Ruiter voor rechter nadat hij meisje gewond achterliet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:09

Wat een walgelijke vent, en de mederuiter is geen haar beter

arm kind, een trap vol in het gezicht en dan lachend doorrijden. bah bah

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:14

@pmarena en waar staat nou weer dat de ouders erbij waren? Staat dat de ouders de ruiters tegen kwamen onderweg naar het ziekenhuis. Dit hoeft niet te betekenen dat ze er ten tijde van het ongeval bij waren. Echt wat een idioten, ik hoop dat ze beide goed gestraft worden. In dronken toestand te paard is al niet goed te praten laat staan de rest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:21

"Toen de ouders van het meisje...de ruiters WEDEROM tegenkwamen"

Kan best zijn dat ze het ongeluk zelf niet hebben gezien natuurlijk, maar broertje was erbij. Wellicht dat de ruiters gemerkt hebben dat het paard uithaalde, het kind hebben zien huilen met weggedraaid hoofd en broertje erbij, en gewoon dachten dat het kind alleen geschrokken was. En / of was het misschien wel zo verstandig om niet af te stappen omdat de paarden al erg onrustig waren, beetje jammer als ze er nog een keer bovenop gaan staan lijkt me :o

Ik kan me er op zich dus wel wat bij voorstellen dat doorrijden niet per-sé bestraft hoeft te worden in zo'n situatie, want in hoeverre had het de situatie van het meisje verbeterd als die ruiters van het paard af gekomen waren? Wie weet had het dan alleen nog maar vervelender geworden... je zit toch met die paardebeesten, broertje was erbij, het leek misschien helemaal niet zo erg...

Dat er naderhand niet wat beter het 1 en ander geregeld werd en dat lachen is allemaal wel heel erg naar gedrag en dronken te paard.... _-:(

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:30

Hmm, hoop echt dat ik je niet tegenkom in zo'n situatie pmarena...verwacht toch echt dat je dan je paard echt wel even aan een boom knupt en kijkt of ik, of mijn kind, nog leeft en wat ik nodig heb. Met een dergelijk gebroken gezicht kun je zelf nogal lastig een arts bellen en dan nog, kind is slechts 8 jaar, weet niet wat d'r overkomt..!

pmarena

Re: Ruiter voor rechter nadat hij meisje gewond achterliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:36

Wat een flauwe opmerking weer, bah.

Alleen maar omdat ik zeg dat ik me VOOR KAN STELLEN dat je in zo'n situatie er soms misschien meer goed aan doet om je paard weg te halen daar, en het aan andere omstanders over te laten voor dat moment, ben ik meteen een doorrijder?

Ik hoop dan ook dat ik je niet tegen kom als je altijd zo'n ongenuanceerd tiepje bent :P

Stel je voor, kind brult, paard is (erg) onrustig, er is iemand bij het kind....ik heb dan liever dat iemand eerst dat paard thuis gaat brengen gezien er al iemand bij is die hulp kan halen, dan dat het paard van stress aan de kletter gaat en op een auto terechtkomt waardoor er een heel gezin in het ziekenhuis komt :=

Beetje jammer dat je niet wat verder kunt kijken dan je neus lang is.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:39

Misschien hadden ze niks kunnen doen aan het uithalen van het paard. Maar lachend en scheldend wegrijden na zoiets, daar kan ik echt niet bij :n Wissel gegevens uit, kijk of je nog wat kan doen voor het meiske.. Bel een ambulance (lijkt me toch best nodig met een zodanig gebroken gezicht) en blijf erbij...

En dronken te paard zitten vind ik helemaal walgelijk.
Vind het helemaal terecht dat hij gestraft wordt.

Bah walgelijk. Het zal je maar gebeuren, een hoef in je gezicht en dat er gewoon doorgereden wordt.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:41

Onbegrijpelijk. Als er iemand in nood verkeert stop je gewoon. Als je alleen bent is het wat onhandiger omdat je met het paard zit, maar ze waren met 2 en konden dus heel gemakkelijk afstappen en hulp aanbieden.
Zo een mensen verdienen geen dieren en nog minder een rijbewijs... Wat als hij iemand omver rijdt, dan rijdt die waarschijnlijk ook gewoon door, dat is net hetzelfde. Roekeloos en harteloos gedrag, hopelijk ontloopt hij zijn straf niet, want dit is belgie spijtig genoeg veel te vaak het geval.

