Openbare aanklager rechercheert tegen Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:55

eenitraM schreef:
Totilas weet niet anders, hij doet dit al zijn hele leven. Plofkippen weten ook niet anders. Die maken niet anders mee. Melkkoeien idem. Zij weten niet anders. Blindebegeleidehond weet niet anders en doet niet anders.

Dus paard die paard wil zijn is een vette understatement. Hoe weet dat dier hoe het ook kan als ie het nog nooit heeft meegemaakt? Ja in zijn babyjaren, mogelijk. Op de wei. of niet. 24/7 in een grote groepsstal. Maar weet jij nog veel van je baby/peuterjaren?

Dit meen je toch niet serieus ?!

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:56

Ik vind dat ze de familie Rath moeten aanklagen omdat dit super paardje in de bloei van zijn leven amper nog wedstrijden rijdt...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:57

eenitraM schreef:
Totilas weet niet anders, hij doet dit al zijn hele leven. Plofkippen weten ook niet anders. Die maken niet anders mee. Melkkoeien idem. Zij weten niet anders. Blindebegeleidehond weet niet anders en doet niet anders.

Dus paard die paard wil zijn is een vette understatement. Hoe weet dat dier hoe het ook kan als ie het nog nooit heeft meegemaakt? Ja in zijn babyjaren, mogelijk. Op de wei. of niet. 24/7 in een grote groepsstal. Maar weet jij nog veel van je baby/peuterjaren?

Dit is wel een heel slecht excuses om dit soort dingen goed te praten. Wij weten dat het beter kan en hoort en dat is het gewoon ontzettend egoïstisch om een dier niet te geven wat het nodig heeft. Waarom denk je dat er allemaal stalgebreken voorkomen of anders stereotype gedrag, ook bij dieren die niet anders weten. Ook al weten ze niet anders, dat betekend niet dat ze gelukkig zijn en gelukkig gedrag vertonen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:57

sflj schreef:
eenitraM schreef:

Kinderen in Afrika weten niet anders, geloof mij! Ik heb het van dichtbij gezien. Apen in de apenkooi in de Arnhemse Zoo weten niet anders. Nijlpaden in het zwambad in Emmen weten niet anders. Ratten gehouden voor de lol thuis in een kooi, weten niet anders.

Moet ik ff doorgaan?

Die dierenbeschermingkul moet zich richten op het echte werk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:58

Sneu voor de betrokkenen, maar positief dat hier aandacht aan besteed wordt, wel interessant op zich!

Is toch ook enorm sneu als paarden geen paard meer kunnen zijn. Natuurlijk zal het dier wel tot in de puntjes verzorgd worden zodanig dat hij zijn werk goed kan doen, en natuurlijk zullen heel veel paarden het slechter hebben, maar ik vind het eerlijk gezegd super goed dat er eens een statement gemaakt wordt :)

Vraag me wel af in hoeverre ze een zaak hebben, gezien de half zachte wetgeving rondom paarden houden :P

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:00

saskiakefie schreef:
eenitraM schreef:

Dit is wel een heel slecht excuses om dit soort dingen goed te praten. Wij weten dat het beter kan en hoort en dat is het gewoon ontzettend egoïstisch om een dier niet te geven wat het nodig heeft. Waarom denk je dat er allemaal stalgebreken voorkomen of anders stereotype gedrag, ook bij dieren die niet anders weten. Ook al weten ze niet anders, dat betekend niet dat ze gelukkig zijn en gelukkig gedrag vertonen.

Wij weten beter? Zijn die wilde paarden gelukkig? Niet zeker van eten, geen onderdak, geen veiligheid, niets is zeker als wild paard zijnde. Maar is dat wat paarden willen? Wat willen paarden? Waar trek je de grens? Als ze niets anders kennen..

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:02

eenitraM schreef:
sflj schreef:

Kinderen in Afrika weten niet anders, geloof mij! Ik heb het van dichtbij gezien. Apen in de apenkooi in de Arnhemse Zoo weten niet anders. Nijlpaden in het zwambad in Emmen weten niet anders. Ratten gehouden voor de lol thuis in een kooi, weten niet anders.

