Verbrand paard krijgt nieuwe huid

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:42

Bellatrix schreef:
Ik zal wel heel Bokt over mij heen krijgen maar vinden jullie het niet heel erg verbeterd? Hij zag er vreselijk uit vóór de transplantatie maar zijn hele hals ziet er alweer top uit. Dat het paard geleden heeft is duidelijk, iedereen met brandwonden lijdt. Dit zal ook geen pijnloos proces zijn maar hij heeft een grote kans op genezing en ik vind hem er goed uitzien. Er is volgens mij al eerder een paard geweest die verbrand was...heeft ook op Bokt gestaan. Die hebben ze ook laten leven, ben nu ook wel benieuwd hoe die er inmiddels uitziet...


Ook die is nog steeds niet het paard dat het was!!!

Even walgelijk.

En sinds wanneer beseft een paard dat het aan het genezen is met al die nare behandelingen?

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:43

Jose22 schreef:
Anoli schreef:
Dit is niet gedaan voor het paard in mijn ogen, maar puur voor de eigenaar

Ja, de eigenaar heeft vast gedacht: "oeh, kijk mijn dikke portomonnee! Daar gaan we eens lekker veel geld in steken." :j

...........

Ik denk eerder dat de eigenaar dacht: een mens laat je ook niet zomaar inslapen, dus ik ga voor mijn maatje vechten!
En ik vraag me af of ik niet hetzelfde gedaan zou hebben. Er zijn hele leuke, fijne pijnstillers op de markt, die zal dit paard vast wel gekregen hebben.

Ik denk dat je pas werkelijk over een situatie kan oordelen, als je het zelf meemaakt. Daarnaast weet (volgens mij?) niemand hier wat het behandeltraject van dit paard exact is geweest. Zielig is het wel, maar om meteen op te geven.. Ik weet het niet.




Zo mee eens!

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:43

Jose22 schreef:
Anoli schreef:
Dit is niet gedaan voor het paard in mijn ogen, maar puur voor de eigenaar

Ja, de eigenaar heeft vast gedacht: "oeh, kijk mijn dikke portomonnee! Daar gaan we eens lekker veel geld in steken." :j

...........

Ik denk eerder dat de eigenaar dacht: een mens laat je ook niet zomaar inslapen, dus ik ga voor mijn maatje vechten!
En ik vraag me af of ik niet hetzelfde gedaan zou hebben. Er zijn hele leuke, fijne pijnstillers op de markt, die zal dit paard vast wel gekregen hebben.

Ik denk dat je pas werkelijk over een situatie kan oordelen, als je het zelf meemaakt. Daarnaast weet (volgens mij?) niemand hier wat het behandeltraject van dit paard exact is geweest. Zielig is het wel, maar om meteen op te geven.. Ik weet het niet.

Ik heb het nergens over geld :?

Daarnaast is een paard absoluut niet te vergelijken met een mens :n Dus die redenatie gaat al niet op...
Een mens kan zelf een beslissing maken, een paard niet, deze is afhankelijk van zijn eigenaar
Pijnstillers of niet, houden van betekent is sommige gevallen ook "laten gaan"
En in mijn ogen is de eigenaar hier egoïstisch bezig.
En nee ik heb dit nog nooit zelf meegemaakt, maar ik weet nu al welke keuze ik zou maken :j
Dít zou ik mijn dieren nooit aan doen :n

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:43

Frederieke_ schreef:
niet eerlijk tegenover het paard, reinste dierenmishandeling... ze hadden hem moeten inslapen....

Waarom? Zeg je dat ook als het gaat om je kind of om je moeder?
Waarom heeft een dier niet net zo veel recht om te leven als een mens?
Het paard zal echt wel de nodige pijnstillers krijgen hoor!

horselover22

Berichten: 654
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:44

ik ben het er totaal niet mee eens
o omdat het een paard is moet ie maar ingeslapen worden een mens die voor 40% tweedegraads verbrand is word toch ook niet ingeslapen maar omdat het een dier is wel vind het zoooo belachelijke uitspraken ja tuurlijk doet het zeer maar met goede pijnstillers kan je ook een hoop

Wiek3

Berichten: 689
Geregistreerd: 19-07-09
Woonplaats: Friesland en Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:44

Wat een walgelijke daad. Afschuwelijk voor het arme dier. En wat lijkt het me vreselijk om je paardje zo aan te moeten treffen. Erg zuur dat er nog geen daders gevonden zijn. -O-

Bijinn

Berichten: 1796
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:45

Chaos schreef:
Pijnstillers dekken de lading niet.
Dat je dat zelfs maar durft te denken.

