Top tuigpaardmerrie Whispering Hope naar Amerika

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:50

Juist ja, daar zeg je wat bij: ZWART!
Roelof van 't Oever vraagt zelfs op Marktplaats zwartblessen.
Helaas heb ik een bruine met te weinig wit.

NatasjavE

Re: Top tuigpaardmerrie Whispering Hope naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:52

Och, bij de Gelderse beginnen ze daar ook zo over. We moeten nu zwarte Gelderse fokken... blehg!

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:04

Toch bijzonder hoe een positief bericht mbt de tuigpaardfokkerij/ afzet resulteerd in een klaag- topic over 'hoe slecht het toch allemaal niet is met de tuigpaarden'.

Bij mij is het glas altijd halfvol, maar ik ben bang dat ik daar zo'n beetje de enigste mee ben in dit topic.

Ook ik ben trouwens wel benieuwd naar de afstamming van jouw veulen, covergirl...

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:11

NatasjavE schreef:
Och, bij de Gelderse beginnen ze daar ook zo over. We moeten nu zwarte Gelderse fokken... blehg!

Hé hé hé >;)

Feit is wel dat ze bij de Amish graag donkere paarden willen.
Ze stonden 12 jaar geleden al voor Jorina voor de deur. Gelukkig verkocht Jan niet :D

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:17

Ik heb al eerder gezegd dat ik blij ben dat er in de toppaarden gelukkig nog wel goede handel is.
Maar ik vond het stuk met betrekking tot de algemene tuigpaardfokkerij gewoon wat tè positief geschetst!
Verder wordt er niet zoveel over tuigpaarden gepost op bokt dus nu maar es even een discussie op gang geholpen.

Bij mij is het glas ook halfvol hoor, daarom fok ik haar op en neem haar niet mee naar Hedel waar ze wellicht opgekocht zou worden door een slager. ( Ja, ja, ze heeft vlees)
Een tuiger hoeft maar 1 ding te doen dat is bewegen! En dat kan ze dus ik gok.
Het is een Waldemar x Sander x Cinovo x Indiaan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:24

Inderdaad leuk dat er een over tuigers gebabbeld wordt op bokt.
Bij ons blijft het glas altijd halfvol maar ook wij moeten soms met minder genoegen nemen maar dat neem je op de koop toe.De jaren dat wij veulens voor boven de 3000 euro verkochten zijn ook ver achter ons.Maar dat wil absoluut niet zeggen dat we ermee stoppen.Oh nee we fokken wel minder.Hebben geen 6 veulens meer maar een stuk of 3.
En zijn nog strenger in selecteren.Zorgen dat we goede merries blijven houden en de aanhouder wint altijd.

AvWhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:30

euy allemaal,

wij hebben samen met H.J Veenstra twee zwartbles hengstveulens verkocht naar zwitserland. Handel is elkaar wat gunnen. Als het goed zit, komt het vanzelf terug.

@ Baudyh. wij hebben volgens mij een paard op stal, wat jullie hebben gefokt. Patijn x Marvel X gribraltar. Twee jaar oud, vos vier witte benen doorbroken bles.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:19

@covergirl - heb je een foto van je veulen ?
ben nu toch wel benieuwd..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 01:40

Covergirl, heb 'r even opgezocht op foto, jammer dat ze niet nog een klein beetje wit aan rechtsachter heeft. Wel een chique veulen! Jammer dat je er nog niemand voor hebt.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:16

Weet niet hoe je hier foto's moet plaatsen ( heb niet zo'n zin om dat te leren) :o

mistid schreef:
Covergirl, heb 'r even opgezocht op foto, jammer dat ze niet nog een klein beetje wit aan rechtsachter heeft. Wel een chique veulen! Jammer dat je er nog niemand voor hebt.

Uh, waar opgezocht dan?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:47

Waarschijnlijk op de site van Jacob Melissen. Daar heb ik ook een heel mooie foto van mijn veulen in Ermelo van.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:12

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:45

AvWhorses schreef:
@ Baudyh. wij hebben volgens mij een paard op stal, wat jullie hebben gefokt. Patijn x Marvel X gribraltar. Twee jaar oud, vos vier witte benen doorbroken bles.

Ja dat klopt.Fiantha. Hoe gaat het met der? Wij hebben der in het voorjaar volgens mij verkocht.Eigenlijk gewoon omdat we er te veel hadden.We hebben der moeder wel.Daar loopt nu dan nog een volle broer van der bij en ze is weer drachtig van patijn.Harm jan heeft ook nog een volle zus van der op stal staan.
Gaan jullie er volgend jaar mee naar de keuring?Of wat zijn jullie plannen met der?

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:09

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:34

een deftig veulen ! :j

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:47

spicegirl schreef:
een deftig veulen ! :j

Dank je! Kopen ?? :D _/-\o_

AvWhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:55

baudyh schreef:
AvWhorses schreef:

Ja dat klopt.Fiantha. Hoe gaat het met der? Wij hebben der in het voorjaar volgens mij verkocht.Eigenlijk gewoon omdat we er te veel hadden.We hebben der moeder wel.Daar loopt nu dan nog een volle broer van der bij en ze is weer drachtig van patijn.Harm jan heeft ook nog een volle zus van der op stal staan.
Gaan jullie er volgend jaar mee naar de keuring?Of wat zijn jullie plannen met der?

Ja de volle zus hebben we ook gezien, maar die was volgens mij niet goed in het kruis? De merrie heeft het erg goed bij ons gedaan, ze is hard gegroeid, meet zeker 1,67 m. Wij waren van plan om volgend jaar met haar na de keuring te gaan. Misschien keurpridicaat erop en laten dekken.

Maar wanneer hij goed verkocht kan worden, gaat zij weg.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:50

Nou keur predicaat ze moet eerst ster worden.Als dat lukt is dat ook goed weer voor de moeder. ha ha
Het klopt haar 1 jaar oudere zus heeft een probleem met het kruis.Ze is waarschijnlijk uitgegleden in de stal.Maar harm jan gelooft dat het goed komt en wilde der toch hebben.
En half zus van haar moeder is dit jaar keur geworden en daarna ook elite.Het is een hele goede stam waar ze uitkomt.Een half zus van haar moeder is ook een van die hierboven staat die naar amerika is gegaan.
Als ze volgend jaar naar de keuring gaat kom ik kijken,neem dan wel even contact met je op.

AvWhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 07:40

baudyh schreef:
Nou keur predicaat ze moet eerst ster worden.Als dat lukt is dat ook goed weer voor de moeder. ha ha
Het klopt haar 1 jaar oudere zus heeft een probleem met het kruis.Ze is waarschijnlijk uitgegleden in de stal.Maar harm jan gelooft dat het goed komt en wilde der toch hebben.
En half zus van haar moeder is dit jaar keur geworden en daarna ook elite.Het is een hele goede stam waar ze uitkomt.Een half zus van haar moeder is ook een van die hierboven staat die naar amerika is gegaan.
Als ze volgend jaar naar de keuring gaat kom ik kijken,neem dan wel even contact met je op.

euy baudyh,
hier is een klein filmpje van haar, maar 2 seconden hoor.
https://www.youtube.com/watch?v=69FYmYdS8dk

Wat vind je ervan?

m.v.g. fam. van wijhe