Moet ik ff doorgaan?

Die dierenbeschermingkul moet zich richten op het echte werk.

Kinderen die jarenlang mishandeld worden, weten niet anders! Moet ik nog even doorgaan?

Het is bovenstaande domheid waarom er organisaties als Peta nodig zijn. Al maakt het voor veel mensen niet uit. Die willen het simpelweg niet snappen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Openbare aanklager rechercheert tegen Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:04

PETA... Die kan ik al heel lang niet meer serieus nemen. Zonde, wel :).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:05

sflj schreef:
Kinderen die jarenlang mishandeld worden, weten niet anders! Moet ik nog even doorgaan?

Het is bovenstaande domheid waarom er organisaties als Peta nodig zijn. Al maakt het voor veel mensen niet uit. Die willen het simpelweg niet snappen!

Daarom! Waar trek je de grens? Een paard met een te klein halster op die helemaal vergroeid is in zijn neus. DIE heeft aandacht nodig. Niet een miljoenenpaard. Ik bedoel: Miljoenen neerleggen voor het dier, maar daarna geen geld meer over hebben voor fatsoenlijk voedsel, dak boven zijn hoofd, geen geld meer voor een hoefsmid en zo nodig voor de VA? Lijkt me stug :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:07

eenitraM schreef:
Wij weten beter? Zijn die wilde paarden gelukkig? Niet zeker van eten, geen onderdak, geen veiligheid, niets is zeker als wild paard zijnde. Maar is dat wat paarden willen? Wat willen paarden? Waar trek je de grens? Als ze niets anders kennen..

Een paard is zo ontstaan en gemaakt om te overleven in het wild. Paarden kunnen hier prima tegen en als er gevaar is zullen ze vluchten en even later zijn ze het alweer vergeten, want het is 'normaal'. Het is NIET normaal om een paard 23/7 in een stal op te sluiten, dat is onnatuurlijk en tegen het instinct in. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen? Wellicht omdat je het niet wil? Omdat het een goed gevoel geeft om dit soort ernstige zaken goed te blijven praten? Tja als je het maar vaak genoeg tegen jezelf zegt ga je er zelf in geloven, maar gezond is het niet!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:09

saskiakefie schreef:
eenitraM schreef:

Een paard is zo ontstaan en gemaakt om te overleven in het wild. Paarden kunnen hier prima tegen en als er gevaar is zullen ze vluchten en even later zijn ze het alweer vergeten, want het is 'normaal'. Het is NIET normaal om een paard 23/7 in een stal op te sluiten, dat is onnatuurlijk en tegen het instinct in. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen? Wellicht omdat je het niet wil? Omdat het een goed gevoel geeft om dit soort ernstige zaken goed te blijven praten? Tja als je het maar vaak genoeg tegen jezelf zegt ga je er zelf in geloven, maar gezond is het niet!

Wie zegt dat Tot 23/7 op stal staat? :')

saskiakefie

Re: Openbare aanklager rechercheert tegen Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:11

Haha ik dacht al dat je daarop zou inhaken. :') Het gaat erom dat ze teveel op stal staan... BIJVOORBEELD

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:13

saskiakefie schreef:
Haha ik dacht al dat je daarop zou inhaken. :') Het gaat erom dat ze teveel op stal staan... BIJVOORBEELD

Maar clickertraining met een kat of konijn is toch ook tegen de natuur em instinct in? :o?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:14

saskiakefie schreef:

en geen tijd voor zich zelf hebben om lekker te rennen en te ontspannen,met een maatje waar hij zich eens lekker mee kan kroelen.nee want stel je voor er komt iets aan dat paard.stappen aan de hand vind ik geen ontspanning voor een paard.ook een paard moet kunnen afschakelen van wat hij net heeft moeten doen voor ons

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:15

eenitraM schreef:
saskiakefie schreef:

