Het belang van juiste voer voor drachtige merries

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:07

sarabande schreef:
freeride schreef:
Je moet een drachtige merrie niet anders behandelen voeren tot einde dracht, gewoon mee blijven werken ook, pas als de buik in de weg gaat zitten, kun je minderen. sommige merries worden snel dik, komt door de verandering in stofwisseling, ook hier kun je rekening mee houden door zelfs de eerste maanden een stuk minder te voeren. die koeken barsten van de suiker en zetmeel, zou ik gewono niet eens geven.
goed droog hooi, halen ze gemakkelijk alles uit tot een maand of 8 of 9.

Een ongeboren veulen moet getraind worden om voeding te onttrekken uit de moederkoek, dus de merrie karig voeren, zodat het veulentje moet werken om voeding binnen te krijgen en te groeien, zeker in de eerste 8 tot 10 maanden. mijn merries zijn altijd gewoon gebleven tijdens de dracht, hoe dikker/vetter de merrie staat, hoe magerder en kleiner het veulen is, dat is hetzelfde als bij mensen.

Dat kan je wetenschappelijk onderbouwen??

welk deel wil je van welke professor zien?
beetje duidelijker zijn in je vraag aub...zijn nogal wat onderbouwingen anders, maar ehm, lees een boek, kijk een dvd van een veeartsenijschool??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:17

freeride schreef:
welk deel wil je van welke professor zien?
beetje duidelijker zijn in je vraag aub...zijn nogal wat onderbouwingen anders, maar ehm, lees een boek, kijk een dvd van een veeartsenijschool??

Er staat zon opsomming van totale onzin dat het lastig is om er iets uit te halen. Ik zou zeggen onderbouw het maar puntsgewijs en verwijs naar de wetenschappelijke onderzoeken die jouw tekst onderbouwen

freeride

Re: Het belang van juiste voer voor drachtige merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:45

whoehahaha, en dan te bedenken dat ons idee over voeren niet eens zover uit elkaar ligt, maar jij gaat mij echt te ver, zoek het zelf maar op als je eraan twijfelt, of vraag het je DA eens, kost je geen moeite en geld, als ie er toch een keer is. een opsomming van totale onzin:kun je dat puntsgewijs onderbouwen aub? met zulke reacties maak je een topic erg oninteressant.en die uitspraak dat iedereen die zich er niet in verdiept een eigen mening heeft, kun je die eens uitleggen? waaruit zou blijken dat ik me er niet in verdiept heb? uit het feit dat ik nu al zo'n 15 jaar lang met regelmaat gezonde goed groeiende veulens fok uit merries die er niet als doorsnee fokmerries uitzien na het krijgen van 1 of 2 veulens?