Paard overleden door gladheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: Paard overleden door gladheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:15

op die foto's lijkt het gewoon een ijsbaan op dat asfalt..

ik durf echt niet met de paarden na buiten te gaan als er ijs op het erf ligt. ongeluk zit zo snel in een hoekje.. eerst kilo;s zout en dan nog alleen de paarden zonder beslag en die rustig zijn.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:16

sadekeshia schreef:
gelukkig was het paardje al oud dan.
maar nog steeds heel erg sneu natuurlijk :(

Hoezo gelukkig?

Ik vind het ook een vreemd verhaal.. Ik ben benieuwd of er nog verduidelijking komt..

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:18

Miracle_ schreef:
sadekeshia schreef:
gelukkig was het paardje al oud dan.
maar nog steeds heel erg sneu natuurlijk :(

Hoezo gelukkig?

Ik vind het ook een vreemd verhaal.. Ik ben benieuwd of er nog verduidelijking komt..

nouja gelukkig, omdat het paard is ingeslapen.
liever een 24 jarig paard ingeslapen dan een 4 jarige, toch?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:23

Het was ook een ijsbaan op dit asfalt, ik woon er dichtbij en ben de vrijdag ervoor er geweest en toen was het al glad. Ik snap werkelijk waar niet dat een goed denkende paardeneigenaar daar met zijn/haar paard overheen gegaan is. Ontzettend sneu voor het paard, heel dom van de eigenaar.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:28

Dit had voorkomen kunnen worden :(
In deze condities ga je niet met een paard de weg op (ook niet met een trailer) en al helemaal niet als ze op ijzers staan.
Dan maar een keertje niet rijden of wat gedaan moet worden uitstellen.
Als het zo spekglad is ga ik alleen de weg op als ik naar een kliniek moet en dan nog alleen als ik veilig kan laden en lossen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:28

smurffie schreef:
Het was ook een ijsbaan op dit asfalt, ik woon er dichtbij en ben de vrijdag ervoor er geweest en toen was het al glad. Ik snap werkelijk waar niet dat een goed denkende paardeneigenaar daar met zijn/haar paard overheen gegaan is. Ontzettend sneu voor het paard, heel dom van de eigenaar.

harde les voor de eigenaar. rottig ongeluk.

hoewel veel van die nieuwsberichten worden zo vaak verkeerd geschreven .

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:33

Wat doet een paard op een spekgladde parkeerplaats???? Wel een vreselijk verlies natuurlijk... zielig...

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:37

Kort door de bocht dit! Ik werk 2straten verder en daar rijden veel auto's dus dit was goed gestrooid eb helemaal geen ijsbaan! Baasje was super zuinig op haar paard hoorde ik, een ongeluk kan iedereen overkomen. mijn merrie glijdt uberhaupt op asfalt ivm haar ijzers. wie weet schrok het paard en gleed ie gewoon uit. graag niet oordelen, baasje heeft al verdriet genoeg...

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:38

ik snap ook niet wat de eigenaar van plan was in deze weersomstandigheden met het paard.
verder denk ik ook dat dit ongeluk voorkomen had kunnen worden.

eigenlijk hoop ik dat de eigenaar van het paard een bokker is zodat zij haar verhaal uit eerste hand kan vertellen voor er nog meer speculaties uitgesproken worden.

sterkte voor de eigenaar! rust zacht voor het paard!

Appaloosa79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:58

Weet iemand misschien welk paard het is?
Lijkt Greellen?

Vreselijk dat dit gebeurt is! ;(
Afbeelding

dickyliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:57

Stertke,,,

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:05

sadekeshia schreef:
nouja gelukkig, omdat het paard is ingeslapen.
liever een 24 jarig paard ingeslapen dan een 4 jarige, toch?

Nou, liever allebei niet eigenlijk..

Ik zou mijn 20 jarige niet (liever) afgeven voor een (of mijn) 4 jarige hoor ;)

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:13

Zou er niet aan moeten denken dat mijn paard dat zou gebeuren, goed opletten met gladheid dus!

