Western: Kijk door de ogen van Shawn Flarida -video-

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alnieno

Re: Western: Kijk door de ogen van Shawn Flarida -video-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:57

wat gaaf!! en mooie run ook :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:47

mbt de nek/hoofd/oortjes: het is denk ik niet zozeer dat ze een korte nek hebben maar dat wij een andere nekhouding willen zien. vanaf de schoft laag/recht en dan bij de pol 90% hoek zeg maar. dus het is juist goed dat je geen nek voor je ziet en alleen de puntjes van de oren, zo moeten ze bij ons lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:07

quarterH schreef:
mbt de nek/hoofd/oortjes: het is denk ik niet zozeer dat ze een korte nek hebben maar dat wij een andere nekhouding willen zien. vanaf de schoft laag/recht en dan bij de pol 90% hoek zeg maar. dus het is juist goed dat je geen nek voor je ziet en alleen de puntjes van de oren, zo moeten ze bij ons lopen.

Hoef je mij niet te vertellen hoor, ik weet gelukkig hoe het werkt in de reining. Was dan ook bedoeld als grapje :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:06

Hhad t ook zeker niet alleen tegen jou maar stonden meer opmerkingen over:)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:11

Buckskey schreef:
quarterH schreef:

Hoef je mij niet te vertellen hoor, ik weet gelukkig hoe het werkt in de reining. Was dan ook bedoeld als grapje :)

_O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:24

Wow ik wordt er bijna duizelig van :')

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:04

Gaaf zo'n ander perspectief, wat ik me altijd afvraag, gaat zo'n paard nou nooit op zijn staart staan met dat snelle achterwaards?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:07

Als ie te lang is. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:17

Depende schreef:
Gaaf zo'n ander perspectief, wat ik me altijd afvraag, gaat zo'n paard nou nooit op zijn staart staan met dat snelle achterwaards?

De gebeurt weleens tijdens de training. Daarom hebben veel reiningruiters tijdens de training de staart in een vlecht....

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:25

Het gebeurd ook in de show vaker. Daarom zijn de staarten ook vaak best kort. Als ze erop staan dan trekken ze gewoon een pluk haar uit maar ik heb ook eens gezien dat een paard erdoor op zn kont viel.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:35

Ik ben (zoals duidelijk door de vraag) een totale western leek, maar de staart van dit paard, en van die uit de youtubeaanbevelingen, leken best lang. Aangezien ze toch hun achterhand behoorlijk naar beneden brengen, maar duidelijk dus wel eens een plukje maar verder niets :)

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:21

Als een western paard geen mooie staart heeft voor een wedstrijd word er soms een namaak staart ingevlochten.
Als het goed gedaan wordt zie je het verschil niet.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:47

Wauw das leuk, mijn droom komt eindelijk uit :D Zalig moet het zijn om alles te geven in zo'n grote hal *\o/*

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:31

Super leuk filmpje enneh.... nog effe dooroefenen op mijn snelle cirkels dus :-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:47

MarcR: dat klopt zeker voor pleasure en andere langzame onderdelen, daar is een nepstaart bijna standaard. maar bij de reining zie je dit niet/amper. ook weer omdat ze er dus snel op kunnen trappen en je dan dus een hele staart op de grond hebt liggen...

maar bij de langzame onderdelen is het inderdaad normaal dat de staarten heel dik en tot de grond zijn. dus in vergelijking daarmee zijn de staarten bij reining kort.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:03

Bij reining worden nepstaarten inderdaad minder gebruikt maar het wordt gedaan.
Ik heb er zelf zien invlechten en nadien korter afknippen dan voor bij de trage onderdelen.