KNHS vraagt aandacht voor respect en een veilig sportklimaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:28

Denk dat bij hippische wedstrijden mensen zich eerder geneigd voelen zich op hun paard af te reageren dan op de jury.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:29

Anne_GTI schreef:
Abiola schreef:
En bij de grote groep die buitenlanders per definitie uit schijnt te willen sluiten...

Is dat een grote groep? Of is dat een grote groep die achter een grote schreeuwerd aanloopt maar prima met hun Turkse/Marrokaanse/Verwegnistaanse collega/buurman overweg kunnen maar alleen de groep generaliseren omdat een ander de schuld geven altijd veel makkelijker is dan de schuld bij jezelf zoeken?

Nee, maar hoeveel ouders van die kinderen zie jij bij het sportveld? Een heleboel van 'die groep' jongeren gaat alleen naar de sport en worden niet gecorrigeerd.
Ze noemen die culturen niet voor niets een 'struisvogel cultuur' van kop in het zand en dan is er niets aan de hand...

Het is niet goed om ze allemaal over 1 kam te scheren, maar ontkennen dat er toch wel een probleem is is ook niet juist :n

Ik ken zelf ook genoeg uitzonderingen dus ja het kan wel anders. Maar feit blijft dat ze vaak uit grote gezinnen komen en er niet genoeg aandacht voor ze is om bij te sturen wanneer dat nodig is...

Daarbij wordt er zeker bij voetbal veel te veel getolereerd. Als je alleen al de ouders van de kleine fjes hoort schelden soms, dat vind ik echt niet normaal. En dat zijn dan vaak de autochtone nederlanders waar je plaatsvervangende schaamte van krijgt.

Ik vond Balkenende echt vreselijk, maar hij heeft toch wel een punt gehad met de vervaging van normen en waarden...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:32

NathalietjeB schreef:
t feit is ook dat de grote namen zoals ajax etc ook aggressief zijn qua schreeuwen, slaan etc tegen de scheids enkel werd er gevraagd of hun geen agressie konden tonen tijdens t voetballen, aangezien ze een voorbeeld functie hebben.... Maar nee dat kon niet want agressie hoort bij t voetbal dat is toch bullshit

Kan ook anders, laten ze allemaal eens die film Koning Jari gaan bekijken. 1 (!) onterechte rode kaart in een lange voetbalcarriere.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:41

Malibu schreef:
Nee, maar hoeveel ouders van die kinderen zie jij bij het sportveld? Een heleboel van 'die groep' jongeren gaat alleen naar de sport en worden niet gecorrigeerd.
Ze noemen die culturen niet voor niets een 'struisvogel cultuur' van kop in het zand en dan is er niets aan de hand...

Het is niet goed om ze allemaal over 1 kam te scheren, maar ontkennen dat er toch wel een probleem is is ook niet juist :n

Ik ken zelf ook genoeg uitzonderingen dus ja het kan wel anders. Maar feit blijft dat ze vaak uit grote gezinnen komen en er niet genoeg aandacht voor ze is om bij te sturen wanneer dat nodig is...

Daarbij wordt er zeker bij voetbal veel te veel getolereerd. Als je alleen al de ouders van de kleine fjes hoort schelden soms, dat vind ik echt niet normaal. En dat zijn dan vaak de autochtone nederlanders waar je plaatsvervangende schaamte van krijgt.

Ik vond Balkenende echt vreselijk, maar hij heeft toch wel een punt gehad met de vervaging van normen en waarden...

Jij baseert jouw conclusies ook op aannames. En als jij de ouders van die kleine f-jes hoort schreeuwen, zeg je daar op een humorvolle manier iets van of laat je ze schreeuwen en ga je je ongenoegen vervolgens op een paardenforum uiten?
Aanspreken is moeilijk en verhalen in de media van zinloos geweld zorgen ervoor dat mensen dat steeds minder durven. Ik vind dat een hele kwalijke zaak. Juist kinderen kan je binnen je eigen invloedsfeer heel goed beïnvloeden. Spreek duidelijke regels af die bij jou thuis of bij jouw sportclub gelden. Laat ze die zelf opstellen bij de sportclub en stuur alleen bij. Dan krijg je regels die niet opgelegd zijn waar ze zich ook veel makkelijker aan kunnen houden omdat het hun eigen regels zijn. Laat ze ook de straf erbij verzinnen bij overtreding van de regels.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:44

Iedereen is geschokt door het overlijden van die 41 jarige grensrechter, vader van jonge kinderen echtgenoot van een moeder die nu alleenstaand is.

