Toch paardenbelasting in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Toch paardenbelasting in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:49

Ik vraag me af hoe ze dit willen realiseren? Hoe kun je alles controleren? De meeste mensen hebben een en veel paspoorten niet eens ongeschreven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:49

Ik vraag me af hoe ze dit willen realiseren? Hoe kun je alles controleren? De meeste mensen hebben een en veel paspoorten niet eens omgeschreven.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:31

Ohh Please sjjjjt geen slapende honden wakker maken! Anders heeft Rutte weer een nieuw melkkoe.....
Paard......... :(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:08

onley schreef:
ik vind dat niet kunnen je moet hier betalen om uit te kunnen rijden
en de tierseuchekassa moet je ook betalen.(per paard)... vind dat, dat al meer dan genoeg is..

10 euro t/m 4 paarden kost de TSK

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:59

KimD schreef:
Ik vraag me af hoe ze dit willen realiseren? Hoe kun je alles controleren? De meeste mensen hebben een en veel paspoorten niet eens omgeschreven.

das is makkelijk ,je bent verplicht je op te geven bij TSk ,dus die gegevens nemen ze geheid

bij 6 ponys spreek je over 100€ maandelijkse belasting even ,wat een bedrag :n ook

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:10

Jammer van deze keuze....ik hoop van harte dat ze dmv gerechtelijke stappen het kunnen stoppen.Vrees dat Nederland niet gaat achterblijven als dit in Duitsland geld gaat opbrengen.

Er zullen een hoop paarden gedumpt gaan worden en bedrijven opgedoekt...
Slecht voor de sport en werkgelegenheid....maneges die de deuren moeten gaan sluiten,hobby- en vrijetijdsruiters die moeten gaan stoppen om dat alles te duur gaat worden..... :n

zie enkel ellende hieruit voortkomen :\

10y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 11:16

Even nog een aanvulling, verplicht is ook wettelijk verplicht. Voor iedere paardenhouder. Voldoe je daar niet aan staan daar sancties op. En reken maar dat er gecontroleerd wordt.

Niet aangemeld en controle geweest, krijg je een brief in de bus met het dringende verzoek dit alsnog te doen. Daarbij moet je ook aangeven sinds wanneer etc. Je krijgt dan een naheffing.
Daarna ieder jaar op nieuw je ontvangen papier invullen, of er iets bijgekomen of afgegaan is.
Net als de veetelling in Nederland.

Overigens een geiten of schapen, ezels en gevogelte staat ook op die lijst.

Ga je hierop niet in, ben je dus de klos. En daar zou ik het niet op aan laten komen.

Dus ja, ze controleren en daar zul je waarschijnlijk helemaal niets van zien of merken, totdat er een brief in de bus valt.
Net zo goed zoals ze regelmatig je mestopslag controleren.

@ tina,

bedoel jij nu, dat je voor 6 pony's per maand 100€ an de TSK moet betalen? Hoe dat zo? Want volgens mij klopt dat niet. De bedragen die betaald moeten worden zijn jaarlijks per pony/paard en zeker geen 100€.

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:01

NathalietjeB schreef:
vraag me af als hier de paarden belasting erdoor komt gaan ze dan ook eens katten belasting invoeren??? hier word mijn moeders tuin altijd vol gescheten door de katten van de muur....en ja dan neem je soms drastische maatregelen om ze uit je tuin te houden...

paardenbelasting; paarden poepen op de openbare weg. 200 euro per paard.

kattenbelasting; katten lopen vrij rond, doden vogeltjes en poepen waar het ze uitkomt 200 euro per kat

voetbalbelasting; enorme politieinzet, betaald door de gemeenschap, vandalisme en overlast 100 euro per supporter, 50 per voetballer

golfbelasting; onnodig gebruik maken van veel land met een heel klein balletje en ze hebben geld zat 1000 euro per jaar

fietsbelasting; was al eens dus waarom niet weer, heel veel fietsen in nederland, 10 euro per fiets en het begrotingstekort is opgelost.

aanhangerbelasting; in andere europese landen al erg normaal, door de verplichte kentekenregistratie eenvoudig in te voeren. belasting voor een paardentrailer in duitsland 86 euro

het hek is van de dam....

