maralyn schreef:Randy1979 schreef:Ik ben benieuwd of ze bij het springen dan ook de regels gaan aanscherpen. Daar wordt namelijk ook lang niet altijd even "paard vriendelijk" gereden. Regelmatig zie ik daar doorgeprikte paarden rondlopen en een gewoon bit (watertrens) is bij veel springruiters eerder uitzondering dan regel.
Ik vind verder dat de spoor van de ruiter/amazone op de foto wel erg hoog zit.
Nou inderdaad!
Heb een keer gezien bij de paardenbeurs in Hardenberg met springen, nou pardon.
Respect voor ruiters die normaal en fatsoenlijk door de baan gaan maar wat ik zag? Nou die had gewoon gediskwalificeerd moeten worden.
Hij trok het paard van links naar rechts, elke ruk aan de teugel, en niet zachtzinnig, probeerde het paard zijn mond te openen, je zag zijn tong gewoon zitten. Oren plat naar achteren en elke 2 galopsprongen voor de hindernis kreeg het paard ook nog eens een pettetter. Meneer red wel met sporen en zweep. Paard moest kort om en meneer zat zowat met zijn handen op zijn borst. Pardon maar dat vind ik niet kunnen. Wat een voorbeeld functie. Dat was in de Z rubriek. Ergste was ook nog: Hij werd 1e met snelste tijd zonder balken. Een jongen die 2e werd was maar 16 jaar oud, reed keurig netjes, geen getrek of gehannis, gewoon soepel.
Maar inderdaad, ze mogen overal wel even wat strenger worden.
Niet alleen met springen en dressuur, maar ook met mennen en western. Want dat gaat ook niet altijd al te vriendelijk!
Ben het er helemaal mee eens, zat vorig jaar met Expo-on-Horse ook met afgrijzen te kijken naar een ruiter met een paard dat een hindernis weigerde. Vervolgens flink afgetuigd werd, en bij het verlaten van de ring ging de ruiter nog even vrolijk door (alsof het paard toen nog besefte wat het fout had gedaan). Ze liepen onder de tribune door (dat was de route naar de uitgang) en daar hoorde je de ruiter nog slaan en het paard alle kanten op springen om onder de klappen uit te komen. Echt waar, zo iemand mogen ze van mij gelijk de rest van zijn leven diskwalificeren...
Jury was speciaal nog even wezen kijken. Ik snapte daar niks van, had die jongen dan in ieder geval zijn sporen laten afdoen; wat een prikkers