Paard te water in Vondelpark

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:44

Jeetje wat sneu!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:48

Jeetje wat zielig ;(

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:50

Pfooee, het zal je maar overkomen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:52

Ah die arme jongen, dat is iemand die veel om paarden geeft.

Pfff dat getrek aan de teugels, dat helpt geen zier natuurlijk behalve dat je het dier ermee zeer doet.

Ja het wordt echt erger overal met de honden, die niet luisteren en zomaar achter iets aangaan.

Hou toch verdorie de honden bij je en aan de lijn.

Mij was 2 weken terug ook overkomen dat een amerikaans iets van vechthond zomaar losliep en die kwam echt agressief naar mijn paard toe, dus ik gelijk afstijgen en vroeg de eigenaar die hond aan te lijnen, en dat is dan ook bij deze gebeurd. Echt als die iets had gedaan dan had mijn paard die hond geschopt en dan heb ik t gedaan.

Verdorie ik laat mijn paard toch niet zomaar los maar heb het altijd aan de touw of teugels in mijn handen. Dus de honden ook aan de lijn, en laat het dan los in een gecontroleerd ruimte, net zoals weilanden voor de paarden waar ze los kunnen of in een paddock/buiten/binnenbak.

Reem

Re: Paard te water in Vondelpark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:57

Ik kan gelukkig melden dat het paard er met wat hechtingen, schaafwonden en heel veel spierpijn af is gekomen - en de ruiter met een goeie schrik.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:59

Ah, dat is fijn om te horen!! Gelukkig maar!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:10

Fijn dat paard en ruiter er weinig aan hebben overgehouden. Het zou je maar overkomen zeg..

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:17

Reem schreef:
Ik kan gelukkig melden dat het paard er met wat hechtingen, schaafwonden en heel veel spierpijn af is gekomen - en de ruiter met een goeie schrik.

Pff ontzettend heftig.. Gelukkig valt het mee!

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:25

Wat sneu zeg!! Hij is ook flink geschrokken, iemand die echt om zijn paard geeft! En een amerikaanse is niet gelijk een vechthond. Maar op dat moment ben je nog zo in shock van adrealine dat je soms wel is wat zegt wat je niet zo bedoelt. Sterkte voor ruiter en paard, en hechtingen van de hond?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:33

Charmaiineee schreef:
Jeetje wat heftig! Ik moest zelf net ook even een traantje wegpinken bij het zien van het filmpje :(
Arme jongen en arm paard! Gelukkig is het goed afgelopen en heeft het paard volgens de bron niks..

check, hier nog 1...pfff voelde echt zijn schrik. :(:)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:38

Ik kom er net achter dat ik de jongen in t filmpje ken... Tjee die is veranderd .. Met hem op de manege gereden toen ik 8 - 12 was ofzo..

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:46

Maar wel een watje dat ventje.
Toen een van mijn paarden ook ineens de kreek ingewandeld was, stond ik ook in de kreek om haar eruit te halen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:48

Fijn dat zowel de ruiter als het paard er redelijk van af gekomen zijn.

De brandweer zal aan de hand van deze beelden wel bijscholing gaan krijgen. De eigenaar van horse rescue fire training is beroeps bij brandweer Amsterdam, alleen ander district. Maar daar komen ze nog wel op terug.

Daarnaast vind ik persoonlijk, mijn eigen mening dus, het vondelpark nu niet echt geschikt (meer) om paard te rijden. Maar goed, dat is persoonlijk. Zo vind ik persoonlijk dus ook dat honden daar aangelijnd dienen te zijn en zeker bepaalde rassen. Maar vind dat honden op heel veel meer plekken aangelijnd horen te zijn.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:50

Zwitsal.....in HHW? Ik ken hem nog toen hij 3/4 jaar was en paste af en toe op hem hahaha. Nu zo'n kerel.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:53

Ariebren schreef:
Toen een van mijn paarden ook ineens de kreek ingewandeld was, stond ik ook in de kreek om haar eruit te halen.

Watje? Misschien heeft hij ook eerst zelf zijn paard er uit proberen te halen, en toen de brandweer en politie er bij was mocht hij misschien niet meer helpen.
Beetje raar om hem een watje te noemen denk ik zo?

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:00

pff wat een heftig filmpje.. had echt met die jongen te doen.. het zal je maar gebeuren..
zat ook even flink in spanning toen die achterbenen nog de kant opmoesten brr wat een naar beeld was dat..

Gelukkig is alles goed afgelopen!!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:04

En waarom kreeg het paard zijn achterbenen niet op de kant ???

Ze stonden met zijn allen te trekken aan zijn voorbenen. :7

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:05

manier hoe hij eruit gehaalt word is niet echt diervriendelijk ,
maarja idereen in paniek en het gaat er net om dat het paard gered is.

eigenaar van de hond heeft gereageeert onder die tekst van wat er gebeurt is,
en zo te zien heeft die eiigenaar niks van schuldgevoelens..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:05

Jeetje! dat paard had zijn staart wel kunnen breken toen ze hem omhoog wilde trekken. Je ziet de slang zo onder zijn staart glijden.
Na dat ik de clinic op horse event heb gezien over de brandweer en reddingen met paarden blijf ik erbij dat er veel meer aandacht mag worden besteed aan het handelen.

Gelukkig maken paard en ruiter het goed.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:08

jaime_andrea schreef:
jeetje wat was die jongen in shock toestand zeg...
hier in de polder liggen er met regelmaat paarden in de sloot dus ik kijk er niet meer van op...wat me wel opviel is dat niemand het water in ging pas de hulpverleners gingen er in.

Vorig jaar lag er ook een pony in de sloot maar mijn vriendin en ik hebben geen 2 tellen hoeven na te denken en zijn de sloot in gegaan om hem eruit te krijgen..( is overgens ook gelukt..) wel met behulp van een auto om hem er verder uit te trekken maar wij gingen wel direkt de sloot in om hem rustig te houden en om touwen en banden om hem heen te doen.

je moet ook om je eigen veiligheid denken / plus de kou van het water.

je ziet dat paard ook na de overkant zwemmen/lopen nadat hij loskwam.. stel je voor dat daar iemand staan in die modder kom je niet snel weg.. als hij draait of wat. de hulpverleners zie je ook elkaar vasthouden als ze het water in dreigen te vallen.(die agente)

die 2 hulpverleners hebben pakken aan, en zitten vast aan een touw. en houden als het moet afstand.

de manier waarop.. tja ze moeten iets. (ik wil niet zeggen dat het altijd goed gaat)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:10

Ariebren schreef:

Wat een k*t opmerking zeg :7
Was je erbij voordat er gefilmd werd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:10

dubbel
Laatst bijgewerkt door Christiene op 18-11-12 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:11

Ariebren schreef:

waar slaat dit op.... iedereen reageerd anders.

het eerste wat je leert is o.a. veiligheid. paard stond ruim boven het water met zijn hoofd.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:17

quintusgl schreef:
Zwitsal.....in HHW? Ik ken hem nog toen hij 3/4 jaar was en paste af en toe op hem hahaha. Nu zo'n kerel.

Moest in pb :p

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:22

jaime_andrea schreef:
jeetje wat was die jongen in shock toestand zeg...
hier in de polder liggen er met regelmaat paarden in de sloot dus ik kijk er niet meer van op...wat me wel opviel is dat niemand het water in ging pas de hulpverleners gingen er in.

Ik denk dat ik nog erger in shock zal zijn! Voor hoe ze hem eruit halen, die achterbenen -O-