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:21

en geen kinderbijslag maar kinderbelasting...!

sorry geintje maar hoop echt niet dat we paardenbelasting krijgen hier in NL! zoja dan wil ik ZEER goed onderhouden ruiterpaden en uiteraard VEEL MEER ruiterpaden!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:00

10y schreef:
Even nog een aanvulling, verplicht is ook wettelijk verplicht. Voor iedere paardenhouder. Voldoe je daar niet aan staan daar sancties op. En reken maar dat er gecontroleerd wordt.

Niet aangemeld en controle geweest, krijg je een brief in de bus met het dringende verzoek dit alsnog te doen. Daarbij moet je ook aangeven sinds wanneer etc. Je krijgt dan een naheffing.
Daarna ieder jaar op nieuw je ontvangen papier invullen, of er iets bijgekomen of afgegaan is.

Ga je hierop niet in, ben je dus de klos. En daar zou ik het niet op aan laten komen.

Dus ja, ze controleren en daar zul je waarschijnlijk helemaal niets van zien of merken, totdat er een brief in de bus valt.

@ tina,

bedoel jij nu, dat je voor 6 pony's per maand 100€ an de TSK moet betalen? Hoe dat zo? Want volgens mij klopt dat niet. De bedragen die betaald moeten worden zijn jaarlijks per pony/paard en zeker geen 100€.

200 euro per jaar x 6 pony's = 1200 euro per jaar voor 6 pony's. 1200 euro : 12 maanden = 100 euro per maand voor 6 pony's... Zo? Dus inderdaad 100 euro voor 6 pony's per maand.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:08

NWDynamite schreef:
200 euro per jaar x 6 pony's = 1200 euro per jaar voor 6 pony's. 1200 euro : 12 maanden = 100 euro per maand voor 6 pony's... Zo? Dus inderdaad 100 euro voor 6 pony's per maand.

Tina heeft het over de TSK (Tierseuchenkasse), die we nu al moeten betalen, maar die is inderdaad niet 100 euro per maand. Nog niet eens per jaar, ik dacht dat het iets van 8 euro per paard per jaar was?

Wij wonen in Niedersachsen en ik denk dat ze hier niet zo snel paardenbelasting in zullen voeren. Doen ze dat wel, gaan de paarden de deur uit, helaas.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:16

Wilawander schreef:
onley schreef:
ik vind dat niet kunnen je moet hier betalen om uit te kunnen rijden
en de tierseuchekassa moet je ook betalen.(per paard)... vind dat, dat al meer dan genoeg is..

10 euro t/m 4 paarden kost de TSK

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:23

Maar Tina had het over 100 euro maandelijkse belasting voor 6 pony's.. Toch niet TSK?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:31

Tina heeft het een beetje verwarrend opgeschreven. Nu ik het nog eens lees, denk ik inderdaad dat ze éérst de TSK noemde en daarna een evt. paardenbelasting.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 10:20

OK, dat zal ze bedoeld hebben.

Papenburg is Emsland in Niedersachsen, dus wonen we maar een paar kilometer uit elkaar :D

Nee, die kijken wel uit. paardenhouderij wordt hier groot geschreven, heel veel verenigingen en héél veel Nederlanders met paarden die de boerderijtjes kopen voor veel te veel geld dan dat ze waard zijn, die ze anders aan de Duitsers niet kunnen slijten. ;) . Bovendien hebben we hier héél veel veelteelt. Dus dat zie ik er niet zo direct van komen. Hebben ze ook al aangegeven vorig jaar, dat ze er niet denken.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:30

10y schreef:

@ tina,

nee dat bedoelde ik niet
als ze hier belasting ook zouden doorvoeren dat zou dat voor mij 100€ per maand kosten
dat bedoelde ik met de post
aan TSK betaal ik 10€ of zoiets