Paard overleden op het strand van Monster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:08

En als een paard water in zijn oren krijgt raakt zijn evenwichtsorgaan volledig van slag.
Daardoor weten ze niet meer wat onder en boven is en blijven ze vaak plat liggen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:09

pubelia schreef:
Wat houd een zandmotor precies in?

Dat is een stuk opgespoten strandzand wat de zee mag meenemen en verderop aan de kust (vele kilometers noordelijker) weer neerlegt. Hierdoor hoeven er minder stranden opgespoten te worden en heb je een natuurlijker verloop. Het proces heet een zandmotor.

Wat een nare manier om je paard te verliezen. Sterkte voor de eigenaar(s).

kokkiesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:11

Wat een vreselijk ongeluk..

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:11

Hoe dan ook !!!!!

Sterkte voor de eigenaar en alle betrokkene !
Vreselijk om zo een paard te moeten verliezen !

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:22

Hey, wat triest! En dat het hele verhaal aangedikt/opgeblazen wordt in de media.. goh vertels wat nieuws. -O-
Hoe of wat maakt geen ree* uit, het dier is niet meer en ik ga ervanuit dat de mensen die ermee weg waren geprobeerd hebben het dier te redden... Heel veel sterkte voor hen die hun best gedaan hebben en ook voor de eigenaren als dat andere mensen zijn dan degene die het paar mee hadden. Zoiets doe je niet expres, en hoe en wat precies is niet intressant, er is er 1 niet meer.. vreselijk! sterkte mensen.

Maris89

Re: Paard overleden op het strand van Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 18:39

Jeetje Lys, wat een ommekeer van het verhaal. Fijn dat zo iig de waarheid boven tafel komt. Sneu voor Ed dat dit moest gebeuren :( .

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:55

Sterkte aan de eigenaar en grooms, echt heel erg sneu om met zo je paard te verliezen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:58

Wat een vreselijk naar ongeluk.....

sterkte voor iedereen die er iets mee te maken heeft. gets...

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:02

x_Lys schreef:
Mag ik even ingrijpen.

Het heeft namelijk niets met de zandmotor te maken waardoor het paard is overleden.

Ze waren aan het rijden, het paard struikelde en het andere paard liep eroverheen toen zaten ze vast gewoon in het tuig en was het dus jammer genoeg te laat voor het ene paard.

En het heeft dus NIETS met de zandmotor te maken, lekker weer alle geruchten. Iedereen denkt gelijk weer da het levens gevaarlijk is.

Yv wat jij hebt gevonden stond als eerste op internet inderdaad! En dat is helemaal klink klare onzin.

En nee ik geen roddels, jammer genoeg ken ik het meisje wat erbij was ;( . Want er stond ook twee meiden, nou het waren 2 mannen en één meisje. Dus ze zijn nog blind ook :')

Ik sluit mij hierbij aan. Ken het verhaal eveneens uit eerste hand. NIETS van het verhaal van westlands.nu is waar, de foto's zijn gemaakt door iemand die senatie zocht (zij is daar ook op aangesproken). Het verhaal van de wos komt in de buurt, In de AD/westland staat het nog het meest correct. Er alles gedaan om het paard te redden maar helaas. De mensen die het hebben meegemaakt en die het paard daarna hebben gezien hebben het hier al moeilijk genoeg mee
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 02-12-12 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:03

Wat sneu zeg, vreselijk voor de eigenaar om zo z'n paard te moeten verliezen.. Y;(

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:06

Hilli schreef:
pubelia schreef:
Wat houd een zandmotor precies in?

Dat is een stuk opgespoten strandzand wat de zee mag meenemen en verderop aan de kust (vele kilometers noordelijker) weer neerlegt. Hierdoor hoeven er minder stranden opgespoten te worden en heb je een natuurlijker verloop. Het proces heet een zandmotor.

Wat een nare manier om je paard te verliezen. Sterkte voor de eigenaar(s).

De zandmotor is er een europees pilot project om de kust voor scheveningen te versterken.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:12

Yv_ schreef:
Lys? Onzin? Serieus?
Waarom staat het nog online dan?

Ja het is onzin!!! De mevrouw in kwestie is ook op de manier waarop ze foto's aan het maken was (close ups!) aangesproken.
Nog even los dat het feit dat niet om twee vrouwen ging, er zijn totaal geen paard is losgebroken of is er eentje naar huis gelopen of is er geen paard de zee in gerend..waarom zou hij? Klinklare onzin van iemand die er een eigen draai aanheeft gegeven.

Kan me hier heel heel kwaad om maken!!! Bah.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 02-12-12 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:14

x_Lys schreef:
Christiene schreef:
echt een ongeval dus van een op hol geslagen paard die net verkeerd rent/valt.

Echt vreselijk.

Dit is dus niet waar :'). Gewoon banketstaaf gestijkeld en de zee was net op de verkeerde plek.

Juist!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:18

bah wat vreselijk. heel veel sterkte voor de eigenaren . niet niks om zo je paardje te verliezen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:36

Arme paard en vreselijk, ook voor de eigenaar.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:38

@OKHannes: klopt. Vanuit mijn oude werk weet ik er het een en ander van.

Wat vervelend van de speculaties zeg. Daar zit je echt niey op te wachten :n

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:48

nee, niet echt. Hoorde zelfs dat er mensen hebben staan kijken ondanks herhaalde verzoeken om hulp .... wilden niet dat hun schoenen nat werden.....? Ik zou zelf geen minuut twijfelen maar goed dat ben ik.

offtopic: je bedoelt de zandmotor Hilli? Lijkt me een hele mooie uitdaging om bij zoiets unieks betrokken te zijn

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:11

OKHannes schreef:
Yv_ schreef:
Lys? Onzin? Serieus?
Waarom staat het nog online dan?