Maar clickertraining met een kat of konijn is toch ook tegen de natuur em instinct in? :o?

doe je dat dan 24/7 of 24/6 nee dat is net als de training die toot onder het zadel heeft.en er zijn wel meer dingen tgen de natuur in maar ook een bees heeft rust en tijd om te ontspannen nodig

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:17

keona schreef:

doe je dat dan 24/7 of 24/6 nee dat is net als de training die toot onder het zadel heeft.en er zijn wel meer dingen tgen de natuur in maar ook een bees heeft rust en tijd om te ontspannen nodig[/quote]

Hoe weet jij dat hij geen ontspanning krijgt? Hoe weet jij dat die naast training alleen maar op stal staat?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:18

volgens mij staan zeker meer dan de helft van de paarden van Bokt eigenaren ook de hele dag in een stal te stinken.Zeer in dit jaargetijde.Daar heeft PETA ook nog werk aan dan :D
Ik zou ook wel uitkijken een paard van 15 miljoen euro in een baggerweiland me sneeuw los te laten.
De waardevolle paarden komen wel buiten maar stappend aan de hand,of in een kleine paddock.
Met waardevol bedoel ik degene die bij de wereldtop horen....niet de Z dressuur of springpaarden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:19

eenitraM schreef:
saskiakefie schreef:

Volgens mij is dit nogal offtopic en eigenlijk denk ik dat deze reactie gebaseerd is op het feit dat je eigenlijk geen argumenten hebt voor je, hoe zal ik het zeggen, vreemde mening.

Geeft niet, is ook moeilijk toe te geven. ;) Maar ik zal even op je reactie ingaan dan.
clickertraining gaat niet tégen de natuur in. Het komt niet direct voor in de natuur, maar dat is met de meeste dingen die we doen met dieren he. :)
Clickertraining is geheel uit vrije wil en geeft een dier de mogelijkheid om probleemoplossend te denken en motiveert dit ook. Het is verrijking en dus het tegenovergestelde van een paard lang op stal zetten. :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:27

eenitraM schreef:
keona schreef:

doe je dat dan 24/7 of 24/6 nee dat is net als de training die toot onder het zadel heeft.en er zijn wel meer dingen tgen de natuur in maar ook een bees heeft rust en tijd om te ontspannen nodig

Hoe weet jij dat hij geen ontspanning krijgt? Hoe weet jij dat die naast training alleen maar op stal staat?[/quote]
dat weet iedereen die beetje normaal na denkt.toot zal nooit eens lekker los mogen rennen in de wei en mogen spelen.vind jij stappen aan de hand ontspanning ik niet.maar daar zullen wij wel anders over na denken.zo ken ik al genoeg mensen met vele malen goedkopere paardjes die bang zijn hun paard samen te zetten en die niet buiten mogen als een drupje regen valt.heb op een stal gewerkt en daar heb ik al genoeg gezien,wat me niet aanstond.maar dan nog vind ik wel onzin dat ze hem aanklagen,want hij is niet de enige die zijn paard op zo'n manier houd.dus dan zal ze veel mensen moeten gaan aanklagen

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:28

saskiakefie schreef:

Njah, mensen leefden ook 'in de vrije natuur'. Maar omdat wij taal en werktuigen hebben ontwikkeld zijn we in staat geweest om het voor onszelf comfortabeler te maken door 'binnen' te perfectioneren. Als het zoveel fijner was in de vrije natuur hadden onze voorouders dat toch niet gedaan?

Als ik kijk naar mijn honden en paardjes; die kunnen kiezen: binnen of buiten. Meestal zijn ze binnen eerlijk gezegd; net als wij. Ik denk dat de paarden ook nog eens voor een verwarmd binnen zouden kiezen, maarja ze kunnen niet kiezen he.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:34

sallandval schreef:
saskiakefie schreef:

Njah, mensen leefden ook 'in de vrije natuur'. Maar omdat wij taal en werktuigen hebben ontwikkeld zijn we in staat geweest om het voor onszelf comfortabeler te maken door 'binnen' te perfectioneren. Als het zoveel fijner was in de vrije natuur hadden onze voorouders dat toch niet gedaan?