Een paard weet niet dat het morgen of over een jaar beter is die weet alleen dat het zich nu op dit moment zwaar klote voelt. Al vanaf augustus!!!!!!

De behandelingen zijn vreselijk pijnlijk.
Hij kan niet met andere paarden.
Volgens mij kan hij ook niet tegen zon met zijn beschadigde huid.


Nou, lekker paardenleven.

Ja die eigenaar doet het sowieso alleen voor zichzelf!!!!
Denk je nu werkelijk dat het paard besef heeft dat het beter wordt? Een paard leeft niet in de toekomst.

Een paard heeft ook geen besef dat het verbrand is. Als we het over 'besef van paarden' gaan hebben, houdt de discussie snel op ;)
Hoe weet je dat de pijnstillers de lading niet dekken?

Maar zoals ik al zei... als dit mijn maatje was geweest weet ik ook niet of ik het zomaar op zou geven.
Ik weet ook niet of ik zó ver door zou gaan. Ik denk dat we dat allemáál pas weten als we in die situatie terecht komen en God behoedde ons dat dat ooit gebeurd. Maar om dat meteen de eigenaar van dierenmishandeling te betichten vind ik heel ver gaan.
Laatst bijgewerkt door Bijinn op 05-11-12 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:45

Denk je echt dat met pijnstillers alles is opgelost? Zelfs als alles redelijk 'geneest', die littekens trekken enorm samen, en dat over het halve lijf van dat paard. Denk je echt dat ie ooit nog een pijnvrije stap in de wei zal kunnen zetten met zo'n vel?

Voor mensen is zoiets al heel moeilijk (want permanent gehandicapt, en niet alleen estetisch), laat staan voor een paard die je niets kunt uitleggen.

Origineel

Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:45

Ik heb er gemengde gevoelens bij..
Maar arm paard, welke idioten steken nou een paard in de brand, gadverdamme.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:46

Het beest beseft wel degelijk dat het zich klote voelt.
Jammer dat je die niet snapt. ;)

Bijinn

Berichten: 1796
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:47

BraveSpots schreef:
Denk je echt dat met pijnstillers alles is opgelost? Zelfs als alles redelijk 'geneest', die littekens trekken enorm samen, en dat over het halve lijf van dat paard. Denk je echt dat ie ooit nog een pijnvrije stap in de wei zal kunnen zetten met zo'n vel?

Voor mensen is zoiets al heel moeilijk (want permanent gehandicapt, en niet alleen estetisch), laat staan voor een paard die je niets kunt uitleggen.

Dat weet ik niet. Er was een tijdje terug een topic over een paard was nog ernstiger verbrand was (geloof ik), die uiteindelijk weer in de sport werd uitgebracht.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:47

+ dat ik heel goed wat ik wel en niet doe om mijn paarden wel of niet in leven te houden.
Meer dan genoeg ervaringen daarmee.

Heb ik ook geen god voor nodig.

Bijinn

Berichten: 1796
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:49

Chaos schreef:
Het beest beseft wel degelijk dat het zich klote voelt.
Jammer dat je die niet snapt. ;)

Nee, het paard zal zich klote vóelen, maar zal dat niet beséffen. Jammer dat je die niet snapt ;)

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:49

Jose22: En de eigenaar is nu aan het bedelen op de website voor geld, om het paard verder te behandelen.. Als je het geld zelf al niet hebt, waarom het dan toch doen..

Bellatrix schreef:
Ik zal wel heel Bokt over mij heen krijgen maar vinden jullie het niet heel erg verbeterd? Hij zag er vreselijk uit vóór de transplantatie maar zijn hele hals ziet er alweer top uit. Dat het paard geleden heeft is duidelijk, iedereen met brandwonden lijdt. Dit zal ook geen pijnloos proces zijn maar hij heeft een grote kans op genezing en ik vind hem er goed uitzien. Er is volgens mij al eerder een paard geweest die verbrand was...heeft ook op Bokt gestaan. Die hebben ze ook laten leven, ben nu ook wel benieuwd hoe die er inmiddels uitziet...


