OO Seven derde op wereldbekerwedstrijd in Melbourne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: OO Seven derde op wereldbekerwedstrijd in Melbourne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:05

de merrie waar ik toen voor ben gaan kijken in haghorst, die had de naam vedette. dus tel maar uit hoe oud ze nu moet zijn. toen als ik het goed heb 4.5 jaar.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:06

kinel schreef:
de merrie waar ik toen voor ben gaan kijken in haghorst, die had de naam vedette. dus tel maar uit hoe oud ze nu moet zijn. toen als ik het goed heb 4.5 jaar.

Mijne is ook een V dus als het goed is 10!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:11

Ik heb ook een Vtje, dus inderdaad 10 jaar.

Mijn ervaring is dat OO's inderdaad wel apart zijn, maar "altijd door de gang willen draven" heeft mijn inziens toch meer te maken met opvoeding dan een aparte. :+

De nakomelingen doen het inderdaad niet onverdienstelijk! Goedgekeurde zoon van OO Seven is hier zeeeeer populair (dekt het meeste van alle warmbloed hengsten, SWB).

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 08:49

Om de OO seven nakomelingen nou weer als apart te omschrijven :+, het zijn gewoon sensibele paarden, net hoe je ermee omgaat. De mijne heeft op stal juist de reputatie dat hij ontzettend makkelijk in de omgang is.

Maar geweldig dat OO Seven het in Autralië zo goed gaat doen. Het heeft lang geduurd voor het hem een keer mee zat in de sport na zoveel pech met blessures.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:55

Tjsa, ik zie het aparte ook niet zo. En sensibel zie ik ook niet echt.

Eerder brave rustige evenwichtige paarden (heb er nu dus nog 2 en heb er 1 gehad). Vooral degene die verkocht is, is een zeer nuchter paard en door iedereen te rijden. Is met een 18 jarige gastamazone die er slechts 5x opgezeten had in het Z2 gelijk 2x eerste geworden.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:08

Ik ken meer sensibele en niet makkelijke OO Sevens dan wel makkelijke en niet sensibele OO's.

OO Seven in de kur op muziek:
http://vimeo.com/53750038

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:16

Quir schreef:
Ik ken meer sensibele en niet makkelijke OO Sevens dan wel makkelijke en niet sensibele OO's.

OO Seven in de kur op muziek:
http://vimeo.com/53750038

Hier op stal 3 niet zo makkelijke 00Sevens. Maar er zullen er zat wel makkelijk zijn.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:17

Wij hebben ook 3 007 staan, allemaal fijne meewerkende dieren.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:35

Ik heb er 7 gereden en zelf 1, 8 niet de meest makkelijke dieren. Meewerkend worden ze wel als je ze het vertrouwen gewonnen hebt, gaan ze zelf voor je door het vuur. Het zijn alleen geen allemans dieren en je moet er mee om kunnen gaan.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:46

Quir schreef:
Ik heb er 7 gereden en zelf 1, 8 niet de meest makkelijke dieren. Meewerkend worden ze wel als je ze het vertrouwen gewonnen hebt, gaan ze zelf voor je door het vuur. Het zijn alleen geen allemans dieren en je moet er mee om kunnen gaan.

Hmmmm, kunnen wij hier gewoon goed met paarden omgaan dus :+ .

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:48

LDRD schreef:
Quir schreef:

Hmmmm, kunnen wij hier gewoon goed met paarden omgaan dus :+ .

Als je goed met sensibele dieren over weg kunt heb je geen moeite met een OO Seven, al zijn er best die er niet bij zullen horen. ;)
Die ik te rijden heb gehad waren omdat de eigenaar of ruiter er niet mee over weg kon, dus natuurlijk telt dat ook mee.