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:44

Bah een ruiter om gewoon van te walgen! arm kind!
je bent wel erg ziek in je hoofd om door te rijden!
Ik hoop dat die ruiter een hoge straf gaat krijgen! kan niet hoog genoeg in mijn ogen!
Hopelijk gaat het goed komen met het meisje!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:01

Ik kan me gewoon geen enkele reden voorstellen om door te rijden en vind dan ook niets een goede reden hiervoor. Ook al zouden er genoeg omstanders zijn, ook al had ik een paniekerig paard: er staat een 8 jarige kind met een volledig in elkaar getrapt gezicht en das nog mijn schuld ook nog..Tuurlijk stap ik af en wacht ik tot het met het meisje geregeld is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:15

zimbabwe schreef:
Ik kan me gewoon geen enkele reden voorstellen om door te rijden en vind dan ook niets een goede reden hiervoor. Ook al zouden er genoeg omstanders zijn, ook al had ik een paniekerig paard: er staat een 8 jarige kind met een volledig in elkaar getrapt gezicht en das nog mijn schuld ook nog..Tuurlijk stap ik af en wacht ik tot het met het meisje geregeld is.

Misschien kon hij wel niet meer staan/lopen? :+

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:30

Tja, daar had ik nog niet mee gerekend, hihi... ik heb dan ook niets met alcohol en neem dit dus ook niet mee in mijn overwegingen hahah..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:36

pmarena schreef:
Oef, dat zijn pittige verwondingen, arm kind :(:)

Komt heel harteloos over zo en had zeker anders gemoeten, maar als je dit als ruiter gebeurt kun je op zich ook niet zoveel doen denk ik? Vader en moeder waren er blijkbaar bij, je kan dan laten merken dat je het heel erg vindt, proberen iets van gegevens uit te wisselen....maar het lijkt me voor alle partijen verder niet haalbaar dat je er vervolgens bij blijft staan?

Meiske moet naar de dokter en aangezien het paard het kind al een klap van schrik gegeven heeft, lijkt het me sowieso wijselijk om snel verder te gaan met het dier zodat het niet verder uit de hand loopt, want de situatie zal er niet relaxedter onder zijn geworden na het toebrengen van de verwonding :=

Straks haalt 'ie nog een keer uit, breekt los, weet ik wat....dan beter verder rijden als de ouders er toch bij zijn, en nadat het paard weer veilig thuis is, verder bekijken hoe & wat.

Dat is een kwestie van opvoeding van het paard. En daarbij, erg makkelijk, ouders zijn met het kind naar het ziekenhuis en niemand heeft elkaars gegevens gewoon omdat paardlief misschien niet stil zou staan?

Overigens heeft de ruiter ook geen moeite gedaan gegevens uit te wisselen die is gewoon verder gereden, een kind in kreukels achter latend....

Zoals al enigen hier zeiden, kaalplukken die handel en de andere (net zo schuldige) getuigen er ook bij betrekken. Walgelijke daden en dan ook nog eens de verantwoordelijkheid op zich nemen, dat mag hard bestraft worden!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:42

Heel erg voor het meisje! (en de fam)
Echter geloof ik niet dat dit verhaal helemaal klopt of iig erg eenzijdig en beknopt is neergezet.

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:30

Hier kan ik me nou toch echt kwaad om maken. Hoop voor het meisje dat ze ooit nog gelukkig kan worden en dat de ruiter lang opgesloten wordt!