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:20

Op de foto's ziet het er ook erg heftig uit. Het is daar echt 1 grote ijsbaan dus ik begrijp niet zo goed wat de eigenaar daar met haar paard deed. Toch ontzettend treurig dat de eigenaar te veel risico heeft gelopen waardoor het paard kwam te overlijden. Ze zal zich ontzettend rot voelen, maar ik wens haar ontzettend veel sterkte.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:25

Arm dier, wat een treurig bericht.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:10

Muppett schreef:
Kort door de bocht dit! Ik werk 2straten verder en daar rijden veel auto's dus dit was goed gestrooid eb helemaal geen ijsbaan! Baasje was super zuinig op haar paard hoorde ik, een ongeluk kan iedereen overkomen. mijn merrie glijdt uberhaupt op asfalt ivm haar ijzers. wie weet schrok het paard en gleed ie gewoon uit. graag niet oordelen, baasje heeft al verdriet genoeg...

De avond ervoor ben ik hier geweest (zelf dus) en was het een ijsbaan. Dus ik oordeel wel ja ;) lang niet het hele terrein was gestrooit. Echt een harde les om hier met je paard te willen wandelen.

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:17

Wat een naar ongeluk.
Sterkte aan de eigenaren!

Nou op de foto's is het daar behoorlijk dooi, maar misschien beter om er geen discussie over te maken, het is nu toch gebeurd en we weten niet precies wat de rede was en hoe het allemaal is gegaan.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:22

Beetje makkelijk praten hebben sommige mensen hier. Laat jij je paard dan dagen staan met sneeuw waar die staat? Zelfs het stuk tussen wei en stal kan al glad zijn en kan zoiets gebeuren. Dat het zo is gelopen en dat het dier is ingeslapen is natuurlijk wel heel triest.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:25

Wat een afschuwelijk triest verhaal zeg... Drama voor paard en mens. Eigenaar had vast een reden om te zijn waar ze was, en dit is gewoon een worst-case-scenario in alle aspecten mogelijk.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:26

Die parkeerplaats is geloof ik ook het stuk tussen de manege en de wei, want de weilanden zijn stukken duin. Triest...

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:26

Marga schreef:
....
Twee politieauto's, twee brandweerauto's, een zeehondenambulance, tractor en afgevaardigden van de gemeente waren snel ter plaatsen. Nadat het paard een riem was omgedaan, werd het vervolgens middels de takelwagen van de brandweer op haar benen gezet. Vervolgens zakte het dier echter weer snel door haar hoeven. Een tweede poging had meer succes. Wankel op de benen begonnen de ruiters en hulpverleners massaal het verkleumde paard warm te masseren. Elkaar motivaties toeroepend leek het uitgeputte paard door de vele warme handen iets op te knappen.

Een zeehondenambulance voor een paard? Ben ik de enige die dit raar vind of heeft dit een reden :+

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:29

Ah gosh, vreselijk dit. Zowel mensen als dieren moeten oplettend zijn met dit type weer. Je vergist je zo enorm snel in gladheid. Sterkte voor de eigenaar en betrokkenen. Vreselijk beeld die foto's, arm dier!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:34

saskiakefie nee hoor mijn paard komt lekker buiten, wij leggen nepgras matten naar de paddock en bak die voor de paarden sneeuw en ijsvrij gemaakt worden, ik heb alleen geen haar op mijn hoofd die erover denkt om met mijn paard op een dag als zaterdag over openbare weg te gaan lopen, wij blijven op eigen terrein.

Zo zoals ik de foto's zie was de bedoeling denk ik om naar het strand te komen. Helaas moeten ze hiervoor de parkeerplaats over steken. Maar dat is inderdaad gissen en weten alleen de betrokkenen.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:38

smurffie schreef:
Muppett schreef:

De avond ervoor ben ik hier geweest (zelf dus) en was het een ijsbaan. Dus ik oordeel wel ja ;) lang niet het hele terrein was gestrooit. Echt een harde les om hier met je paard te willen wandelen.

Wat een puberale reactie... beetje gebrek aan mededogen en inlevingsvermogen. het is jouw woord tegen het mijne. overdag was het daar anders dan de avond ervoor!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:44

Is maar hoe je het ziet, ik vond jou reactie erg apart als ik uit 1e hand aangeef dat het er weldegelijk glad was.
Verder gebied jij om niet te oordelen, maar geef ik dus duidelijk aan waarom ik hier wel een oordeel over geef en kan geven.
Ik weet niet wie er dan puberaal reageert om te komen met jou woord tegen het mijne, ik heb zelf op deze parkeerplaats ervaren dat het glad was zoals het er heel vaak is, gezien de parkeerplaats zo groot is dat het nooit helemaal gestrooid wordt. Maar dat doet voor dit ongeluk niks ter zaken. Blijft erg rot voor de eigenaar.