Jose22: En de eigenaar is nu aan het bedelen op de website voor geld, om het paard verder te behandelen.. Als je het geld zelf al niet hebt, waarom het dan toch doen..
Bellatrix schreef:Ik zal wel heel Bokt over mij heen krijgen maar vinden jullie het niet heel erg verbeterd? Hij zag er vreselijk uit vóór de transplantatie maar zijn hele hals ziet er alweer top uit. Dat het paard geleden heeft is duidelijk, iedereen met brandwonden lijdt. Dit zal ook geen pijnloos proces zijn maar hij heeft een grote kans op genezing en ik vind hem er goed uitzien. Er is volgens mij al eerder een paard geweest die verbrand was...heeft ook op Bokt gestaan. Die hebben ze ook laten leven, ben nu ook wel benieuwd hoe die er inmiddels uitziet...
Klopt, dat topic had ik toen ook gezien.. En dat paard doet het nu oké geloof ik, maar die heeft toch heel lang moeten lijden. Leuk dat die het gered heeft en het nu goed gaat, maar ik zou nooit aan zoiets zijn begonnen. Ik zou niet willens en wetens mijn paard, of elk ander dier, door een ellenlang traject laten gaan, vol pijn..
Argumenten zoals "En als het je kind was of je moeder of blabla" raakt kant nog wal. Er zit een verschil tussen mens en dier en het belangrijkste is het besef.. Een mens weet wat er is gebeurd, dat die verbrand is, dat het goedkomt etc. Een paard heeft geen idee van hoe of wat. Zoals hier al is aangekaart, een paard heeft geen besef van de toekomst, die leeft in het nu.. En in het nu heeft zo'n paard een heel ellendig leven. Zich klote voelen dekt de lading niet. Het paard zal zich heel wat meer dan 'zich klote voelen'.
Pijnstillers zullen nooit de complete pijn tegenhouden.. En om een paard maandenlang verdoofd moeten houden, vanwege die pijn en ook de verschrikkelijke jeuk van het helen, vind ik te ver gaan.