Paardenbak moet weg uit voortuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Re: Paardenbak moet weg uit voortuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:36

Op zich snap ik dat ook wel, maar het is behoorlijk wrang dat als je een vergunning hebt, deze nu word ingetrokken en je buren mogen de bak wel houden...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:37

Zo had onze buurman 'last' van de schommel die vast zat aan een steun die aan ons huis zat. Die pastte niet in het bestemmingsplan..
Maw: buurman hield niet van kinderen en hoopte op die manier mij binnen te houden...

Met nog andere woorden: straks gaan mensen nog zeuren dat paarden niet in de omgeving passen en ze dus plaats moeten maken voor een 2de oprit voor hun dikke bolide (of elektrische tandenborstel op wielen of zo...)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:37

xSlvna: wat lekker kortzichtig. Alles wat voorheen genoemd is, daar mag iemand zich niet aan storen?

merrylegs, klagen om niets? Het huis in het midden ligt tussen twee huizen met zandbak voor de deur. Dus inderdaad, beide buren hebben een bak. Lees eerder genoemde punten eens door, slaande op het middelste huis.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:38

Ik vind het trouwens ook geen huis om paarden bij te houden, veels te klein (al kunnen we de achterzijde niet zien natuurlijk, maar als je je bak al voor je raam moet proppen... )

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:39

Vraag me af of je dan ook niet je voortuin mag inrichten als woestijn... (incl. paar cactussen natuurlijk) of strand.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:40

Als die middelste buurman nou een rotstuin maakt, dan past het geheel weer mooi bij elkaar ;-)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:40

ooh dat had ik niet gezien, sorry daarvoor, dacht idd ook dat het twee huizen onder één kap zijn en dat de klagende partij op 50 m afstand woonde ofzo. ;)
Nu snap ik het wel, en ik zou dat ook niet appreciëren als ik geen paardenliefhebber was.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:41

Maar waarom dan alleen het huis aan de rechterkant? Die aan de linker kant heeft toch ook een 'bak' in zijn voortuin, en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat liever weg zou willen hebben als die andere.
En waarom eerst als gemeente een vergunning geven, om later te zeggen (als het ding af is) dat ie weg moet.
Had het dan gedaan toen ze er nog mee bezig waren, denk ik dan. Of zet anders een leuke begroeide schutting neer aan beide kanten.
Of met van die wandkleden voor buiten. Maar da's mijn mening. :)

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:42

GamblersCup schreef:
Moon schreef:
Ben ik lomp als ik zeg dat dat soort mensen in een hutje op de hei moeten gaan wonen?

Behoorlijk ja. Dat je afgelegen wilt wonen, in een klein rijtje huisjes, voor je rust misschien wel, betekend niet dat je de overlast van een ander z'n hobby maar moet accepteren. Enig idee wat een overlast het kan veroorzaken, paarden op een klein oppervlak houden? De stank, de vliegen, het opstuivende zand... als dat dagelijkse kost is, begrijp ik heel goed dat dat je kwaliteit van leven naar beneden kan halen.

Niet heel de wereld moet maar plaatsmaken voor paardenhouders ;)

Nee, natuurlijk hoeft niet de hele wereld plaats te maken voor de paardenhouders.
Maar ik denk dat veel mensen van die roze wolk af moeten dat het platteland altijd maar rust is.
Als ik later een huisje koop, om paarden bij te houden dan doe ik dat ook niet midden in een woonwijk.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:43

Roxxiejj schreef:
Zo had onze buurman 'last' van de schommel die vast zat aan een steun die aan ons huis zat. Die pastte niet in het bestemmingsplan..
Maw: buurman hield niet van kinderen en hoopte op die manier mij binnen te houden...

Met nog andere woorden: straks gaan mensen nog zeuren dat paarden niet in de omgeving passen en ze dus plaats moeten maken voor een 2de oprit voor hun dikke bolide (of elektrische tandenborstel op wielen of zo...)

Haha want het bestemmingsplan was wonen, niet spelen? :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:43

Omdat het huis aan de rechterkant een "echte" bak heeft met vergunning, en die andere overduidelijk niet (kaal stuk gazon?). Dus daar valt waarschijnlijk weinig aan te doen.

Tuurlijk is het heel lullig dat eerst de vergunning afgegeven wordt, en daarna weer ingetrokken. Maar dat de buurman overlast heeft, begrijp ik wel.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:44

Moon schreef:
Als ik later een huisje koop, om paarden bij te houden dan doe ik dat ook niet midden in een woonwijk.

Nee, maar waarschijnlijk zoek je iets wat beter "past" voor paarden. En als je dat niet doet, en je veroorzaakt overlast, kun je nog wel eens problemen krijgen ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:45

vraag me dan wel af hoe het met het geld zit want een bak aanleggen is niet goedkoop, en gezien ze eerst wel een vergunning hebben gekregen lijkt mij dat ze dan wel het een en ander terug moeten krijgen?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:45

Jeetje, waar mensen vandaag de dag niet allemaal om lopen te miepen.. :+

Heeft iemand trouwens de loslopende shet gezien op de google streetview? Vond het toch wat gek.. :')
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:46

vond die shet ook geniaal :')

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:46

Citaat:
Moon schreef:

Nee, maar waarschijnlijk zoek je iets wat beter "past" voor paarden. En als je dat niet doet, en je veroorzaakt overlast, kun je nog wel eens problemen krijgen ;)

Inderdaad :) net zoals rustzoekers niet in een rijtjeshuis moeten gaan wonen op het platteland om vervolgens te gaan klagen over heel plattelandse dingen :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:48

