Ziek paard op de Barneveldse markt van de slacht gered

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:28

Halen ze het slachtrijpe paard eruit terwijl eenhele lading vol gezonde paarden alsnog dezelfde reis mogen afleggen..beetje hypocriet: had deze meteen af laten maken, is het hele gezeur over!

manic

Re: Ziek paard op de Barneveldse markt van de slacht gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:18

Lijkt me dat je je ook af moet vragen waar die handelaar dit paard opgeduikelt heeft.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:23

Ninx schreef:
Ook mee eens....
Al die laffe 'met pijn in mijn hart' berichten van mensen wiens oudere paarden plaats moeten maken voor 1 'die het doet'... kijk maar eens goed....

Los daarvan: paardenmarkten zijn middeleeuws..... weg ermee.

Ik vind het niet laf om een oud paard plaats te laten maken voor een die het wel doet.
Niet iedereen heeft ruimte of geld om zo'n paard naast een die het wel doet te houden.
De meest humane manier is dan om het oude paard in Nederland te laten slachten of te laten inslapen.
Naar mijn mening is er niets mis mee om een paard te laten slachten, mits het in Nederland gebeurd. Probleem is de transporten naar o.a. Italie. Naast het transport dat vaak minimaal 24 uur duurt en onder slechte omstandigheden plaats vind heb je ook geen controle hoe het dier in Italie wordt geslacht. Uit ervaring kan ik zeggen dat dit in Nederland wel op een hele humane diervriendelijke manier gebeurd

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:28

juliomariner schreef:
Ninx schreef:
Ook mee eens....
Al die laffe 'met pijn in mijn hart' berichten van mensen wiens oudere paarden plaats moeten maken voor 1 'die het doet'... kijk maar eens goed....

Los daarvan: paardenmarkten zijn middeleeuws..... weg ermee.

Ik vind het niet laf om een oud paard plaats te laten maken voor een die het wel doet.
Niet iedereen heeft ruimte of geld om zo'n paard naast een die het wel doet te houden.
De meest humane manier is dan om het oude paard in Nederland te laten slachten of te laten inslapen.
Naar mijn mening is er niets mis mee om een paard te laten slachten, mits het in Nederland gebeurd. Probleem is de transporten naar o.a. Italie. Naast het transport dat vaak minimaal 24 uur duurt en onder slechte omstandigheden plaats vind heb je ook geen controle hoe het dier in Italie wordt geslacht. Uit ervaring kan ik zeggen dat dit in Nederland wel op een hele humane diervriendelijke manier gebeurd

Los van het feit dat ik mijn paarden zelf verzorg op hun oude dag (als dank voor bewezen diensten), doel ik op de mensen die hun oude paard van de hand doen als weidemaatje of een andere twijfelachtige bestemming.
Maak er dan een eind aan...
Dat geschuif met oude/ zieke/ kreupele dieren, zelfs op dit forum, ik wordt er helemaal naar van.

pak zelf je verantwoordelijkheid en verzorg ze zelf of laat ze afmaken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:32

Mee eens..maar dit paard kan dit idd heel goed bij de handelaar opgelopen hebben..je weet het niet..dat is de ellende..er zijn zoveel paarden al in de handel waarvan je niet weet hoe ze daar gekomen zijn..en je weet ook niet hoe oud dit dier is..de einschuss was niet chronisch anders had ie andere symptomen gehad..
Wel heeft de handelaar de verantwoordelijkheid om dit paard of direct weg te brengen naar de slacht of op te knappen vindt ik..naar de markt slepen vindt ik vreselijk..en voor de rest.."gered" is inderdaad nogal discutabel..ze zouden hem mischien gered hebben als ze hem in beslag genomen hadden,opgeknapt en een goed tehuisje voor hem gevonden zouden hebben..beest ziet er trouwens vreselijk verwaarloosd uit op de foto..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:40

Tjelley schreef:
Ik denk dat we ook eens naar onszelf moeten kijken...
Hoe belanden de meeste paarden op de markt? En waar belanden de meeste paarden vanaf daar?
Ik denk dat als we zelf wat meer verantwoordelijkheid nemen er een boel leed bespaart kan worden en er minder snel paarden op de verkeerde plekken terecht komen.

Grote kans dat dit ook een paardje is geweest waar iemand ooit heel blij mee is geweest.... en nu staat ie daar.

ja, en dan zit je op bokt en zie je op de foto je oude paardje ... dat je als gezelschapspaardje weggegeven had aan dat aardige vrouwtje,... zou zo maar kunnen.
te erg dit , ze hadden het dier beter meteen in beslag kunnen nemen, en de controle gaat dus nergens over, als de arts er maar een bepaalde tijd is.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:23

Wat een smeerlap, bah dat zulke handelaren zijn en dit kunnen, gelukkig dat ie gesnapt is en ik hoop dat hij een hele vette rekening gaat krijgen.
En nog mooier een verbod als handelaar.....walgelijk gewoon...

Hij had gewoon dit paard moeten behandelen of de verantwoording nemen en afleveren bijj het slachthuis.....

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:49

Tjelley schreef:
Ik denk dat we ook eens naar onszelf moeten kijken...
Hoe belanden de meeste paarden op de markt? En waar belanden de meeste paarden vanaf daar?
Ik denk dat als we zelf wat meer verantwoordelijkheid nemen er een boel leed bespaart kan worden en er minder snel paarden op de verkeerde plekken terecht komen.

