Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wissel gegevens uit, kijk of je nog wat kan doen voor het meiske.. Bel een ambulance (lijkt me toch best nodig met een zodanig gebroken gezicht) en blijf erbij...zimbabwe schreef:Ik kan me gewoon geen enkele reden voorstellen om door te rijden en vind dan ook niets een goede reden hiervoor. Ook al zouden er genoeg omstanders zijn, ook al had ik een paniekerig paard: er staat een 8 jarige kind met een volledig in elkaar getrapt gezicht en das nog mijn schuld ook nog..Tuurlijk stap ik af en wacht ik tot het met het meisje geregeld is.
pmarena schreef:Oef, dat zijn pittige verwondingen, arm kind
Komt heel harteloos over zo en had zeker anders gemoeten, maar als je dit als ruiter gebeurt kun je op zich ook niet zoveel doen denk ik? Vader en moeder waren er blijkbaar bij, je kan dan laten merken dat je het heel erg vindt, proberen iets van gegevens uit te wisselen....maar het lijkt me voor alle partijen verder niet haalbaar dat je er vervolgens bij blijft staan?
Meiske moet naar de dokter en aangezien het paard het kind al een klap van schrik gegeven heeft, lijkt het me sowieso wijselijk om snel verder te gaan met het dier zodat het niet verder uit de hand loopt, want de situatie zal er niet relaxedter onder zijn geworden na het toebrengen van de verwonding
Straks haalt 'ie nog een keer uit, breekt los, weet ik wat....dan beter verder rijden als de ouders er toch bij zijn, en nadat het paard weer veilig thuis is, verder bekijken hoe & wat.

Citaat:HAALTERT - De twee ruiters die zich schuldig zouden gemaakt hebben aan vluchtmisdrijf nadat een van hun paarden zondagavond een meisje van 8 jaar verwond zou hebben in het Oost-Vlaamse Kerksken, ontkennen dat het paard naar het kind trapte. Dat zegt het parket van Dendermonde.
Het meisje zou een trap van het paard gekregen hebben toen ze in de Beekstraat in de Haaltertse deelgemeente Kerksken wandelde. Haar vader trof haar daar hevig bloedend aan. Het meisje werd opgenomen in het ziekenhuis. Haar kaak, neus en tanden zijn gebroken en ze heeft verwondingen aan de arm en schouder. De ouders van het kind dienden een klacht in bij de politie.
De ruiters hebben zich dinsdagochtend spontaan aangeboden bij de lokale politie. Ze ontkennen echter dat een paard naar het kind trapte. Verder onderzoek moet duidelijk maken wie verantwoordelijk is voor de verwondingen.Een wetsdokter zal het kind onderzoeken.
Het parket geeft geen verdere details in het belang van het onderzoek.
Ketaki schreef:dronken op je paard?????????
misschien moeten daar ook gelijk maar wetsregels over gemaakt worden.
en ik hoop indd ook dat het meisje volledig geneest.
wat een kwallen doorrijden na zo'n ongeluk.