Nieuw: my little pony burger

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eindeloos

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-09-12

Re: nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:30

Hamburgers van paardenvlees niks mis mee.
Maar die naam!
Gister bij de burger king zo`n angry whopper gegeten en daarbij wijs ik al van die daar.
Maar deze naam is nog veel erger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:00

:') Ik zou het zeker wel proberen hoor :)

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:04

Grappig dat er zo'n taboe op rust terwijl paardenvlees 1 van de meest gezonde vleessoorten is. Helaas ben ik daar dan weer allergisch voor. Zou bij mij een welkome afwisseling zijn van rund en kip naar paard (mag ook al geen varken).

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:39

Moet hier bij echt denken aan een door een vleesmolen gehaalde my little pony en daar een hamburger van gefabriekt. Een andere naam zou beter zijn.

Ik haal geregeld paardenvlees bij mijn over buurman, is slachter, en het aanbod is de laatste tijd veel geworden.
Paardenvlees laten sudderen tot draadjes vlees met hachee :9

arabica_1

Berichten: 127
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Op de rug van mijn paard, HEAVEN !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:40

geinige naam, denk alleen dat veel kleine meisjes gillend wegrennen bij het idee om My little pony op te eten...

Zelf eet ik geen paardenvlees, maar ieder die het wel eet moet dat zelf weten.
ik eet mijn hond, kat of chinchilla ook niet op, dus mijn paard ook niet...geen enkel paard....t idee alleen al :? :r >;) %)

Eindeloos

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:50

arabica_1 schreef:
geinige naam, denk alleen dat veel kleine meisjes gillend wegrennen bij het idee om My little pony op te eten...

Zelf eet ik geen paardenvlees, maar ieder die het wel eet moet dat zelf weten.
ik eet mijn hond, kat of chinchilla ook niet op, dus mijn paard ook niet...geen enkel paard....t idee alleen al :? :r >;) %)



Of het wordt juist een hype!
Die kleine meisjes willen toch alles van my little pony?
Rugzakjes, potloden, speelgoed, schriftjes.
Dus misschien ook wel hamburgers

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:54

Idee is goed, naam klinkt alsof het ranzig kunstmatig 'vlees' is :=

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:04

Maak er dan een my little pony Happy Meal van.
Paardenvleeshamburger, frietjes, drinken en een my little pony als speeltje erbij.
Dat ga ik zeker kopen! :j
Ja, mijn profiel klopt qua leeftijd. :D

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:12

Misschien kunnen de ouderwetse paardenslagers weer terugkomen...zelf ben ik geen liefhebber van paardenvlees (alhoewel het al lang geleden is en je smaak schijnt erg te veranderen in de loop van de jaren),alleen een paardenbiefstuk :9 :Y) dat is zo verschrikkelijk veel lekkerder dan rund :j

Zonde om zoveel mooi vlees verloren te laten gaan.

De naam vande nieuwe burger vind ik ook erg twijfelachtig,als je een hap neemt moet je dan niet uitkijken dat je stikt in de kammetjes,glitter en strikjes :+ :P

alexonline

Berichten: 313
Geregistreerd: 29-12-10
Woonplaats: In het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:21

Heb je trek als een paard, shuif die pony burger maar naar binnen, is de honger zo geklaard.

Trouwens, als je een kroketje koopt bij de snackbar heb je 90% kans dat die rijkelijk gevuld is met paardenvlees.

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:24

Oh oh oh, wat word k toch kriegel van de reacties van 'Ik eet toch ook geen hond, kat, cavia, chinchilla etc. dus mijn paard ook niet' :x
Wij hebben naast paarden ook koeien en kippen. Maar ik eet ook gewoon nog een stukje kip/rundvlees. Net zo graag als dat ik een stukje varkensvlees of paardenvlees eet. Jammergenoeg is een paardenbiefstukje vrij duur, misschen dat ze daar eens wat aan zouden moeten doen.
Vind het altijd zo ontzettend vervelend dat gezeur van al die paardenmensen over het eten van paardenvlees, word eens volwassen.. Jullie zitten ook niet te klagen als je een stukje rund op je bord hebt over dat het zo'n lief koetje was... :O

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:36

Ik denk dat het paardenvlees nu vanzelf goedkoper wordt nu er meer van beschikbaar is
Ik zou er geen problemen mee hebben, alleen de naam is beetje apart. denk dat hij dit bewust gedaan heeft, zo krijgt hij veel meer publiciteit dan als het gewoon paardenburger was.

Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:54

aslo schreef:
Goed initiatief hoor. Doelloos/nutteloos slachten ben ik niet voor. Als er dan toch geslacht moet worden, dan maar opeten ook.


_/-\o_ Amen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:00

Goed initiatief inderdaad. _/-\o_

En omdat ik ook geen hond en cavia eet, eet ik helemaal geen vlees. :)* Vind het zo hypocriet om geen paardenvlees te eten. Imo is het juist één van de beste keuzes die je als dierenliefhebber kunt maken. Zeg nu zelf; liever een haflinger jaarlinger die met leeftijdgenootjes op de wei heeft gestaan voordat hij geslacht werd of een paard wat niet meer pijnvrij kan leven dan een plofkip die door zijn pootjes zakt of een varken wat z'n kont niet kan keren en nog nooit modder van dicht bij heeft gezien.

Zou alleen de naam even veranderen, die vind ik minder geweldig. Roept inderdaad beelden van plastic paardjes met roze manen tussen een broodje op. :')

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:14

zelf eet ik geen paardenvlees maar ik veroordeel degene die het wel eten niet. Wat me alleen stoort is de naam. Voor pennymeisjes totaal niet aantrekkelijk en zelfs afstotend vind ik. Zelfde als een Black Beauty burger. Dat ze het dan een Equus burger noemen. Alleen degene die latijn kennen weten dat dat een paard is.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:15

Ik word zelf altijd al moe van de mensen die dan aan mij vragen wat voor sport ik doe.. Als ik dan paardrijden antwoord, is het van 'oh, dan eet je ook geen paardenvlees?'
vind ik nog erger dan dat ze zeggen dat het geen sport is :')

Paardenvlees is heerlijk. zo heb ik een jaar geleden heerlijk hertenbiefstuk op. Ex schoonbroer had een hert aangerden, was een jaarling en op slag dood. Die is die avond nog geslacht. Wat een goddelijk vlees!

Kaatastrof

Berichten: 6283
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:22

Ik eet geen vlees, buiten kip & kalkoen en dat puur omdat ik de smaak ervan gewoon echt vies vind..

Moet wel toegeven dat stel dat ik wél vlees zou eten, met moeite een hap paardenvlees binnen zou krijgen, maar goed, dat zal wel aan de leeftijd liggen zeker.

Vind de naam wel echt belachelijk.. :+
Ik zie het al voor me hoe een penny zo'n burger besteld en met smaak op eet en achteraf beseft dat er paardenvlees in zit _O-

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:37

petraaken schreef:
zelf eet ik geen paardenvlees maar ik veroordeel degene die het wel eten niet. Wat me alleen stoort is de naam. Voor pennymeisjes totaal niet aantrekkelijk en zelfs afstotend vind ik. Zelfde als een Black Beauty burger. Dat ze het dan een Equus burger noemen. Alleen degene die latijn kennen weten dat dat een paard is.


Ik denk dat penny meisjes sowieso geen paardenvlees eten :') dat is immers sielugh!

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:14

Als Dora-worst kan, waarom dan niet de My Little Pony-burger? :)

Ik denk alleen niet dat ze die merknaam mogen gebruiken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:14

simo0ne schreef:
Als ik de 'My little pony burger' lees denk ik aan een roze hamburger met een regenboog op het broodje :=



_O-
oh die is echt leuk maar dat soort gevoelens en ideeën roept het inderdaad op :D

Marije_jiplover

Berichten: 25444
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:16

Ha, op Kassa nu ook een item over hamburgers van Fastfoodketens.
Zit ook veel paardenvlees in die burgers, blijkt.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:06

:') Ik dacht dat dit een nieuwe reclame stunt was van Mc Donalds

Maar kom maar op met die burger, ik wil hem wel proberen hoor :j
Als we die paarden dan toch slachten, kun je net zo goed ook nuttig gebruiken :j

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:39

Afbeelding

_O- _O-

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:04

aslo schreef:
Goed initiatief hoor. Doelloos/nutteloos slachten ben ik niet voor. Als er dan toch geslacht moet worden, dan maar opeten ook.

Inderdaad. En waarom eten we de varkens en koeien en kippen met een veel slechter leven wel, maar onze oh zo verwende paardjes eten we niet, als ze dan toch naar de slacht gaan... :Y)
Nu eet ik zelf ook bijna geen paardenvlees, maar dat is omdat we het niet in huis hebben, maar als het ergens is, laat ik het niet staan " want het is paardenvlees".

Toydol _O- _O-

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:15

ik wil em ook wel proberen zal vast wel lekker smaken :j