Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ninx schreef:Ook mee eens....
Al die laffe 'met pijn in mijn hart' berichten van mensen wiens oudere paarden plaats moeten maken voor 1 'die het doet'... kijk maar eens goed....
Los daarvan: paardenmarkten zijn middeleeuws..... weg ermee.
juliomariner schreef:Ninx schreef:Ook mee eens....
Al die laffe 'met pijn in mijn hart' berichten van mensen wiens oudere paarden plaats moeten maken voor 1 'die het doet'... kijk maar eens goed....
Los daarvan: paardenmarkten zijn middeleeuws..... weg ermee.
Ik vind het niet laf om een oud paard plaats te laten maken voor een die het wel doet.
Niet iedereen heeft ruimte of geld om zo'n paard naast een die het wel doet te houden.
De meest humane manier is dan om het oude paard in Nederland te laten slachten of te laten inslapen.
Naar mijn mening is er niets mis mee om een paard te laten slachten, mits het in Nederland gebeurd. Probleem is de transporten naar o.a. Italie. Naast het transport dat vaak minimaal 24 uur duurt en onder slechte omstandigheden plaats vind heb je ook geen controle hoe het dier in Italie wordt geslacht. Uit ervaring kan ik zeggen dat dit in Nederland wel op een hele humane diervriendelijke manier gebeurd
Tjelley schreef:Ik denk dat we ook eens naar onszelf moeten kijken...
Hoe belanden de meeste paarden op de markt? En waar belanden de meeste paarden vanaf daar?
Ik denk dat als we zelf wat meer verantwoordelijkheid nemen er een boel leed bespaart kan worden en er minder snel paarden op de verkeerde plekken terecht komen.
Grote kans dat dit ook een paardje is geweest waar iemand ooit heel blij mee is geweest.... en nu staat ie daar.
Tjelley schreef:Ik denk dat we ook eens naar onszelf moeten kijken...
Hoe belanden de meeste paarden op de markt? En waar belanden de meeste paarden vanaf daar?
Ik denk dat als we zelf wat meer verantwoordelijkheid nemen er een boel leed bespaart kan worden en er minder snel paarden op de verkeerde plekken terecht komen.
Grote kans dat dit ook een paardje is geweest waar iemand ooit heel blij mee is geweest.... en nu staat ie daar.
piecon schreef:Ik kan de foto niet zien.
pluisje88 schreef:Wat zonde van zon mooi paard!Geef maar aan mij ik bied me vrijwillig aan om die arme drommel te verzorgen. Wat zielig. Snap echt niet dat mensen zoiets doen. Als je geen zin hebt om je erom te bekommeren, wat moet je dan met een paard?
Jolliegirl schreef:En dat noemen ze redden van de slacht...
Zou 'm beter wegbrengen naar de slacht... Arm scharminkel!