Ja het is onzin!!! De mevrouw in kwestie is ook op de manier waarop ze foto's aan het maken was (close ups!) aangesproken.
Nog even los dat het feit dat niet om twee vrouwen ging, er zijn totaal geen paard is losgebroken of is er eentje naar huis gelopen of is er geen paard de zee in gerend..waarom zou hij? Klinklare onzin van iemand die er een eigen draai aanheeft gegeven.

Kan me hier heel heel kwaad om maken!!! Bah.

Goed dat ze er op is aangesproken! En erg jammer dat mensen niet hebben gereageerd op hulpvraag...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:23

OKHannes schreef:
x_Lys schreef:
Mag ik even ingrijpen.

Het heeft namelijk niets met de zandmotor te maken waardoor het paard is overleden.

Ze waren aan het rijden, het paard struikelde en het andere paard liep eroverheen toen zaten ze vast gewoon in het tuig en was het dus jammer genoeg te laat voor het ene paard.

En het heeft dus NIETS met de zandmotor te maken, lekker weer alle geruchten. Iedereen denkt gelijk weer da het levens gevaarlijk is.

Yv wat jij hebt gevonden stond als eerste op internet inderdaad! En dat is helemaal klink klare onzin.

En nee ik geen roddels, jammer genoeg ken ik het meisje wat erbij was ;( . Want er stond ook twee meiden, nou het waren 2 mannen en één meisje. Dus ze zijn nog blind ook :')

Ik sluit mij hierbij aan. Ken het verhaal eveneens uit eerste hand. NIETS van het verhaal van westlands.nu is waar, de foto's zijn gemaakt door iemand die senatie zocht (zij is daar ook op aangesproken). Het verhaal van de wos komt in de buurt, In de AD/westland staat het nog het meest correct. Er alles gedaan om het paard te redden maar helaas. De mensen die het hebben meegemaakt en die het paard daarna hebben gezien hebben het hier al moeilijk genoeg mee

ik hoorde dat t paard met zijn hoofd onder de treeplank van de kar terecht is gekomen en met alle hulp en beste wil van de wereld niet los te krijgen was. Ja mss met XX man, maar die waren er niet bij. En ja dan hoeft er maar een kleine laagje water te staan om een paard te doen verdrinken. Pure pech en traumatisch ook voor de eigenaren.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:33

OKHannes schreef:
nee, niet echt. Hoorde zelfs dat er mensen hebben staan kijken ondanks herhaalde verzoeken om hulp .... wilden niet dat hun schoenen nat werden.....? Ik zou zelf geen minuut twijfelen maar goed dat ben ik.

offtopic: je bedoelt de zandmotor Hilli? Lijkt me een hele mooie uitdaging om bij zoiets unieks betrokken te zijn

pfff pardon? dat snap ik niet van die mensen, dan trek je je schoenen toch uit, met of zonder schoenen koude voeten krijg je toch wel, jeetje die eigenaren zullen zich wel machteloos hebben gevoeld.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:44

Babootje schreef:
OKHannes schreef:

ik hoorde dat t paard met zijn hoofd onder de treeplank van de kar terecht is gekomen en met alle hulp en beste wil van de wereld niet los te krijgen was. Ja mss met XX man, maar die waren er niet bij. En ja dan hoeft er maar een kleine laagje water te staan om een paard te doen verdrinken. Pure pech en traumatisch ook voor de eigenaren.

het paard kwam idd uiteindelijk met hoofd/nek onder treeplank vast te zitten.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:46

Jemig dat is toch 1 van de vele nachtmerries die je niet wil meemaken.
Alle betrokkenen heel veel sterkte.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:00

Majolen schreef:
OKHannes schreef:

pfff pardon? dat snap ik niet van die mensen, dan trek je je schoenen toch uit, met of zonder schoenen koude voeten krijg je toch wel, jeetje die eigenaren zullen zich wel machteloos hebben gevoeld.

Hoeveel mensen staan niet gewoon 'dom' te kijken bij ongeval of zo? is niet voor niets dat we bij BHV tegenwoordig aangeleerd krijgen heel gericht 1 persoon een opdracht te geven, volgend persoon volgende opdracht, enz. Snap ergens ook wel dat niet-paardemensen niet happig zijn te helpen bij een panieksituatie, ook al ligt paard plat. Maar ja, als de nodige mensenkracht niet eens aanwezig was, houdt het ook al heel snel op... Betrokkenen en paard hebben zo te lezen alle pech van de wereld gehad :(:)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:03

Wat een verschrikkelijk drama.ik wens de eigenaar en de betrokken personen heel veel sterkte toe :(:)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:09

Het is belachelijk en te triest voor woorden dat ze dat stuk nog steeds niet afgezet hebben!!!!
dit is al het geloof 4de ongeluk wat daar gebeurd met paarden, zoveel mensen die vast gezeten hebben met paard. Ik rij er ook regelmatig en sta met mijn paardje en me huis op 2x vallen afstand. Maar voorlopig ben ik daar niet meer te vinden.

Verschrikkelijk dat dit ongeluk heeft moeten gebeuren.
Heel erg veel sterkte voor de eigenaar en de personen die bij het ongeluk waren,
het heeft niet zo mogen zijn :(