Klopt, dat topic had ik toen ook gezien.. En dat paard doet het nu oké geloof ik, maar die heeft toch heel lang moeten lijden. Leuk dat die het gered heeft en het nu goed gaat, maar ik zou nooit aan zoiets zijn begonnen. Ik zou niet willens en wetens mijn paard, of elk ander dier, door een ellenlang traject laten gaan, vol pijn..

Argumenten zoals "En als het je kind was of je moeder of blabla" raakt kant nog wal. Er zit een verschil tussen mens en dier en het belangrijkste is het besef.. Een mens weet wat er is gebeurd, dat die verbrand is, dat het goedkomt etc. Een paard heeft geen idee van hoe of wat. Zoals hier al is aangekaart, een paard heeft geen besef van de toekomst, die leeft in het nu.. En in het nu heeft zo'n paard een heel ellendig leven. Zich klote voelen dekt de lading niet. Het paard zal zich heel wat meer dan 'zich klote voelen'.

Pijnstillers zullen nooit de complete pijn tegenhouden.. En om een paard maandenlang verdoofd moeten houden, vanwege die pijn en ook de verschrikkelijke jeuk van het helen, vind ik te ver gaan.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 05-11-12 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:50

Of dit dierenkwelling is of niet????? Het zou niet mijn oplossing zijn, wel is het zo dat de nieuwe behandelmethode hier kan worden uitgetest en in de toekomst ingezet kan worden bij andere dieren met huidletsel. En een verhaal heeft altijd twee kanten dus ga ik de eigenaar en da niet veroordelen.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:50

Jose22 schreef:
BraveSpots schreef:
Denk je echt dat met pijnstillers alles is opgelost? Zelfs als alles redelijk 'geneest', die littekens trekken enorm samen, en dat over het halve lijf van dat paard. Denk je echt dat ie ooit nog een pijnvrije stap in de wei zal kunnen zetten met zo'n vel?

Voor mensen is zoiets al heel moeilijk (want permanent gehandicapt, en niet alleen estetisch), laat staan voor een paard die je niets kunt uitleggen.

Dat weet ik niet. Er was een tijdje terug een topic over een paard was nog ernstiger verbrand was (geloof ik), die uiteindelijk weer in de sport werd uitgebracht.

Maar dat zegt niks over pijnvrij... :n

Sommige paarden zijn keihard voor zichzelf, alles om het baasje "te pleasen"

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:50

Soms is het beter om dingen los te laten, moe moeilijk dit ook kan zijn. In dit geval had de eigenaar het beste het arme diertje uit zijn lijden te verlossen en te laten gaan. :j

Bijinn

Berichten: 1796
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:52

Anoli schreef:
Maar dat zegt niks over pijnvrij... :n

Dat klopt, maar we weten ook niet of het paard wél nog pijn heeft. Toch? We gaan 'ervanuit dat' omdat dat bij mensen ook zo is.

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:54

ElineS schreef:
Jose22: En de eigenaar is nu aan het bedelen op de website voor geld, om het paard verder te behandelen.. Als je het geld zelf al niet hebt, waarom het dan toch doen..

Bellatrix schreef:
Ik zal wel heel Bokt over mij heen krijgen maar vinden jullie het niet heel erg verbeterd? Hij zag er vreselijk uit vóór de transplantatie maar zijn hele hals ziet er alweer top uit. Dat het paard geleden heeft is duidelijk, iedereen met brandwonden lijdt. Dit zal ook geen pijnloos proces zijn maar hij heeft een grote kans op genezing en ik vind hem er goed uitzien. Er is volgens mij al eerder een paard geweest die verbrand was...heeft ook op Bokt gestaan. Die hebben ze ook laten leven, ben nu ook wel benieuwd hoe die er inmiddels uitziet...


