Leuk initiatief iig!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mootje1980 schreef:Leuk! Ben benieuwd. Op mijn arab zit ook een behoorlijke kickstart dus er zijn zeker Arabieren die goed zijn voor de korte afstand sprint. Maar diep in mijn hart ben ik voor de hardloper. Iemand die ondanks een handicap toch dergelijke uitdagingen aan durft te gaan en zo aandacht vraag voor invalide sporters in het algemeen verdient alle respect!
Met een voorsprong en paard had een slechte start, filmpje kwam voorbij in het RTL nieuws. 

kyrkelover schreef:Voor je zegt helemaal geen zwepen meer leer alstjeblieft waar het allemaal voor gebruikt wordt, en leer wat over de zwepen die wij gebruiken.
er zit een sort cushing laag op waardoor het eigenlijk helemaal geen zeer doet.
We slaan zelfs elkaar er mee voor de grap(niet onder het rijden) en het doet niet eens echt zeer om je eerlijk waar te wezen.
Wij hebben geen benen om te sturen en dingen duidelijk te maken en we gebruiken ze dus ook als een hulpmiddels zoald bij het dameszadel rijden, en om ze door te laten gan want harder gaan ze niet door een zweep.

Sonja schreef:Mens won met afstand.
En de jockey moet zich diep, diep, diep schamen voor zijn rijstijl. Bah! Hij heeft dat dier naar de finish geslagen
Als dat 'show' is.... Dan is het toch geen wonder dat er steeds meer kritiek komt op paarden'sport'...