saskiakefie schreef:Een paard is zo ontstaan en gemaakt om te overleven in het wild. Paarden kunnen hier prima tegen en als er gevaar is zullen ze vluchten en even later zijn ze het alweer vergeten, want het is 'normaal'. Het is NIET normaal om een paard 23/7 in een stal op te sluiten, dat is onnatuurlijk en tegen het instinct in. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen? Wellicht omdat je het niet wil? Omdat het een goed gevoel geeft om dit soort ernstige zaken goed te blijven praten? Tja als je het maar vaak genoeg tegen jezelf zegt ga je er zelf in geloven, maar gezond is het niet!
Njah, mensen leefden ook 'in de vrije natuur'. Maar omdat wij taal en werktuigen hebben ontwikkeld zijn we in staat geweest om het voor onszelf comfortabeler te maken door 'binnen' te perfectioneren. Als het zoveel fijner was in de vrije natuur hadden onze voorouders dat toch niet gedaan?
Als ik kijk naar mijn honden en paardjes; die kunnen kiezen: binnen of buiten. Meestal zijn ze binnen eerlijk gezegd; net als wij. Ik denk dat de paarden ook nog eens voor een verwarmd binnen zouden kiezen, maarja ze kunnen niet kiezen he.