Het interview van die Jakhals was schokkend, maar die kinderen zijn ook van slag en willen dus stoer doen voor de camera.
Binnen het jeugdvoetbal zijn ook een paar zenuwen blootgelegd, ouders die aan de kant de boel staan op te hitsen, grensrechters door de thuisclub geleverd wiens eigen zonen in het veld staan.
Volwassenen zijn net zo schuldig en wellicht is het waar dat jongens van Marokkaanse afkomst die juist bij het voetballen gehaald zijn om van de straat weg te zijn, wat sneller over hun grens gaan dan kinderen die wat strikter opgevoed zijn.
Dat zijn zaken waar men nu nog beter naar moet kijken dan dat men al deed.

Het is zo makkelijk om met vingertjes te wijzen van dat zullen de Marokkaantjes wel weer zijn (2 van de 3 de ander is een Antilliaan meen ik) zonder de achtergrond te kennen.
En zoals ook al in de pers gezegd onze voetballende miljonairs laten zich voortdurend met weinig respect uit over scheids en grensrechters, zij zijn een rolmodel voor zulke jongens

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:49

Malibu schreef:

Ik kom zelf ook uit Amsterdam en ben heel wat jaren op het voetbalveld geweest. En ik heb ook heel veel niet westerse allochtone ouders daar gezien, gezellig naar hun zoon kijken en de club helpen.

Tuig mag je gewoon aanpakken, maar omdat er zoveel mensen blijkbaar niet kunnen relativeren, of gewoon racistisch zijn, krijgen nu alle niet westerse allochtonen een slechte naam, en daar wil ik best tegen strijden, want dat is gewoon niet eerlijk.

Bernoe

Re: KNHS vraagt aandacht voor respect en een veilig sportklimaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 07:02

Tjonge wat een ophef overbuitenlanders ja/nee.
Je moet gewoon normaal doen en elkaar met respect behandelen of je nou fries brabo achterhoeker amsterdammer marokkaan turk indiaan chinees of wat dan ook bent.
Dat van de grensrechter kan echt niet en daar zullen we het met zn allen toch wel over eens zijn.
Het is jammer dat mensen elkaar niet meer aan durven spreken op elkaars gedrag (begrijpbaar want voor dat je het weet ben jij degene die klappen krijgt.....)

lilykoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 07:20

Ariebren schreef:
Eén voordeel van de paardensport.
Ik heb nog nooit een Marokaan op, of naast een paard gezien.

Misschien zijn er wel verstandige oudere Marokanen.

Maar die opgefokte ventjes, eigenlijk nog pubertjes, die zie je niet.

Ik ben geschokt...... je mag op bokt geen topic starten over poepen maar dit mag hier gewoon staan??

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 07:28

Ariebren schreef:

Misschien zijn er wel verstandige oudere Marokanen.

Maar die opgefokte ventjes, eigenlijk nog pubertjes, die zie je niet.

Nou iedereen geschockt, maar gelijk heb je..

Die uitspraak van Wilders kan ik me ook in vinden, dit is geen voetbal probleem maar een marokanen kwestie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 08:22

Anne_GTI schreef:
Ariebren, je bedoelde het vast wel goed maar het kwam beroerd je strot uit. Maar paardrijdende allochtonen zijn er plenty. Dat jij ze niet ziet komt omdat ze volledig aangepast zijn en zich niet onderscheidend gedragen zoals dit onaangepaste rottuig die notabene kickboxlessen gaat volgen om bij de voetbal toe te gaan passen. Die school waar ze vandaag van de Jakhalzen waren zaten er nog veel meer met zo'n verrotte instelling. Tel daarbij op een directeur die vindt dat het van die leuke kinderen zijn.... DAAR zit het probleem.

