Schockemöhle: “Alles dat verkeerd kon gaan, ging verkeerd”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Schockemöhle: “Alles dat verkeerd kon gaan, ging verkeerd”

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:23

Ach 'tegen de 30' als je nog onder 30 bent vind ik het een hele prestatie om op dat niveau te rijden.
Het is ook sneu voor hem dat de klik er nog niet zo was en dat hij het juiste gevoel nog niet heeft.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:38

elady schreef:
Bij dit soort verhalen krijg ik altijd zo'n sprookjesgevoel waarbij het paard weggehaald wordt uit zijn vertrouwde omgeving en totaal zichzelf niet meer is, ziek wordt etc. Totdat zijn vorige eigenaar z'n stal/weiland in komt lopen en het paard weer totaal opleeft en hinnikent op hem af komt *pinkt traantje weg* :D :+

Het is te mooi om waar te zijn, maar ik denk dat het alle partijen meer dan goed zal doen als Totilas en Edward weer bij elkaar komen!

AMEN! _/-\o_

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:57

Wat valt er hier nog over te zeggen?
Ik geloof er niet in, nooit gedaan ook en het zal mij enorm verbazen als deze combi ooit nog in de richting gaat van de scores die gal-toot reed.
Ga verder mee met sharoontje en elady.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:00

We kunnen hier met zijn alle lang of kort over door gaan!

Dit is géén combinatie is die wordt het ook nooit!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:14

Mee eens, geen leuke combi en of het dat ooit wel wordt dat hoop ik zeker voor Totilas...
Zo zie je maar dat succes niet te koop is...

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:16

Ik ben het eens met Spatter. Niemand die zo goed weet om een paard naar een wedstrijd te trainen als Sjef, dus die zal wel ff aan de bel hebben getrokken. Hoop echt dat Sjef ze weer aan de gang krijgt, want terug naar Edward zie ik (helaas) niet gebeuren.

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:17

Na 2 jaar is de combinatie er niet inees. Laat zo'n mega goed paard door een ruiter rijden waar hij wel een klik mee heeft. Dit heeft toch geen zin. Ik hoop dat het beter gaat maar heb niet veel hoop. Hoop dat Sjef een goede invloed erop heeft en het in 2013 weer een mooi plaatje is.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:22

Jammer maar ook ik geloof de combinatie niet meer ook al had ik ze het wel gegund

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:28

Morgan Barbancon is 20 jaar en reed dit jaar ook op de olympische spelen met een heel bekend paard.
Alleen is dat , zoals Nicole Werner al zei, veel beter voorbereid.

Je hoeft echt niet heel slim te zijn om te kunnen bedenken dat als je een paard als Totilas gaat rijden je het zelden goed kan doen. Tenzij je over de percentages van Edward Gal heen zou kunnen gaan, wat er natuurlijk niet in zat.
Ik denk dat ze te makkelijk dachten het allemaal maar even te gaan doen. Maar ja, een paard doet nu eenmaal niet altijd alles wat jij wilt, zeker niet als er niet zo'n klik is. En ook niet als je hem van de een op de andere dag anders gaat trainen.
Meerdere bekende ruiters/amazones wilden hun vingers er niet aan branden.

Ik vind het ook geen mooie combinatie. Totilas heeft zoveel uitstraling, en daar tegenover heeft Rath in mijn ogen (maakt totaal niet uit of anderen dit met me eens zijn of niet) een uitstraling van 0,0.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:53

zo zie je maar weer...je kan al het geld in de wereld hebben en zelfs als je dan alles kan kopen wat je wilt hebben is nog geen garantie voor geluk of suc6....dit is de HET voorbeeld dat geld dus niet gelukkig maakt...( ok ok tis verdomd handig maar je snapt het wel.. ;) )

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:55

Een goed paard valt of staat met de ruiter op zijn rug.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:56

Succes is niet met geld te koop!

Heb niet het gevoel dat de klik tussen Rath en Totilas ooit nog zal komen zoals dat bij Edward en Totilas het geval was. Rath mist in mijn ogen het zo belangrijke fingerspitzengefühl.