Wat zijn er hier veel mensen kortzichtig zeg, ongelofelijk! Aso hoor, vinden dat jouw hobby geen overlast veroorzaakt en als iemand daadwerkelijk last heeft van bijvoorbeeld zand, vliegen, stank, vinden dat zo iemand z'n mond moet houden. Ik wist dat het paardenvolk flink aso kon zijn, en een topic als dit onderstreept dat behoorlijk :') Heb bijna plaatsvervangende schaamte :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:54

ik snap best dat de bewoners van het middelste huis geklaagd heeft, maar vind het wel erg krom dat er alleen over de bak geklaagd is die in ieder geval netjes is aangelegd. Terwijl hun buren links ook een bak hebben, want dit is duidelijk een bak en niet een kaal gazon. Ik zie zelfs springbalken op de grond liggen langs de rand bij die bak.

Overigens zou ik zelf persoonlijk niet mn bak zo hebben aangelegd; staat zowat tegen het raam aan, maar goed dat is hun eigen keus geweest natuurlijk

Overigens; wat heeft trouwens de bak te maken met hun mestopslag?(dit dus ivm hun stank argument) Want die moet toch echt wel ergens achter het huis zijn, want voor is geen ruimte meer, want opgevuld met rijbak. Hadden deze mensen het weiland naast hun huis kunnen kopen en daar dan de bak hadden aangelegd, hadden de buren geen poot om op te staan gehad. Terwijl waarschijnlijk de plek voor mestopslag hetzelfde was geweest. Dus vind eigenlijk dat dat argument niet opgaat. Voor de rest van hun argumenten kan ik zeker begrip voor hebben.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 30-11-12 20:00, in het totaal 2 keer bewerkt

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:57

GamblersCup schreef:
Die "rimboe" stinkt niet, trekt geen vliegen aan, stuift niet, er zit niemand "bovenop" zodat ze zo de bak van de buren inkijken... ;)

dan hoor je niet op het platteland thuis....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:58

Dat zeg ik, kortzichtig...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:59

welke rimboe trouwens? zie gewoon een net aangelegde tuin hoor bij het middelste huis. Staan gewoon wat meer bomen in dan bij huizen binnen de bebouwde kom(of stad/dorpskern om maar wat vb te noemen)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:40

Ik heb net de oude discussie over dit onderwerp doorgelezen...

Het gaat om een rijtje van 4 huizen, en de middelste 2 huizen hebben dus last van de bak(ken) van de buitenste 2 huizen.
Het grootste argument uit de 'oude' discussie is echter dat er een behoorlijke waardevermindering is ontstaan voor de middelste huizen.

Voor zover ik begreep (kan het ook verkeerd gelezen hebben), zijn beide bakken nieuw aangelegd, eerst degene aan de linkerkant toen degene aan de rechterkant door de kopers van beide huizen. Voorheen, zoals op de overzichtsfoto te zien is lagen er geen paardenbakken.

Ik als paardenliefhebber zou dit toch ook echt niet op prijs stellen als uitzicht

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:54

Gamblerscup: Helemaal met je eens hoor! Vind iedereen hier inderdaad vrij kortzichtig....
Mijn ouders willen ook graag, op termijn, naar het platteland, maar een paardenbak in de voortuin van de buren? Neuh... denk dat ze daar niet blij van zullen worden.

Even een voorstelling van hoe het zou kúnnen zijn: Die mensen van het middelste huis wonen er al 40 jaar, zijn helemaal gelukkig en zitten graag in de tuin. Volgens de Google View (en dan niet de streetview) ligt de bak er nog niet gigantisch lang. Wie weet hebben die mensen wel dagelijks les of komt er vaak iemand om te rijden. Als er dan geschreeuwd wordt terwijl je in de tuin zit = niet lekker. Komt er dan ook nog eens een stofwolk van het zand voorbij --> ook niet fijn. De andere buren hebben een platgetrapt weitje, daar kan je weinig aan doen. Wel verlichting, maar hé, ze hebben zelf toch vast ook wel lichtjes in de tuin om het paadje te zien? (ik zie overigens bij het linkse huis geen verlichting, alleen een lege lantaarnpaal) Ik zou me er ook aan irriteren en dan heb ik heel wat tolerantie naar een ander... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:13

GamblersCup schreef:
Ik vind het trouwens ook geen huis om paarden bij te houden, veels te klein (al kunnen we de achterzijde niet zien natuurlijk, maar als je je bak al voor je raam moet proppen... )

Wat heeft een huis daar mee te maken? Ik heb jaren een fries gereden die achter een woonwijk stond, eigenaar heeft een huurhuisje en huurt het land van de gemeente.
Is echt een gewone woonwijk met een stuk grond er achter, had geen bak tot mijn beschikking omdat die idd niet aangelegd mocht worden maar er staan 2 boxen net buiten de tuin van de eigenaar met daar aan de achterkant een ruimte vast waar ik spullen kwijt kon, en waar het stro lag, kostbare dingen lagen in de garage.. Het box gedeelte is gedoogd, staat er ook al jaren.
Het land loopt vooral naar achter, maar ook een deel in de breedte, de buren hebben de paarden dus ook achter huis lopen, en ik moest ook bij een deel van de buren achter huis langs als ik weg ging met haar, zijn nooit problemen om geweest. (de tuinen liggen dan wel tussen het land en het huis in, maar goed)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:30

dees_daan schreef:
Wat heeft een huis daar mee te maken?

Eigenlijk mijn hele punt: te klein, te weinig ruimte. Dus overlast.