Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:Ik vraag me af hoe ze dit willen realiseren? Hoe kun je alles controleren? De meeste mensen hebben een en veel paspoorten niet eens omgeschreven.
ook 
NathalietjeB schreef:vraag me af als hier de paarden belasting erdoor komt gaan ze dan ook eens katten belasting invoeren??? hier word mijn moeders tuin altijd vol gescheten door de katten van de muur....en ja dan neem je soms drastische maatregelen om ze uit je tuin te houden...
10y schreef:Even nog een aanvulling, verplicht is ook wettelijk verplicht. Voor iedere paardenhouder. Voldoe je daar niet aan staan daar sancties op. En reken maar dat er gecontroleerd wordt.
Niet aangemeld en controle geweest, krijg je een brief in de bus met het dringende verzoek dit alsnog te doen. Daarbij moet je ook aangeven sinds wanneer etc. Je krijgt dan een naheffing.
Daarna ieder jaar op nieuw je ontvangen papier invullen, of er iets bijgekomen of afgegaan is.
Net als de veetelling in Nederland.
Overigens een geiten of schapen, ezels en gevogelte staat ook op die lijst.
Ga je hierop niet in, ben je dus de klos. En daar zou ik het niet op aan laten komen.
Dus ja, ze controleren en daar zul je waarschijnlijk helemaal niets van zien of merken, totdat er een brief in de bus valt.
Net zo goed zoals ze regelmatig je mestopslag controleren.
@ tina,
bedoel jij nu, dat je voor 6 pony's per maand 100€ an de TSK moet betalen? Hoe dat zo? Want volgens mij klopt dat niet. De bedragen die betaald moeten worden zijn jaarlijks per pony/paard en zeker geen 100€.
NWDynamite schreef:200 euro per jaar x 6 pony's = 1200 euro per jaar voor 6 pony's. 1200 euro : 12 maanden = 100 euro per maand voor 6 pony's... Zo? Dus inderdaad 100 euro voor 6 pony's per maand.
. Bovendien hebben we hier héél veel veelteelt. Dus dat zie ik er niet zo direct van komen. Hebben ze ook al aangegeven vorig jaar, dat ze er niet denken. 10y schreef:Even nog een aanvulling, verplicht is ook wettelijk verplicht. Voor iedere paardenhouder. Voldoe je daar niet aan staan daar sancties op. En reken maar dat er gecontroleerd wordt.
Niet aangemeld en controle geweest, krijg je een brief in de bus met het dringende verzoek dit alsnog te doen. Daarbij moet je ook aangeven sinds wanneer etc. Je krijgt dan een naheffing.
Daarna ieder jaar op nieuw je ontvangen papier invullen, of er iets bijgekomen of afgegaan is.
Net als de veetelling in Nederland.
Overigens een geiten of schapen, ezels en gevogelte staat ook op die lijst.
Ga je hierop niet in, ben je dus de klos. En daar zou ik het niet op aan laten komen.
Dus ja, ze controleren en daar zul je waarschijnlijk helemaal niets van zien of merken, totdat er een brief in de bus valt.
Net zo goed zoals ze regelmatig je mestopslag controleren.
@ tina,
bedoel jij nu, dat je voor 6 pony's per maand 100€ an de TSK moet betalen? Hoe dat zo? Want volgens mij klopt dat niet. De bedragen die betaald moeten worden zijn jaarlijks per pony/paard en zeker geen 100€.