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:51

Nou, werkelijk hoe haal je het in je hoofd om door te rijden. Ten alle tijden hoor je af te stappen en te helpen. Doet niet ter zaken of de ouders er wel of niet bij waren. Je bent verantwoordelijk voor hetgeen je paard doet, dus moet je ter plaatse blijven.
Dit is net zo strafbaar als doorrijden na een auto ongeluk en dan ook nog alcohol op in het verkeer...!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:05

echt vreselijk ik lees de reacties heirboven dat je dan misschien beter je paard weg kan hebben uit die situatie maar dan be je toch op zijn minst een ambulance of zo en wacht je daarop toch? je laat zo'n kind toch niet zo achter

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:08

Walgelijk.. Wat erg voor dat meisje, ze had wel dood kunnen zijn! Geen woorden voor..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:08

dronken op je paard?????????

misschien moeten daar ook gelijk maar wetsregels over gemaakt worden.

en ik hoop indd ook dat het meisje volledig geneest.

wat een kwallen doorrijden na zo'n ongeluk.

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:14

Arm meisje, wat moet dat, ook voor de familie, een dikke schrik zijn geweest! Egoïstische kerel.
Jammer dat zij de paardensport in zulk negatief daglicht zetten. Ik hoop dat hij een fikse straf krijgt en dat het meisje weer helemaal de oude wordt.

nadat zijn paard haar een stamp in het gezicht gaf :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:18

[quote="Ketaki"]dronken op je paard?????????

quote]

Dat is er toch al?! Ja mag niet dronken aan het verkeer deelnemen en/of openbare dronkenschap is verboden :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:39

Wat erg zeg voor dat meisje en de ouders.. Alleen heb ik ook het idee dat het verhaal niet helemaal klopt of compleet is...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:06

Net even snel gekeken of er meer info ergens te vinden is, arm kind is er wel aan toe zeg :(:)

Maar daar zie ik bvb. ook een berichtje dat de boel (inderdaad....) alweer wat nuanceert: ruiters zeggen dus dat zij niet gezien hebben dat hun paarden dit veroorzaakt hebben. Kan natuurlijk kletskoek zijn, maar is 1 van de meerdere mogelijkheden waarom ze er voor gekozen hebben om door te rijden:

Citaat:
HAALTERT - De twee ruiters die zich schuldig zouden gemaakt hebben aan vluchtmisdrijf nadat een van hun paarden zondagavond een meisje van 8 jaar verwond zou hebben in het Oost-Vlaamse Kerksken, ontkennen dat het paard naar het kind trapte. Dat zegt het parket van Dendermonde.
Het meisje zou een trap van het paard gekregen hebben toen ze in de Beekstraat in de Haaltertse deelgemeente Kerksken wandelde. Haar vader trof haar daar hevig bloedend aan. Het meisje werd opgenomen in het ziekenhuis. Haar kaak, neus en tanden zijn gebroken en ze heeft verwondingen aan de arm en schouder. De ouders van het kind dienden een klacht in bij de politie.

De ruiters hebben zich dinsdagochtend spontaan aangeboden bij de lokale politie. Ze ontkennen echter dat een paard naar het kind trapte. Verder onderzoek moet duidelijk maken wie verantwoordelijk is voor de verwondingen.Een wetsdokter zal het kind onderzoeken.

Het parket geeft geen verdere details in het belang van het onderzoek.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... tcode=9450

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:08

Bijzonder verhaal zeg :(
Schandalig dat die ruiters zo reageren! Gewoon doorrijden :S??

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:10

Ketaki schreef:
dronken op je paard?????????

en ik hoop indd ook dat het meisje volledig geneest.

wat een kwallen doorrijden na zo'n ongeluk.

daar hoeven ze helemaal geen wetsregel voor te maken, want die is er namelijk al; als je met je paard een buitenrit maakt (onder zadel of voor de kar) wordt je paard door de wet gezien als voertuig en niet zozeer een dier. En je mag niet dronken een voertuig besturen. En maakt dus niet uit of dit een fiets is, een auto of zoals in dit geval een paard. Dus die wetsregel is er al.

ontopic: zoals iedereen hier al zegt; meer dan walgelijk wat deze 2 ruiters gedaan hebben. Die vrouw die erbij was is net zo schuldig. Ze hadden makkelijk af kunnen stappen en 1 van hun houd beide paarden vast zodat de ander kan helpen en gegevens geven etc.
Hoop dat die een flinke straf krijgt. Wel vreemd dat de tweede ruiter niet gestraft wordt, want die is net zo slecht.

edit; kentaro was me al voor wat betreft het eerste gedeelte van mn post

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:18