen........ dat kost de mini op jaar basis nog niet eens als hij gezond is.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:55

hotchocolat schreef:
Hier gaan de paarden naar tijdelijke opvang (vrijwilligers) vanuit daar worden ze bemiddeld.

Vriendin heeft van de zomer twee gratenpakhuizen opgevangen (24 en rond de 30 jaar oud). Deze kwamen van een pensionstal. De eigenaar had geen stalgeld meer betaald en de paarden werden daarom niet meer gevoerd.

Paarden zijn nu opgeknapt en er wordt een nieuw baasje voor gezocht.

Dat is ook erg... Bij ons was altijd na een tijdje nog steeds niet betaald; slot op de stal tot er wel betaald wordt.. Jammer dat de paarden er de dupe van worden ipv de eigenaar...

De paarden naar het asiel, ook beetje apart maar inderdaad beter dan dat ze ergens verwaarloosd staan in een weitje....

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 08:19

Aartje schreef:
Pff.. moet niet gekker worden.. met de Europeesewetgeving zie ik het nog gebeuren dat we dit ook in Nederland gaan krijgen...

Vrees het ook...