We zullen het beleven en ik blijf het volgen!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:00

Citaat:
Morgan Barbancon is 20 jaar en reed dit jaar ook op de olympische spelen met een heel bekend paard.
Alleen is dat , zoals Nicole Werner al zei, veel beter voorbereid.

Zat gelijk te denken aan deze combinatie toen iemand over een jonge ventje begon , Mattias draait al wat jaartjes mee hoor, vindt die hele Rath familie een beetje arrogant overkomen.

indian_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:06

Ben een onwijze TOTILAS fan. <3

IK VIND DEZE COMBI GEEN PORUM (excuus geen ander woord voor). |(

IK ZEG TERUG NAAR EDWARD GAL *\o/*

KUNNEN WIJ WEER :~ :~ :~

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:10

indian_horse schreef:
Ben een onwijze TOTILAS fan. <3

IK VIND DEZE COMBI GEEN PORUM (excuus geen ander woord voor). |(

IK ZEG TERUG NAAR EDWARD GAL *\o/*

KUNNEN WIJ WEER :~ :~ :~

Helaas is dat waarschijnlijk geen optie..
En stél, stel dat het wel zo is, zie zegt dat of ze ooit nog op hun oude niveau terug gaan komen?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:13

Er werd wel ooit gespeculeerd dat Schockemöhle dat overwoog trouwens, om Gal te vragen 'm weer te rijden. Maar dan vraag ik me af hoe dat zou werken en voor welk land hij zou uitkomen... :')

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:15

Niet voor Nederland denk ik haha :P

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:17

Ik denk dat Edward Gal ruiter genoeg is om Toot weer op niveau te krijgen. Maar dat zal wel een onvervulde droom blijven. En wat Rath betreft? Die kan 24/7 trainen bij Sjef wat ie wil, de X factor zal hij niet krijgen. Hij is en blijft de spreekwoordelijke Bleke Bet..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:18

Totilas, ik word er zo langzamerhand een beetje kriebelig van. Elke keer die zwakke excuses.. Bah! Volgensmij hebben ze allemaal daar een bord voor hun kop. Excusje hier, verhaaltje daar.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:30

Dat ze dr bloos een andere ruiter op zetten, heb niet de complete tekst gelezen, maar met geld verdienen gaat die gewoon niet met Mathias Rath, volgensmij levert deze hengst meer op als dekhengst.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:34

Nikita_1995 schreef:
Succes is niet met geld te koop!

We zullen het beleven en ik blijf het volgen!

Nou ja, met geld kom je natuurlijk wel veeeeeeeeeeeeel verder dan met een klein budget. Je kunt de beste paarden kopen, de beste trainers betalen, makkelijk op wedstrijd met je eigen prettige veewagen de luxe,. Kortom, geld is wel een vereiste om in de miljoenensport die dressuur is mee te kunnen draaien.
Maar inderdaad: talent en gevoel is niet te koop. dat heb je of heb je niet.

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:35

Paard gaat nooit meer het niveau lopen/halen wat hij behaald heeft geloof er niets van

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:41

Jakizi, zeker wel. Heb gewoon 't idee dat die zich niet goed voelt op dit moment, hij heeft lang op Moorlands (?) gestaan en Edward als ruiter gehad, ik als paard zou gek worden als ik van de duidelijke, correcte (en soms strenge) ruiter over ging op iemand die onduidelijker rijd, nog strenger is en dan ook op een nieuwe stalling. Het kan best zijn dat het paard gewoon wat minder vrolijk is geworden na de grote veranderingen, en een paard moet toch echt wel 'blij' zijn om goed te kunnen presteren, wie weet, misschien als Edward een kans krijgt...

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:44

Dan zou het mssn nog wel kunnen maar na 2 jaar zit er nog weinig progressie en en na 2 jaar begin je echt wel een paard te kennen dus bedoelde meer dat er voor de combi enig hoop is.

Ze zullen vast nog wel ens hoge scores gaan halen maar geloof nooit meer zoals voorheen in deze combi

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:46

Na 2 jaar moet je eigenlijk wel gewoon je paard kennen meestal na een paar maanden weet je echt of er de "klik" is.