Grote kans dat dit ook een paardje is geweest waar iemand ooit heel blij mee is geweest.... en nu staat ie daar.

En die laatste regel krijg ik dus een zere maag van . Je maatje weg en dan de handel in . Bah bah
Nooit gaan mijn dieren de handel in . Breng ze nog liever zelf naar de slager

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:53

Ik kan de foto niet zien.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:54

Donna89 schreef:
wat een stelletje idioten lopen er toch rond...
Fijn dat ie er niet mee weg komt

Dat spul hoort bij de onderkant van de maatschappij..en daar doe je eenmaal niks aan.

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:22

Dat arme dier moeten ze idd niet eerst verkopen aan het buitenland. Wat ziek dat alles altijd om geld draait. En dat je zelfs zo'n dier probeert te verkopen voor wat geld...

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:28

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:57

Ik krijg een phising melding als ik op die link klik...

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:57

Arm dier...weer een reden om een ouder dier of een dier wat niet helemaal goed meer is niet te verkopen. Het is toch een soort huisdier...je huisdier verkoop je toch ook niet als je er minder plezier aan hebt? Je moet als eigenaar de verantwoordelijkheid nemen om voor het dier te zorgen of als het niet meer gaat, het dier te laten inslapen. Zo ontzettend sneu dit....mijn hart breekt echt als ik zo'n verwaarloosd en verlaten dier zie met niemand die om hem geeft. Ze hadden hem beter in beslag kunnen nemen..
Nog iets anders...konden ze maar die diertransporten naar het buitenland verbieden. Ik vind die transporten op weg naar buitenlandse slachthuizen echt walgelijk..zal wel allemaal weer met knaken te maken hebben...bah..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:03

Wat zonde van zon mooi paard! <3 Geef maar aan mij ik bied me vrijwillig aan om die arme drommel te verzorgen. Wat zielig. Snap echt niet dat mensen zoiets doen. Als je geen zin hebt om je erom te bekommeren, wat moet je dan met een paard? -O-

DaniOx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:09

Ach kind, niet te geloven dat dat gebeurd!!! Hopen dat het allemaal weer goed komt en wie weet krijgt hij dan nog een mooi huisje.

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:27

pluisje88 schreef:
Wat zonde van zon mooi paard! <3 Geef maar aan mij ik bied me vrijwillig aan om die arme drommel te verzorgen. Wat zielig. Snap echt niet dat mensen zoiets doen. Als je geen zin hebt om je erom te bekommeren, wat moet je dan met een paard? -O-

Niet iedereen heeft tijd en geld voor een oud paard: mensen met een jong paard kunnen makkelijk een verzorgster vinden, voor een oud paard gaat dat een stuk moeilijker. En al die dierenartskosten voor zo'n oud dier. Mij lijkt inslapen toch het beste . Als je er van af wilt tenminste. Het liefst zelf verzorgen tot het sterft. En als je een paard hebt wat nogezond leeft behalve een blessure of enkele ziekte zou ik niet meer verhandelen. Of je moet weten aan wie. Want je weet nu wel wat er uiteindelijk allemaal mee kan gebeuren...

lotje1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:29

ik vind het super zielig dat beest heeft alleen maar pijn ;(
ik kan snappen als je er geen geld hebt voor de dierenarts
en het paard alleen maar pijn heeft je hem naar de slacht doet
omdat je het dier niet kan verkopen
maar ik vind dan ook dat hij er niet aan moest beginnen
want ik heb wel medelijden met dat paard

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:25

Jolliegirl schreef:
En dat noemen ze redden van de slacht...
Zou 'm beter wegbrengen naar de slacht... Arm scharminkel!

zo denk ik er dus ook over denk dat het dier beter af was bij meneer de slager pony lijkt kale plekke te hebben en een enorme dikke achterkogel
en hij staat nou niet echt heel veel meer uit te stralen

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:12

Dat stralen kan best weer terug komen hoor . Als dat dier goed verzorgd wordt en weer liefde ervaart .

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:16

Zinzi_jewel schreef:
Dat stralen kan best weer terug komen hoor . Als dat dier goed verzorgd wordt en weer liefde ervaart .

Lijkt me ook :j en nee ik ben geen penny :P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:01

Beest voelt zich ellendig..acute einschuss is geen pretje! ik geloof dat niemand straalt als ie hoge koorts heeft..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:40

Daarom , als het dier goed behandeld wordt komt dat stralen wel . Paarden leven in het NU . Niet in vorige week of volgende week . Nu heeft het pijn en nu is het ongelukkig .
Als zn been geen pijn meer doet en hij is het vertrouwen in mensen niet kwijt is hij snel weer happy .
Maar er moet iemand zijn die hem wil .

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:58

Ik was benieuwd naar de regels in deze situatie en heb met de LID gebeld. Waarschijnlijk is het dier al geëuthanaseerd.
Als ik het goed begrepen heb zijn dit de mogelijkheden wanneer dit niet het geval is:

-De eigenaar betaald voor de medische zorg en krijgt daarna het paard weer terug.
-De eigenaar neemt afstand van het dier. De LID is vanaf dat moment verantwoordelijk voor het dier.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:58

Ik had ook al een mailtje gestuurd, helaas nog geen reactie!