Na zwaar ongeluk met paardenkoets wil PETA een verbod

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Na zwaar ongeluk met paardenkoets wil PETA een verbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:43

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:45

Ik denk dat ik nu mijn goudvissen ook maar in de IJssel moet vrijlaten.. Z'n aquarium hoort ook niet.

Misschien moet er meer gelet worden op de lokacatie waar men ritjes maakt. Paard blijft een vluchtdier dus...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:06

Susie1992 schreef:
Ik denk dat ik nu mijn goudvissen ook maar in de IJssel moet vrijlaten.. Z'n aquarium hoort ook niet.

Misschien moet er meer gelet worden op de lokacatie waar men ritjes maakt. Paard blijft een vluchtdier dus...

Ik zou de zee doen... :DD

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:36

Was het nou niet zo dat wij mensen van heueueueueueueueueul vroeger uit jagers waren en voornamelijk knollen, bessen en vlees aten?

En PETA wil toch dat we dieren niet meer doden voor eten en andere gebruiksartikelen?

Maar het is toch van oudsher onze natuur? Brood eten is dus tegennatuurlijk, dus allemaal meer vlees eten, want dat is natuurlijk. En als iets tegennatuurlijk is volgens PETA, moeten we dat niet meer doen. Ik nu niet meer snap...

grapje natuurlijk

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:38

Ik snap PETA ook niet hoor. Rare beweging imo

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:38

Vanillia schreef:
Goed ik twijfelde al aan de geloofwaardigheid van PETA na het hele Totilas verhaal, maar dit is imo toch wel weer een nieuw dieptepunt _O-

Gheheheh idd :') . Niet serieus te nemen, zo'n organisatie :') .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:39

Zó onredelijk is het niet om dit risico te willen beperken en als een paard een vluchtdier zou zijn moet het eigenlijk heel de openbare ruimte verboden worden.

Het is gelukkig geen vluchtdier en kan goed opgeleid worden om vluchtgedrág niet reflexmatig te vertonen.

Bij een ingespannen paard is dat iets complexer omdat dit dier door een kar ´achtervolgd´ wordt.
In het dorp hier is het paard daarom tijdens feesten niet overal meer toegstaan en moeten binnen de hele bebouwde kom een meerderjarige koetsier en bijrijder op de bok zitten.
Dit laatste lijkt mij een goede bepaleing ook mbt het onderwerp, eventueel aangevuld met de bepaling dat op het fessterrein de bijrijder het paard te voet naast het hoofstel moet begeleiden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:45

Peta is wel bezig hé :') Eerst Totilas, en nu dan maar koetsen gaan verbieden?!
Paardensport is bezig zijn met dieren, en dat brengt altijd wel een risico met zich mee. Gaan ze hierna dan de spring en dressuurwedstrijden afschaffen, over metershoge balken springen is ook niet natuurlijk..

Laat Peta zich lekker bezig houden met belangrijkere zaken zeg.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:05

Wel lastig dat ze dan ook de slachthuizen afschaffen want waar moeten al die koetspaarden én Totilas dan naartoe? ;)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:20

horseyfries schreef:
Wel lastig dat ze dan ook de slachthuizen afschaffen want waar moeten al die koetspaarden én Totilas dan naartoe? ;)

Terug de natuur in. En de ruimte daarvoor moet worden gemaakt door het uitdunnen van de menselijke wereldbevolking.

Een punt hebben ze wel. Maar ja, dan kunnen we de hele paardenwereld opdoeken en dat wil ik niet. Niemand hier denk ik, anders zat je hier niet...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:21

musiqolog schreef:
horseyfries schreef:

Terug de natuur in. En de ruimte daarvoor moet worden gemaakt door het uitdunnen van de menselijke wereldbevolking.

Een punt hebben ze wel. Maar ja, dan kunnen we de hele paardenwereld opdoeken en dat wil ik niet. Niemand hier denk ik, anders zat je hier niet...

Die paardenslachthuizen worden nu toch niet gebruikt, kunnen ze daar aan de lopende band mensjes gaan opruimen. De PETA mensjes gaan natuurlijk als vrijwilliger voorop :P

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:28

Ik heb een beetje mn zakken vol van die PETA figuren....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:31

Knijp dan eens goed hard in je zakken als je wilt? ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:50

Maar als ze daar mensen gaan opruimen, waar moeten ze dan de honden en katten uit hun asiel af laten maken? Vragen, vragen, vragen...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:33

Ik word een beetje moe van PETA en Wakker Dier. Ze lijken nergens over na te denken, 't is prima dat ze zich ergens voor in willen zetten maar de manier waarop, daar mag wel eens wat meer denkwerk in gaan zitten. Raar om te zeggen dat het niet natuurlijk is voor een paard, ik meen toch dat er met hoe het paard nu gebruikt wordt, nog weinig natuurlijks is.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:33

Alsof het zo natuurlijk is om zwerfhonden en katten af te maken!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:04

Karl66 schreef:
Maar als ze daar mensen gaan opruimen, waar moeten ze dan de honden en katten uit hun asiel af laten maken? Vragen, vragen, vragen...