Ook denk ik dat het gewoon echt sport paarden zijn en een goed dier "mág" niet makkelijk zijn, haha. :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:54

de 3 die wij op stal hebben zijn vrij makkelijk, 2 jonge dieren (3 en 4 jaar) en een 10 jarige de 3 jarige is afgelopen week verkocht en gister opgehaald maar allemaal fijne dieren de 4 jarige is inmiddels zadelmak en heeft (nog) geen pas verkeerd gezet, wat onstabiel maar wat wil je ook. de 10 jarige is wat stugger maar wel bewerkelijk.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:27

Die 3 die wij hebben staan zijn niet de makkelijkste. Maar wel heel fijn om mee te werken. Maar je moet deze wel echt met respect behandelen. Dan doen ze alles voor je. Want deze vergeven en vergeten niet zomaar iets!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:35

_coquette_ schreef:
Die 3 die wij hebben staan zijn niet de makkelijkste. Maar wel heel fijn om mee te werken. Maar je moet deze wel echt met respect behandelen. Dan doen ze alles voor je. Want deze vergeven en vergeten niet zomaar iets!

Dat is eigenlijk wel de juiste beschrijving van de meeste OO Seven's. :)
Het zijn geen rotzakken of zo iets dergelijks, maar geen dieren (de meeste) waar iedereen en alles mee weg kan rijden.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:37

ja maar vind dat toch opzich wel een misselijke opmerking.
elk paard dient met respect behandeld te worden, dat sommige bloedlijnen er gevoeliger voor zijn oke

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:44

Leuk hoor! 00seven weer eens in het nieuws.

Hier ook een leuke merrie van hem staan. Leuk dier :)
Sensibel kan ik niet zeggen want daar zou ik nooit mee om kunnen gaan. Ze kan zich goed aanstellen daar ben ik wel achter.
Makkelijk te overtuigen en uiteindelijk is ze een fanatieke werker. Soms wat lui..

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:37

Wat goed van OOseven! Ik ben ook wel benieuwd naar nieuwe foto's/filmpjes van hem!

Ik heb ook een OOseven gehad, en dat was ook een apart gevalletje, hij kon je altijd te slim af zijn, en als hij geen zin had, had hij ook geen zin, terwijl zijn moeder bloedlijn (sultano) wel als "makkelijk" omschreven werd.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:52

Mexxuna schreef:
Wat goed van OOseven! Ik ben ook wel benieuwd naar nieuwe foto's/filmpjes van hem!

Ik heb ook een OOseven gehad, en dat was ook een apart gevalletje, hij kon je altijd te slim af zijn, en als hij geen zin had, had hij ook geen zin, terwijl zijn moeder bloedlijn (sultano) wel als "makkelijk" omschreven werd.

Ik heb een filmpje van hem geplaatst, tij.dens de kur

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:54

*\o/*
papa van mijn ruin.. we zaten al weer te wachten op berichtjes..

oo sevens moeilijk?
mijn 00 seven is nuchter.. doe maar gewoon en je wint zo zijn zachtaardige nuchtere vriendschap. Absoluut niet moeilijk en daar staat hij hier dan ook bekend om.
Hij heeft zo'n zwak voor kinderen en o zo voor veulentjes. Tis dat is een ruin is, anders had ik het hem wel gegunt. Nee hij is echt mijn vriend.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 18:36

LDRD schreef:
Tjsa, ik zie het aparte ook niet zo. En sensibel zie ik ook niet echt.

Eerder brave rustige evenwichtige paarden (heb er nu dus nog 2 en heb er 1 gehad). Vooral degene die verkocht is, is een zeer nuchter paard en door iedereen te rijden. Is met een 18 jarige gastamazone die er slechts 5x opgezeten had in het Z2 gelijk 2x eerste geworden.

Beetje oud topic maar toch:

Yeahhhhhh, genoemde paard is met zijn huidige amazone youngrider of Russia 2012 *\o/* *\o/* *\o/* .

Hoezo makkelijk te rijden, meisje is net 16 jaar :j .

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:05

Quir schreef:

Dit is voor mij de preciese omschrijving van mijn merrie, maar nuchterheid hoort voor mij ook in t rijtje thuis! :)