Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anne_GTI schreef:Abiola schreef:En bij de grote groep die buitenlanders per definitie uit schijnt te willen sluiten...
Is dat een grote groep? Of is dat een grote groep die achter een grote schreeuwerd aanloopt maar prima met hun Turkse/Marrokaanse/Verwegnistaanse collega/buurman overweg kunnen maar alleen de groep generaliseren omdat een ander de schuld geven altijd veel makkelijker is dan de schuld bij jezelf zoeken?

NathalietjeB schreef:t feit is ook dat de grote namen zoals ajax etc ook aggressief zijn qua schreeuwen, slaan etc tegen de scheids enkel werd er gevraagd of hun geen agressie konden tonen tijdens t voetballen, aangezien ze een voorbeeld functie hebben.... Maar nee dat kon niet want agressie hoort bij t voetbal dat is toch bullshit

Malibu schreef:Nee, maar hoeveel ouders van die kinderen zie jij bij het sportveld? Een heleboel van 'die groep' jongeren gaat alleen naar de sport en worden niet gecorrigeerd.
Ze noemen die culturen niet voor niets een 'struisvogel cultuur' van kop in het zand en dan is er niets aan de hand...
Het is niet goed om ze allemaal over 1 kam te scheren, maar ontkennen dat er toch wel een probleem is is ook niet juist![]()
Ik ken zelf ook genoeg uitzonderingen dus ja het kan wel anders. Maar feit blijft dat ze vaak uit grote gezinnen komen en er niet genoeg aandacht voor ze is om bij te sturen wanneer dat nodig is...
Daarbij wordt er zeker bij voetbal veel te veel getolereerd. Als je alleen al de ouders van de kleine fjes hoort schelden soms, dat vind ik echt niet normaal. En dat zijn dan vaak de autochtone nederlanders waar je plaatsvervangende schaamte van krijgt.
Ik vond Balkenende echt vreselijk, maar hij heeft toch wel een punt gehad met de vervaging van normen en waarden...
Malibu schreef:Nee, maar hoeveel ouders van die kinderen zie jij bij het sportveld? Een heleboel van 'die groep' jongeren gaat alleen naar de sport en worden niet gecorrigeerd.
Ze noemen die culturen niet voor niets een 'struisvogel cultuur' van kop in het zand en dan is er niets aan de hand...
Het is niet goed om ze allemaal over 1 kam te scheren, maar ontkennen dat er toch wel een probleem is is ook niet juist![]()
Ik ken zelf ook genoeg uitzonderingen dus ja het kan wel anders. Maar feit blijft dat ze vaak uit grote gezinnen komen en er niet genoeg aandacht voor ze is om bij te sturen wanneer dat nodig is...
Daarbij wordt er zeker bij voetbal veel te veel getolereerd. Als je alleen al de ouders van de kleine fjes hoort schelden soms, dat vind ik echt niet normaal. En dat zijn dan vaak de autochtone nederlanders waar je plaatsvervangende schaamte van krijgt.
Ik vond Balkenende echt vreselijk, maar hij heeft toch wel een punt gehad met de vervaging van normen en waarden...
Ariebren schreef:Eén voordeel van de paardensport.
Ik heb nog nooit een Marokaan op, of naast een paard gezien.
Misschien zijn er wel verstandige oudere Marokanen.
Maar die opgefokte ventjes, eigenlijk nog pubertjes, die zie je niet.
Ariebren schreef:Eén voordeel van de paardensport.
Ik heb nog nooit een Marokaan op, of naast een paard gezien.
Misschien zijn er wel verstandige oudere Marokanen.
Maar die opgefokte ventjes, eigenlijk nog pubertjes, die zie je niet.
Anne_GTI schreef:Ariebren, je bedoelde het vast wel goed maar het kwam beroerd je strot uit. Maar paardrijdende allochtonen zijn er plenty. Dat jij ze niet ziet komt omdat ze volledig aangepast zijn en zich niet onderscheidend gedragen zoals dit onaangepaste rottuig die notabene kickboxlessen gaat volgen om bij de voetbal toe te gaan passen. Die school waar ze vandaag van de Jakhalzen waren zaten er nog veel meer met zo'n verrotte instelling. Tel daarbij op een directeur die vindt dat het van die leuke kinderen zijn.... DAAR zit het probleem.
shan schreef:Geweld en agressie komen net zo goed in de paardensport voor.
Kinderen en vooral niet te vergeten hun ouders, belagen vrijwilligers, juryleden e.d. regelmatig.
En ook paarden en pony's ontkomen niet aan agressief gedrag van hun ruiters(tjes) of wederom ouders.
Lees de uitspraken van de tuchtcomissie maar eens regelmatig.
Heel goed dus dat de KNHS er aandacht aan besteedt.
Anne_GTI schreef:[Ik vind het een goede zaak dat ook de KNHS hier aandacht aan schenkt. Sport moet plezier geven voor iedereen. In competitiesporten weet je dat je kan verliezen. Leer een goede verliezer te zijn. Daar kan de KNHS een steentje aan bijdragen, de ouders, de kinderen onderling en ieder ander die actief is in de sport. Een goede verliezer is voor mij iemand die erkent dat een ander die dag beter was en gaat de oorzaak van zijn verlies bij zichzelf zoeken en nog harder trainen en oefenen om de volgende keer wel als winnaar uit de strijd te komen. Want verliezen is balen maar elke week winnen redt helaas niemand.