Niet. Gewoon vrijlaten in al die nieuwe natuur. Gaan ze vanzelf wel jagen.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:18

PETA en wakker dier moet je niet over 1 kam scheren. Ik vond de radio spotjes over de plofkippen werkelijk GENIAAL!

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:23

Hoe kan het dat PETA zo machtig is dat ze van alles voor elkaar krijgen? Het is bijna eng! Auto's veroorzaken trouwens veel meer ongelukken dan koetsen en alcohol maakt van sommige mensen wilde beesten. Kan PETA daar niet wat aan gaan doen? Dan zijn ze in ieder geval voorlopig ergens anders druk mee. Als wij paarden niet meer kunnen gebruiken, dan komen we ze straks nog tegen in de dierentuin en verder niet!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:10

Piloetje schreef:
PETA en wakker dier moet je niet over 1 kam scheren. Ik vond de radio spotjes over de plofkippen werkelijk GENIAAL!

Ik vond die opmerkingen van de C1000 op kosten jagen zodat ze daardoor denken dat ze maar biologisch vlees moeten verkopen ook werkelijk geniaal. Wakker Dier met z'n domme guerilla-acties kan wat mij betreft echt het dak op.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:51

Zinzi_jewel schreef:
Het hoort niet tot de natuur . Nog even en we mogen niet meer op de rug gaan zitten .
Geloof dat ik een bovenstaande bokker volg . Deken af , wei open en vertrekken knollen .. zoek het maar uit .
Dat is natuur .

Veiligheid is belangrijk om die reden de koetsen tochten verbieden oké . Maar omdat het tegen de natuur is .
Peta , is weer goed bezig .
Heb soms echt het idee dat ze enkel belangstelling willen . Er is ander vreselijk dierenleed . Dat ze daar eens harder mee aande gang gaan .

Dat is dus precies wat peta wil (en stiekem de echte fanatiekelingen bij de partij voor de dieren hier); het liefst zou peta zien dat we idd al onze dieren( dus ook honden/katten etc) weer 'vrij' laten in de natuur. Want ja das ook zo realistisch gedacht |o

ontopic: vind het wel weer een goed idee om koetsen bij echt drukke evenementen te verbieden. Maar een algeheel verbod; wat een onzin zeg. Vind het dan ook voor de menliefhebbers in Rothenburg dan ook zeer triest dat ze daar dit verbod er door gekregen hebben. Hoop voor de liefhebbers in de gemeente waar ze nu bezig zijn dat het ze niet een tweede keer lukt

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:29

horseyfries schreef:

Die kunnen toch naar Spanje daar verhongeren de paarden nu ;)
Als alle paarden worden los gelaten, dan krijgen we hetzelfde probleem als in Amerika waar ze een overschot hebben aan wilde paarden en zonder slachthuizen en dan kunnen ze ook niet meer worden verkocht aan mensen wat moeten al die dieren dan?

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:46

Ik ben voor een deel mee eens met PETA. Het is puur voor de vermaak van de mens, om in een rijtuig met paard rond te rijden. Paard doe je er geen plezier mee als het uren moet lopen in de drukte en meestal het zelfde rondje.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:47

sportfokker schreef:
Hoe kan het dat PETA zo machtig is dat ze van alles voor elkaar krijgen? Het is bijna eng! Auto's veroorzaken trouwens veel meer ongelukken dan koetsen en alcohol maakt van sommige mensen wilde beesten. Kan PETA daar niet wat aan gaan doen? Dan zijn ze in ieder geval voorlopig ergens anders druk mee. Als wij paarden niet meer kunnen gebruiken, dan komen we ze straks nog tegen in de dierentuin en verder niet!

Dat vind ik dus ook zo eng. Dat ze het gewoon voor elkaar krijgen dat er blijkbaar in Rothenburg helemaal niet meer gemend mag worden... Echt heel eng!!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:52

•••Dat is dus precies wat peta wil (en stiekem de echte fanatiekelingen bij de partij voor de dieren hier); het liefst zou peta zien dat we idd al onze dieren( dus ook honden/katten etc) weer 'vrij' laten in de natuur. Want ja das ook zo realistisch gedacht•••

Ik ben voor! Zolang ze mij dan ook maar vrij laten! ;)