Jager ziet veulen voor wild zwijn aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:11

lyanne_sanne schreef:
Ik snap de reacties .. Maarja voor t zelfde geldt is die jager zelf ook wel heel erg geschrokken! Hij heeft het vast niet expres gedaan. Vind het voor de jager en de eigenaar beide erg sneu..

Ik mag hopen dat de jager ook geschrokken is, maar het blijft dat je geen jager mag zijn als je geen zwijn van een paard kan onderscheiden. Zo gebeuren er in het verkeer ook veel ongelukken door onbenulligheid van chauffeurs. Jammer en onomkeerbaar, maar dit zou echt niet mogen gebeuren.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:13

Getup schreef:
en eigenlijk mag je niet eens schieten als je niet zeker weet waarop je schiet. Maar goed,als je er dan van overtuigd bent , dat het een zwijn is.... #)

En dan ook nog eens: in Duitsland mogen ze niet schieten in een straal van 100 meter van een huis laat staan in de richting van een huis! En ik ga er dan maar even vanuit dat die paddock aan huis lag....

Ons weiland is gelukkig te klein voor de jagers om er gebruik van te maken afgezien van het feit dat onze paarden er eigenlijk altijd wel in lopen als zij net hun rondje doen. Maar dan lopen ze wel door het weiland van de buurman heen. Van mij mogen ze, de groep jagers die hier rondloopt kennen ons, wij kennen een groot gedeelte van hen en ze houden zich aan de jachtregels.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:17

lyanne_sanne schreef:
Ik snap de reacties .. Maarja voor t zelfde geldt is die jager zelf ook wel heel erg geschrokken! Hij heeft het vast niet expres gedaan. Vind het voor de jager en de eigenaar beide erg sneu..

Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen ja, maar ik blijf erbij dat 'ie had kunnen weten dat hij geen wild zwijn voor zich had. Ik ga er vanuit dat een jager kan zien wat voor beest hij in zijn vizier heeft, dat hij een idee heeft over de omgeving waarin hij jaagt (het beestje stond in een paddock met paarden..) en dat hij weet of het handig is om nog bezig te zijn met jagen als het al schemert.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:18

Bah zeg.. wat een (...) is die schutter zeg.. rondje oog arts handig? Even naar Pearl ofso..

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:19

volgens mij mag je een wild varken ook alleen maar vanuit een hoogzit schieten omdat je met een ander soort kogel schiet dan wanneer je een haas ofzoiets voor je loop hebt...
Zonde van t veulen, en ik zeg ook: invorderen die jachtakte

Jes

Re: Jager ziet veulen voor wild zwijn aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:24

Hoe krijg je het in gods naam voor elkaar om een quarter veulen voor een wild zwijn aan te zien 8)7 Als hij nou op ree-en aan het jagen was kan ik me de verwarring nog enig sinds voorstellen in het schemer, maar een zwijn?
En dat dan nog los van of het veulen in een paddock stond en of er meerdere paarden stonden.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:31

Gewoon het idee al dat hij het nodig vond om richting/in de paddock te schieten. Komop er liepen nog paarden bij.. Ik vind het niet zo gek, als je de mentaliteit van de gemiddelde jager kent... 8)7

DuMonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:45

schandalig!!! schiet die jager ook dood!!! eikel

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:52

Het ergste vind ik het nog voor de merrie! Jacht Vergunning intrekken bij zulke jagers!!
Wat als er ooit is een kind/mens loopt, dan kan je zo'n foutje ook niet permiteren!

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:54

Jeetje , dit is al de zoveelste .. E. Nog te bedenken dat laatst iemand in zijn oog was geraakt door een jager en dat nog wel in Nederland , zijn ze blind ofzo?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:57

lijken veulens en wilde zwijnen op elkaar? nee dus. dus wat mij betreft verdiend hij het niet jager te zijn, als hij niet eens het verschil kan zien.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:03

Pff, wat vreselijk zeg.. Heel veel sterkte voor die eigenaar :(:)

Hou hier ook altijd mijn hart vast.. Ze schieten hier meestal erg dichtbij en ben dus nooit gerust. De paarden en honden zijn dan ook erg onrustig.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:08

Ik vind dat hele jagen iets idioots,ik snap best dat bij sommige diersoorten men moet ingrijpen om overpopulatie te voorkomen maar de doorsnee jagers tegenwoordig zijn gewoon schietgraage mafkezen.
Dat het veulentje door zoiets om moest komen was totaal onnodig,ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat die jager daar achteraf leed van heeft of dergelijke.
Germ arme merrie en arme eigenaren van het veulen,het zou je maar gebeuren zeg pfff.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:09

funnyhorses schreef:
Ik vind dat hele jagen iets idioots,ik snap best dat bij sommige diersoorten men moet ingrijpen om overpopulatie te voorkomen maar de doorsnee jagers tegenwoordig zijn gewoon schietgraage mafkezen.
Dat het veulentje door zoiets om moest komen was totaal onnodig,ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat die jager daar achteraf leed van heeft of dergelijke.
Germ arme merrie en arme eigenaren van het veulen,het zou je maar gebeuren zeg pfff.