Juist en dat is nu dus het probleem IN de samenleving EN van de samenleving! En daar moet nu eens na al die jaren een beleid in komen! En aangezien dat verrotte tuig ook ouders hebben en dat tuig nog steeds minderjarig is, de ouders hierin verantwoordelijk gaan stellen ,dus niet alleen materieel wat al gebeurd maar ook opvoedkundig, dat ouders een verantwoording dienen af te leggen in het grootbrengen van hun kroost en da criminel gedrag dus ook een weerslag naar boven toe behoord te hebben, dus als familie in een traject knikkeren, want wat je niet weet en niet leert, kan je ook niet beleven.....

Dan die gasten een taak in de samenleving geven die hun met tranen en tuiten naar huis laat gaan, laat ze maar een zorgtaak geven in een instelling met zwaar gehandicapten! Of in een wooneenheid met zeer moeilijk opvoedbare kinderen, alles onder supervisie...die hulpverleners kunnen een andje extra in het zware werk handig gebruiken....

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:01

nou respect is er niet altijd hoor voor de vrijwillergers.. bij paardrijden. Ik was een keer parkeerwachter en ik werd gwn op een haar na aangereden omdat ze 2 meter dichterbij wouden staan. :s
met de discusie ga ik niet mee :p

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:30

lieveli schreef:
Denk dat bij hippische wedstrijden mensen zich eerder geneigd voelen zich op hun paard af te reageren dan op de jury.

dat denk ik idd helaas ook.. Of op hun ouders als ze nog wat jonger zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:33

Ariebren schreef:

Deze opmerking geeft alweer aan waarom er stil moet worden gestaan bij respect voor elkaar....dat komt namelijk van twee kanten.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:24

Geweld en agressie komen net zo goed in de paardensport voor.

Kinderen en vooral niet te vergeten hun ouders, belagen vrijwilligers, juryleden e.d. regelmatig.
En ook paarden en pony's ontkomen niet aan agressief gedrag van hun ruiters(tjes) of wederom ouders.

Lees de uitspraken van de tuchtcomissie maar eens regelmatig.
Heel goed dus dat de KNHS er aandacht aan besteedt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:26

shan schreef:
Geweld en agressie komen net zo goed in de paardensport voor.

Kinderen en vooral niet te vergeten hun ouders, belagen vrijwilligers, juryleden e.d. regelmatig.
En ook paarden en pony's ontkomen niet aan agressief gedrag van hun ruiters(tjes) of wederom ouders.

Lees de uitspraken van de tuchtcomissie maar eens regelmatig.
Heel goed dus dat de KNHS er aandacht aan besteedt.

Niet alleen de KNHS hoor, ik hoor meer andere sportclubs die ook hun maatregelen nemen wat betreft herdenken.

Tamara_Macy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:03

Valt wel op dat "racisten" hier niet eens fatsoenlijk Marokkaan kunnen spellen maar dat terzijde.

In de media hoor je NOOIT iets positiefs. Over geen een ras niet. Er zijn gelukkig heel veel goede Marokkanen en andere mensen met buitenlands achtergrond. Maar daar hoor je niets over. Denk daar maar eens over na voordat je je zo uit in het openbaar over een Marokkaan.

Feit blijft dat het verschrikkelijk is wat er gebeurd is met deze vader, echtgenoot en grensrechter! En als je even verder kijkt dan je neus lang is worden er elke dag (!!) zware mishandelingen gepleegt. Jongen van 16 uit Etten-Leur half doodgeschopt op het schoolplein door koters van 14 en 15 jaar.... Gebeurde op dezelfde dag.

Kijk naar jezelf en blijf bij jezelf. Teveel mensen met een super kort lontje

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:25

Anne_GTI schreef:
[Ik vind het een goede zaak dat ook de KNHS hier aandacht aan schenkt. Sport moet plezier geven voor iedereen. In competitiesporten weet je dat je kan verliezen. Leer een goede verliezer te zijn. Daar kan de KNHS een steentje aan bijdragen, de ouders, de kinderen onderling en ieder ander die actief is in de sport. Een goede verliezer is voor mij iemand die erkent dat een ander die dag beter was en gaat de oorzaak van zijn verlies bij zichzelf zoeken en nog harder trainen en oefenen om de volgende keer wel als winnaar uit de strijd te komen. Want verliezen is balen maar elke week winnen redt helaas niemand.

Hoe vaak lees je hier op Bokt wel niet dat de jury het niet goed heeft gedaan? Dat is wel niet gewelddadig, maar het is ook geen sportief gedrag. Dus we moeten ook naar onszelf kijken!