Klopt, dat topic had ik toen ook gezien.. En dat paard doet het nu oké geloof ik, maar die heeft toch heel lang moeten lijden. Leuk dat die het gered heeft en het nu goed gaat, maar ik zou nooit aan zoiets zijn begonnen. Ik zou niet willens en wetens mijn paard, of elk ander dier, door een ellenlang traject laten gaan, vol pijn..

Argumenten zoals "En als het je kind was of je moeder of blabla" raakt kant nog wal. Er zit een verschil tussen mens en dier en het belangrijkste is het besef.. Een mens weet wat er is gebeurd, dat die verbrand is, dat het goedkomt etc. Een paard heeft geen idee van hoe of wat. Zoals hier al is aangekaart, een paard heeft geen besef van de toekomst, die leeft in het nu.. En in het nu heeft zo'n paard een heel ellendig leven. Zich klote voelen dekt de lading niet. Het paard zal zich heel wat meer dan 'zich klote voelen'.

Pijnstillers zullen nooit de complete pijn tegenhouden.. En om een paard maandenlang verdoofd moeten houden, vanwege die pijn en ook de verschrikkelijke jeuk van het helen, vind ik te ver gaan.



En wat als was het een baby, en heeft kans van overleven?..
Gewoon benieuwd naar de meningen

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:55

Okee maar het feit dat het paard zich klote voelt (je bent aan het mierenneuken want we bedoelen gewoon hetzelfde) gedurende maanden en in die maanden geen PAARD kan zijn dat geeft niet voor jou??

Bizar.

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:55

BraveSpots schreef:
Denk je echt dat met pijnstillers alles is opgelost? Zelfs als alles redelijk 'geneest', die littekens trekken enorm samen, en dat over het halve lijf van dat paard. Denk je echt dat ie ooit nog een pijnvrije stap in de wei zal kunnen zetten met zo'n vel?

Voor mensen is zoiets al heel moeilijk (want permanent gehandicapt, en niet alleen estetisch), laat staan voor een paard die je niets kunt uitleggen.

Plus dat er voor de mens toch wat inrichtingen in het leven te maken zijn om het weer leuk te maken, op manieren dat het leuk voor ons kan zijn.

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:56

Als jij het paard was, en je moest kiezen, zou je toch ook blijven leven?
Ik wel iig. Een *** leven of niet, is nog altijd beter dan dood!
Beestje kan er niks aan doen dat ie in brand is gezet, moet ie daarom maar dood?

De oude zal ie niet meer worden, ok, maar dat is toch ook niet nodig?
Ik vind zijn bestaan nu echt al wel weer levenswaardig hoor!

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Verbrand paard krijgt nieuwe huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:57

En iedereen op bokt altijd maar roepen dat een paard in een stal zonder vriendjes not done is. Zie hier de omgekeerde wereld. :o

irmaaap

Berichten: 71
Geregistreerd: 20-07-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:57

ik heb er ook gemende gevoelens bij,
arm beestje en laat ze snel de daders vinden (van mij apart doen ze het zelfde bij de daders terug) _-:(

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:57

BraveSpots schreef:
Denk je echt dat met pijnstillers alles is opgelost? Zelfs als alles redelijk 'geneest', die littekens trekken enorm samen, en dat over het halve lijf van dat paard. Denk je echt dat ie ooit nog een pijnvrije stap in de wei zal kunnen zetten met zo'n vel?

Voor mensen is zoiets al heel moeilijk (want permanent gehandicapt, en niet alleen estetisch), laat staan voor een paard die je niets kunt uitleggen.


Ik denk dat dat wel meevalt want wat ik uit het verhaal begrijp is dat er nieuwe uit terug aan het groeien is dmv transplantatie. Alleen de van die stukken huid zullen dus bestaan uit litteken weefsel en de rest niet. Daarom denk ik dat het paard niet een en al litteken zal zijn. Een litteken rekt inderdaad niet mee maar het zal niet zodanig zijn dat hij geen pijnvrije stap zou kunnen zetten omdat hij van boven tot onder littekens heeft.

Zelf vind ik het verder lastig te oordelen, ik denk dat je pas kan weten of dit paard onwaardig is als je hem gezien hebt. Is hij opgewekt, eet hij goed, vrolijk etc zal het allemaal minder erg zijn dan wanneer hij zich somber zou gedragen.