Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
schoentje schreef:@selka, iemand die op die manier paarden houd, waar verdient die dan geld mee volgens jou? Z'n paarden worden zo niet veel waard en de kosten van het voer, de accommodatie, verzekeringen, etc. zijn hoog.
Ik heb de standpunten niet precies gelezen en ik ben het met je eens dat de rotte appels aangepakt moeten worden, maar omdat het nu voor veel bedrijven al moeilijk is de kop boven water te houden, gaan er veel sneuvelen wanneer er regels komen die onwerkbaar zijn. Maneges en pensionstallen in steden en op plaatsen waar weinig ruimte is kunnen dan bijvoorbeeld opdoeken. Waar blijven alle paarden? Mensen roepen ook dat slachten zo zielig is, maar wat als deze bedrijven niet meer bestaan? er zal een nog veel groter overschot aan paarden komen. Dat gaat ook niet echt beter zijn voor de welzijn van het paard.
Ik denk dat dit niet echt het juiste moment is om veel regels te gaan veranderen. Aquor is daar nu ook mee bezig. imo een slecht tijdstip.
Ariebren schreef:Tot hoe ver kan je gaan ??
De volgende stap wordt dan, dat iedereen die een hond of kat aan huis houdt ook maar een keurmerk moet halen ??
Ariebren schreef:Ga eerst maar eens achter de plofkippen aan, de varkens en stieren mesterij.
De melk koeien, de eenden en kalkoenen.
Dus de vlees industrie.
Meten is weten, mits ge weet wat je meet.
joyce B schreef:Over dat veiligheidscertificaat, voor heel veel kleinschalige stallen zitten er onmogelijke en vreemde eisen in. Die echt niet allemaal te maken hebben met het welzijn van de paarden.