Als ik kijk naar mijn honden en paardjes; die kunnen kiezen: binnen of buiten. Meestal zijn ze binnen eerlijk gezegd; net als wij. Ik denk dat de paarden ook nog eens voor een verwarmd binnen zouden kiezen, maarja ze kunnen niet kiezen he.

Jouw honden en paardjes zijn ook niet meer wild he :) Ik had het over WILDE paarden.
Een van mijn katten is ook liever binnen. Maar dat is ook echt een stadskat geweest. Betekend niet dat ze het in de zomer niet heerlijk vind om de zon te liggen. Wij mensen zijn ook niet meer in staat om in de natuur te overleven. Doordat wij kunnen nadenken zijn we verder gaan ontwikkelen en is ons lichaam daarop aangepast.

Ik denk trouwens niet dat paarden kiezen voor een verwarm binnen, tenzij ze in dekens staan en geschoren zijn, maar met een wintervacht zullen ze buiten prima vinden, beter dan heel veel uren op stal..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:38

saskiakefie schreef:
Jouw honden en paardjes zijn ook niet meer wild he :) Ik had het over WILDE paarden.
Een van mijn katten is ook liever binnen. Maar dat is ook echt een stadskat geweest. Betekend niet dat ze het in de zomer niet heerlijk vind om de zon te liggen. Wij mensen zijn ook niet meer in staat om in de natuur te overleven. Doordat wij kunnen nadenken zijn we verder gaan ontwikkelen en is ons lichaam daarop aangepast.

Ik denk trouwens niet dat paarden kiezen voor een verwarm binnen, tenzij ze in dekens staan en geschoren zijn, maar met een wintervacht zullen ze buiten prima vinden, beter dan heel veel uren op stal..

Het probleem is dat je dat niet kunt weten, je kunt het vragen maar een antwoord krijg je niet. En Totilas is natuurlijk ook geen wild paard...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:42

Dat maakt nog niet dat het goed voor hem is om zo lang op stal te staan. Een paard blijft een paard, een dier blijft een dier met natuurlijke behoeftes. En een dier heeft recht op de 5 vrijheden van Brambell:
1> vrij van dorst, honger en onjuiste voeding;
2> vrij van fysiek en fysiologisch ongerief;
3> vrij van pijn, verwondingen en ziektes;
4> vrij van angst en chronische stress;
5> vrij om hun natuurlijke (soorteigen) gedrag te vertonen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:54

Peta doet het wel weer handig...toch denk ik niet dat de meeste Bokkers echt lid zouden willen worden :n :

Ziele
PETA Deutschland e.V. ist der Ansicht, dass die Grundrechte von Tieren, also ihre ureigensten Interessen, berücksichtigt werden müssen, egal, ob die Tiere für den Menschen von irgendeinem Nutzen sind. Genau wie wir, können sie leiden und haben ein Interesse daran, ihr eigenes Leben zu leben. Daher steht es uns nicht zu, sie für Ernährung, Kleidung, Experimente oder aus irgendeinem anderen Grund zu benutzen.
bron: http://www.peta.de
Laatst bijgewerkt door Kendra op 06-12-12 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:54

Goed, dat hier eens naar gekeken wordt of de rechten van het paard (in dit geval) gerespecteerd wordt.

Als ik de 9 Ethische Principe's voor de paardenvriend erbij pak, wordt er met deze richtlijnen zeer slordig omgegaan.

In het belang van het paard is het tegenwoordig zeker niet meer.

Ook al zullen heel veel paarden"liefhebbers" anders verkondigen en wordt het weggewimpeld.

Ben wel zeer benieuwd hoe dit afloopt en hoe een rechter hierover gaat oordelen.

Wie weet wat de gevolgen kunnen zijn voor andere (top)stallen.