vind ik ook. als het nodig is okee, maar verder...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:30

In mijn jeugd(ik was 14jaar ofzo) toen ik met mn pony een buitenritje deed maken kwam ik uit bij een stukje bos.
Dat stukje was niet groter dan zo'n 300x300mtr en in het midden zat een hertje doodsbang omdat er ozo heldhaftige "mannen" met jachtgeweren het arme dier hadden omcirkeld en zo deden insluiten. ;(
Ik heb werkelijk waar in mn hele verdere leven nooit meer zoiets lafs gezien als dat toen!!!!!!!!!!
Wat heb ik gegild en getierd |( ,zo hard dat ze volgens mij mij van mn pony wouden schieten. >;)

Is dat jagen?Met 20 man op 1 klein beestje afsluipen _-:( ?Is dat nou iets wat iets toevoegd aan natuurbehoud?
Ik zal het nooit meer vergeten,ik HAAT jagers!!! :r _-:( -:(-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:32

Wat een stoere kerels, he funnyhorses ?
Echt enorm dapper :n
Zulke mogen ze van mij in hun onderbroek tegenover twintig wilde beren zetten, kijken hoe flink ze dan nog zijn :(

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:34

En ik maar tegen mijn zoon zeggen in het bos dat ze echt het verschil wel zien tussen ons, met de pony's of de zwijnen en hertjes etc.
Ze schieten hier namelijk behoorlijk. Laatst nog een groep van 4 reetjes die op hol waren na een knal die overstaken voor ons neus.
Hij ment met een zwarte shet, dus is weleens bang dat ze het verschil niet zien...........

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:36

Gek hoe zoiets je toch bijblijft he? ;(
Nu ik er zo over terug denk lopen me nog steeds de rillingen (en tranen) :o

Jagen is een heel gespecialiceerd iets in mijn ogen,maar als dat gedaan wordt door zo'n huis-tuin-en keuken jager >;) die zich eerst een stuk in de kraag zuipt nou dan zijn de gevolgen niet meer te overzien.
Want dat is het,eerst zuipen dan hopen dat ze 'iets' raken.
Wat zijn ze ruig he. _-:(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:37

Kan het me helemaal voorstellen, krijg al tranen in mijn ogen bij het idee alleen :(:)

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:37

trysteffy schreef:
Hij is blind je kan toch wel het verschil zien tussen een veulen en een zwijn of ben ik dom

lijkt me ook. en als je het niet kunt zien moet je ook niet schieten.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:44

Tja, soms hebben mensen echt poep in hun ogen ofzo 8)7

Men paard sloeg onlangs een soort van op hol door jagers.. Hun honden liepen in de maïs, dus dat maakte een nogal eng geluid.. Je zag ze ook dus helemaal niet.. Gaat men paard een soort van aan de kletter, die jager maar lachen met zijn lelijke smoel.. >;) Heb paardlief rustig kunnen stoppen, maar ze was wel erg van streek.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:48

LauEef schreef:
Gewoon het idee al dat hij het nodig vond om richting/in de paddock te schieten. Komop er liepen nog paarden bij.. Ik vind het niet zo gek, als je de mentaliteit van de gemiddelde jager kent... 8)7

Pardon? Nu niet alles over 1 kam trekken aub

Aan het jagen zitten behoorlijk wat regels verbonden, en wie ze overschrijdt kan een beste geldboete of verlies van vergunning verwachten.
Of we het leuk vinden of niet; jagers zijn ook nodig om overpopulatie van diersoorten te voorkomen. Blijft het hoe dan ook een verschrikking voor de eigenaar van dit veulen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:49

@Jackytje.Gelukkig maar dat er niks is gebeurd verder.Maar jeetje zo'n kogel hoeft maar verkeerd te vliegen en je ligt dood of zwaar gewond ergens.

Het zijn viezerikken dat volk,ik kan me nml niks erbij voorstellen om 's nachts of tegen de avond of wanner dan ook in het bos rond te zwerven om vervolgens een dier dood te schieten.
Dat soort jagen moest afgeschaft worden,er is genoeg te eten er hoeft niet meer gejaagd te worden door zo'n wannabee "man".

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:00

Jeetje, denk even wat verder na voordat je onzin post!

We weten allemaal nog hoe ellendig uitgehongerd dieren aan hun einde kwamen een paar winters geleden; toen werd er hard geroepen om jagers! Op mn werk lopen nu wilde zwijnen in de achtertuin; ik ben heel blij met de jagers die ze komen schieten! Ook als een hert op een auto is gelopen en het bos in vlucht; fijn dat er dan een jager is die zo'n dier uit het lijden kan helpen!
Dat die dieren vervolgens op een bord belanden; biologischer vlees bestaat niet

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:09

Niet alle jagers zijn zo, er zijn er die heel erg met de natuur en het wild bezig zijn. Tot het verzorgen van zieke konijnen toe, die achteraf weer in het wild gezet worden, voeren, tellen, ...

Maar goed dat maakt hier natuurlijk niet uit. Het is vreselijk dat zoiets kan gebeuren. Dit is echt een tragisch ongeluk.