Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chanicha schreef:Sorry hoor maar als de paarden hinnikend naar het hek kwamen om brood of appels te eten krijgen ze sowieso niet voldoende voer!
Een paard dat dood is gegaan in de wei hoort afgedekt te worden totdat de rendac hem komt halen, ik vind dit een schandalige manier van doen en inderdaad helemaal om hem gewoon maar tot de volgende dag te laten liggen bij de andere paarden!
sophie83 schreef:Jongens..., niet meteen zo gaan stijgeren, al kan ik me jullie reacties goed voorstellen als je er verder weinig vanaf weet behalve van wat er op internet staat. Maar....., ik ken de persoon in kwestie goed en deze persoon verzorgd zijn paarden uitstekend en dit kwam dan ook allemaal heel snel en als een verassing. De paarden kregen onbeperkt voordroog bijgevoerd in de wei en konden dus eten naar eigen behoefte. Er wordt vermoed dat de paarden vergiftigd zijn en daardoor erg snel in conditie achteruit gegaan zijn, vandaar dat het ook maar twee paarden betrof. Nou zal ik wel half bokt over me heen krijgen maar deze hobbyfokker (geen handelaar) is absoluut goed voor z'n paarden en is ook enorm geshocked door wat hier gebeurd is.. Er zijn altijd twee kanten, media welke vaak uit is op sensatie en zogenaamde dader ofwel slachtoffer.
stef schreef:chanicha schreef:Sorry hoor maar als de paarden hinnikend naar het hek kwamen om brood of appels te eten krijgen ze sowieso niet voldoende voer!
Een paard dat dood is gegaan in de wei hoort afgedekt te worden totdat de rendac hem komt halen, ik vind dit een schandalige manier van doen en inderdaad helemaal om hem gewoon maar tot de volgende dag te laten liggen bij de andere paarden!
Bel de db voor m'n shet! Die komt ook hinnikend naar het hek!
!?. Ze snappen er geen hol van waarom hun groepsmaatje niet meer opstaat en wat denk je als er mensen voorbij de wei komen en zien zo'n dood dier liggen en die andere paarden gaan er mee rommelen!! Volgens mij zit er echt een steekie bij je los en moeten de eigenaren de ogen uit de kop schamen om het zover te laten komen. Dit zegt iemand die 25 jaar ervaring met paarden heeft. Echt te belachelijk voor woorden. stef schreef:Het gaat me erom dat er hier, as usual, overdreven wordt zonder feiten te weten. Wacht de autopsie af.
Overigens hoeft vergiftiging niet acuut te zijn. Wij hadden een paard wat in een week tijd van gezond naar dood ging, door een kruiskruid vergiftiging die hij twee jaar eerder had opgelopen.
Stoer hoor lissi, op de man spelen...
sophie83 schreef:Jongens..., niet meteen zo gaan stijgeren, al kan ik me jullie reacties goed voorstellen als je er verder weinig vanaf weet behalve van wat er op internet staat. Maar....., ik ken de persoon in kwestie goed en deze persoon verzorgd zijn paarden uitstekend en dit kwam dan ook allemaal heel snel en als een verassing. De paarden kregen onbeperkt voordroog bijgevoerd in de wei en konden dus eten naar eigen behoefte. Er wordt vermoed dat de paarden vergiftigd zijn en daardoor erg snel in conditie achteruit gegaan zijn, vandaar dat het ook maar twee paarden betrof. Nou zal ik wel half bokt over me heen krijgen maar deze hobbyfokker (geen handelaar) is absoluut goed voor z'n paarden en is ook enorm geshocked door wat hier gebeurd is.. Er zijn altijd twee kanten, media welke vaak uit is op sensatie en zogenaamde dader ofwel slachtoffer.
stef schreef:Het gaat me erom dat er hier, as usual, overdreven wordt zonder feiten te weten. Wacht de autopsie af.
Overigens hoeft vergiftiging niet acuut te zijn. Wij hadden een paard wat in een week tijd van gezond naar dood ging, door een kruiskruid vergiftiging die hij twee jaar eerder had opgelopen.
Randy1979 schreef:@lissi19 Hoe denk je dat het er in de natuur vanaf gaat? Dan wordt het dode paard ook niet netjes door de rendac opgehaald en blijft het dus ook liggen. Een heel natuurlijk gebeuren dus en ik ken ook veel stallen die dat doen wanneer een merrie haar veulen verliest. Maar ik geef je gelijk dat het voor mensen niet zo prettig is om te zien.
shit zit ik hier helemaal verkeerd .
.
Esther1987H schreef:Mensen die beweren dat het hier om een vergiftiging gaat: de paarden zijn de afgelopen 2 weken achteruitgegaan en kwamen als een bezeten hinnikend aangerend om het brood en de appels die wij meerdere malen brachten te verorberen. Dat wil dus zeggen dat ze wél eetlust hadden.
Álles voor eten